• Mami längtan

Vi som ska göra IVF hösten 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
    Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?

• Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011
  • Vicki123

Hej,

Jag är alldeles ny här och hoppas det är ok att jag hoppar in? :)

Jag och min sambo har precis börjat vårt första IVF på Sahlgrenska och jag har börjat spraya Suprecur denna veckan.

Skulle vara jätteskönt att kunna få dela med sig för även om jag har fina vänner, så är det svårt att dela detta med dem. Och Sambon har inte alls samma behov som jag att prata om detta.

Hur kände/känner ni andra det under spray/sprutor och behandlingen?

Blev det "värre" med biverkningarna ju fler dagar man sprayar eller ligger det på denna nivån hela tiden?

Jag känner av det som att jag blir disträ ibland och minnet blankar ut. Annars är det hanterbart. Har nog kortare stubin än vanligt, men eftersom jag vet om det så försöker jag undvika diskussioner...

• JoB

Tycker nog det värsta med allt detta inte är fysiska krämpor utan psykiska. Jag håller på o blir tokig känns det sol och jag har många dagar kvar.

• Vicki123

Hej Job,
    Jag förstår. Varför känner du att du håller på att bli tokig?

Är detta din första IVF eller har ni gjort flera?

• Julia82

Vicki123 Välkommen hit.
    Jag tror att du kommer känna av mer först när hormonnivån börjar sjunka och du är nedreglerad. Efter nån dag har det ju inte hunnit hända så mycket som sen efter några veckor. Själv fick jag lite minnesproblem, tappade mycket ord när jag pratade, huvudvärk (sista veckan) och blev väldigt deppig och ledsen över egentligen ingenting. Sen märktes det på håret och hyn tycker jag... fick finnar och håret blev torrt och lite glanslöst. Men när du börjar med sprutorna så kommer du boosta massa hormon och då går det oftast över.

Nu är jag i ruvar-stadiet och tycker precis som JoB att det är extremt psykist påfrestande att inte veta om det lever ett litet embryo i min mage, eller om det redan stannat av i utveckingen och dött. Det är skitjobbigt, och än är det över en vecka kvar till TD för min del.

Hoppas din behandling går bra!

• snufflan75

Ruvardag 8, känner inget speciellt. Är det många som får mens innan TD eller? Ingen mensvärk heller.

• g l i m r a

Rd 12 mensvärk fortfarande men inget blod än...

• Julia82
    Julia82 skrev 2011-10-05 07:59:27 följande:
    Nu andra ruvare, jag är konstant kissnödig nu. Kan det bero på Crinonen.
    Ni andra ruvare skulle det stå...

När jag blev gravid spontant så var det ett av dom första graviditets-symtomen jag hade. Kissnödig och hjärtklappning så fort jag rörde mig typ. Men det beror säkert på progesteronet i Crinonen. Tyvärr... annars har jag inga tecken som tyder på graviditet än. Lite känningar i magen av och till...

Jag undrar också om det är vanligt att få mensen innan TD och i så fall när den brukar dyka upp?!
  • Hjärtefröjd

Om man tar progesteron kan mensen vänta tills man slutar med dessa vid TD. Jag har dock fått mens på BIM (flera dagar före TD) båda gångerna jag ruvat...

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011