• Liniz77

Juni/Juli mammor...

Jag hoppar också gärna in här! Vår Iris är född 5 juli i Lund med ks bf var 15 juli. 3058 gr o 48 cm.
    Amningen går på räls som det gjort med de andra tre barnen. Iris har varit gnällig o skrikig på kvällarna fast sista v har det minskat.
    Mina andra barn är Hannes 9 år, Ellen 7 år o Edith 2 år o 3 mån.

• Liniz77

Har en övertrött skrikfia ikväll o en närhetstörstande tvååring o en sjuåring sim också vill ha sin del...

• Liniz77

Madelene b jag hade en kompis som höll på o pumpade i 2 månader o jag beundrar den som orkar. detta är ju min fyra o jag har ammat alla de andra men övervägde faktiskt att strunta i att amma denna lillskrutt. Dels för att amningen tar sån tid o har man 3 andra kan det vara skönt att låta pappa, mormor etc också få mata. Mina två andra tjejer vägrade dessutom flaska t ettårs åldern vilket gör en mkt begränsad. Bara ut o springa var ett projekt . Maken tyckte dock att jag skulle amma ( mest praktiskt för honom) men jag njuter inte av att amma o tycker inte det känns melankoliskt att sluta utan för mig är det mat... Sen har jag oftast inte tid att sitta lugnt o amma utan hon äter i baby björnen eller när jag springr runt m henne på armen. Dessutom äter hon ofta o mkt...
    Du ska göra det som känns bäst för dig! En glad mamma ger en lugn o nöjd bebis. O en fungerande tillvaro!

• Liniz77

Ps jag blir en klimakterietant i underlivet av att amma så det är ju totalt trist o ömt att ha sex. Än så lnge har jag avslag o känner mig som ett skåp men sen...
    Dessutom pendlar jag i humöret o känner mig ledsen o otillräcklig

• Liniz77

Vi är ångbåten ensamma! Ljuvligt. Inga gäster, min mamma är inte här o svärföräldrarna har åkt hem fr sommarstället. Bara min fina familj kvar. Under hela sommaren har vi haft sammanlagt 5 dagar själva här. Med nyfödd bebis. Blääää. Visst de vill hjälpa till, men både jag o maken blir fantastiskt irriterade... Lilla Iris gnällde igår men somnade vid 23 o sov t 4.38 då hon ville ha mat. Fantastiskt!!!!

• Liniz77

Jag kör diet nu t 19 augusti. 20 fyller sonen 9 så den helgen blir det mkt gott. Men sen ska jag köra 2 v till. Vågen har stannat o det är 5 kg kvar... Men jag är också sugen på det mesta o vantrivs så fruktansvärt så här! Vår tvååring sjöng vaggvisor för liten i morse

• Liniz77

Nej samlag har vi inte kommit till än. Avslaget är i stort sett borta. Iris är 7 v idag. Men jag vill påbörja en kur vagifem först då jag blir värsta klimakterietanten i underlivet pga östrogenbrist när jag ammar. Spelar ingen roll hur mkt glid man anv porten är stängd utan vagifem. Vagifem är östrogentabl som man för upp som endast ger lokal påverkan på slemhinnorna.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...