Vi som ska göra IVF hösten 2011
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
Jag funderar en hel del på det här med testdag. Verkar vara många som testar tidigt men enligt våran läkare så kan man först testa efter 16 dagar för det är först då man börjat producera gravidhormoner. Hur är det egentligen? Skulle vilja testa tidigare. Blir tokig på detta och tyvärr tror jag som det känns just nu att vi inte har lyckats.
Har en fråga , hur förvarar ni alla era mediciner? Måste ngn vara i kylen?
Ska ta blodprov imorn för att se hur ja ligger till med spray å spruta. Får man reda på det samma dag el tar det några dagar? Någon som vet?
är det någon av er ruvare som blivit avrådda från att sova på mage under ruvningen?
MiaMorot: Näe, jag har inte blivit avrådd från någonting på RMC i Linköping. Enligt läkarna där finns det absolut ingenting man kan göra/inte göra som påverkar om embryot fäster eller inte. Det enda man ska undvika är Ipren och liknande, men det gäller ju alla som försöker bli med barn.
Varför skulle man inte få sova på mage?
vad räknar ni förresten som dag 1 i cykeln? man kan ju räkna på många olika sätt :) har RMC sagt något om hur man ska räkna? är det från första dagen med bruna flytningar? första dagen det är mycket? eller första dagen det är klarrött?
Det verkar som att formateringen i listan av misstag ändrats! Jag lägger in en ny lista, om jag missat ngn ändring så uppdatera igen! Kommer strax!