Vi som ska göra IVF hösten 2011
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
Idag var jag på VUL för bedömning och planering av ÄP.
Det såg inte bra ut, fyra små stackare och en stor som tagit över helt på ena sidan.
Troligtvis kommer de att avbryta försöket.
Får ökad dos och ny ultraljud på söndag, då vi hoppas på att de små växt till sig.
Känns tungt.
Äntligen gjort!!
ÄP idag, jag måste ha haft en otrolig tur. Efter lokalbedövning och morfin så kände jag inget alls! Gick hur bra som helst. 8 blåsor resulterade i 6 ägg.. Håller tummarna att det blir många befruktade tills imorgon!
Frida 1980: Hoppas du får ett glädjande samtal.. håller tummarna för dig!
Igelkott: Håller tummarna hårt att det ser bättre ut på söndag!
Frida1980: Klart vi tror på gott!! 4 ägg sa du va? Klart dom växer, har bara inte hunnit ringa dig är min tro!!
Jag får genomgå samma vånda imorgon..
Frida 80: Vart går ni någonstans? Åker ni dit för att få svar?
Dåligt av dom att inte ringa er, dom förstår väl att man hoppas och väntar..
Själv så har vi turen att bo 3 minuters gångväg från kliniken, så ringer dom inte imorgon.. ja då går jag dit!!
Lycka till!
Hej, idag va vi på äggplock. Hela 19!! ägg fick dom ut! NÅN av dom borde ju bli befruktat tycker jag :) Jag hade ju 27 blåsor så risken för överstimulering är stor, vilket jag nu ska va uppmärksam på fram tills gravtest. Helt underbar personal! Jag är helt groggy och har sovit i stort sett hela dan. Själva ingreppet gick bra fast jag tyckte det gjorde rejält ont emellanåt, trots stesolid och morfin. Dom fick gå genom urinblåsan för att komma åt den ena äggstocken och det va inte skönt direkt... Men nu ör det gjort :) På lördag ska vi dit igen och återföra ett ägg, om inget av dom blir befruktat ringer dom i morgon.
Vi ska också tillbaka på lördag för ET (kanske tisdag, beror på)