• Mami längtan

Vi som ska göra IVF hösten 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
    Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?

• Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011
  • Mrs Igelkott

Idag var jag på VUL för bedömning och planering av ÄP.
    Det såg inte bra ut, fyra små stackare och en stor som tagit över helt på ena sidan.
    Troligtvis kommer de att avbryta försöket.
    Får ökad dos och ny ultraljud på söndag, då vi hoppas på att de små växt till sig.
    Känns tungt.

• Frida 1980
    Mrs Igelkott skrev 2011-10-06 13:17:25 följande:
    Idag var jag på VUL för bedömning och planering av ÄP.
    Det såg inte bra ut, fyra små stackare och en stor som tagit över helt på ena sidan.
    Troligtvis kommer de att avbryta försöket.
    Får ökad dos och ny ultraljud på söndag, då vi hoppas på att de små växt till sig.
    Känns tungt.
    Vad tråkigt att höra... jag hoppas det går bättre på nästa försök.

Själv väntar jag på samtal om våra embryon lever eller ej, men de har inte ringt än.

Kram
  • Mrs Igelkott
    Frida 1980 skrev 2011-10-06 14:04:02 följande:
    Vad tråkigt att höra... jag hoppas det går bättre på nästa försök.

Själv väntar jag på samtal om våra embryon lever eller ej, men de har inte ringt än.

Kram
    Tack för omtanken, håller tummarna för dig!
    Kram.
  • Eve74

Äntligen gjort!!

ÄP idag, jag måste ha haft en otrolig tur. Efter lokalbedövning och morfin så kände jag inget alls!  Gick hur bra som helst. 8 blåsor resulterade i 6 ägg..  Håller tummarna att det blir många befruktade tills imorgon!

Frida 1980: Hoppas du får ett glädjande samtal.. håller tummarna för dig!

Igelkott: Håller tummarna hårt att det ser bättre ut på söndag!   

• Frida 1980
    Ciiwii skrev 2011-10-05 23:33:26 följande:
    Hej alla! 

Idag har vi varit på äggplock i Göteborg. Fantastisk personal må jag säga! 

På 9 äggblåsor blev det 4 ägg-
    har fått tid för ägginsättning på fredag om allt nu går vägen. *hoppas, hoppas,*

Sov hela vägen hem från Göteborg o sen hela eftermiddagen på soffan.
    Har haft duktigt med "mensvärk" och har helst inte rört mej alls förrän nu på kvällen.

Jobbar i kök där det är tungt och stressigt. Gå och stå på hårda golv, så det blir inget med det imorgon.
    Just nu önskar jag att jag hade ett skrivbordsjobb...

Grattis!
    Hej, hur har det gått för dig?
    Eve74 skrev 2011-10-06 14:39:22 följande:
    Äntligen gjort!!

ÄP idag, jag måste ha haft en otrolig tur. Efter lokalbedövning och morfin så kände jag inget alls!  Gick hur bra som helst. 8 blåsor resulterade i 6 ägg..  Håller tummarna att det blir många befruktade tills imorgon!

Frida 1980: Hoppas du får ett glädjande samtal.. håller tummarna för dig!

Igelkott: Håller tummarna hårt att det ser bättre ut på söndag!   
    Grattis till äggen!
    Dom har inte ringt... ska man ta det bra eller dåligt...?
  • Eve74

Frida1980: Klart vi tror på gott!! 4 ägg sa du va? Klart dom växer, har bara inte hunnit ringa dig är min tro!!

Jag får genomgå samma vånda imorgon.. 

• Frida 1980
    Eve74 skrev 2011-10-06 16:41:29 följande:
    Frida1980: Klart vi tror på gott!! 4 ägg sa du va? Klart dom växer, har bara inte hunnit ringa dig är min tro!!

Jag får genomgå samma vånda imorgon.. 
    Hoppas hoppas, inget samtal ännu... så vi åker imorgon, det tar ca 1,5 timme.

Jag förstår hur du känner i alla fall Flört
  • Eve74

Frida 80: Vart går ni någonstans? Åker ni dit för att få svar?

Dåligt av dom att inte ringa er, dom förstår väl att man hoppas och väntar..

Själv så har vi turen att bo 3 minuters gångväg från kliniken, så ringer dom inte imorgon.. ja då går jag dit!!

Lycka till! 

• bubbel

Hej, idag va vi på äggplock. Hela 19!! ägg fick dom ut! NÅN av dom borde ju bli befruktat tycker jag :) Jag hade ju 27 blåsor så risken för överstimulering är stor, vilket jag nu ska va uppmärksam på fram tills gravtest. Helt underbar personal! Jag är helt groggy och har sovit i stort sett hela dan. Själva ingreppet gick bra fast jag tyckte det gjorde rejält ont emellanåt, trots stesolid och morfin. Dom fick gå genom urinblåsan för att komma åt den ena äggstocken och det va inte skönt direkt... Men nu ör det gjort :) På lördag ska vi dit igen och återföra ett ägg, om inget av dom blir befruktat ringer dom i morgon.

• Eve74
    bubbel skrev 2011-10-06 18:45:25 följande:
    Hej, idag va vi på äggplock. Hela 19!! ägg fick dom ut! NÅN av dom borde ju bli befruktat tycker jag :) Jag hade ju 27 blåsor så risken för överstimulering är stor, vilket jag nu ska va uppmärksam på fram tills gravtest. Helt underbar personal! Jag är helt groggy och har sovit i stort sett hela dan. Själva ingreppet gick bra fast jag tyckte det gjorde rejält ont emellanåt, trots stesolid och morfin. Dom fick gå genom urinblåsan för att komma åt den ena äggstocken och det va inte skönt direkt... Men nu ör det gjort :) På lördag ska vi dit igen och återföra ett ägg, om inget av dom blir befruktat ringer dom i morgon.

Grattis!! Vad roligt för er! Glad Vi ska också tillbaka på lördag för ET (kanske tisdag, beror på)
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011