• Liniz77

Juni/Juli mammor...

Jag ger vatten.
    Iris kräks fortf en massa ngn annan som lever bland kräk. När blir det bättre!?

• Liniz77

Hattifnatt vi har haft en usel jul rent sovmässigt, mkt gråt o superlätt väckt. Nu börjar det bli ngt bättre. Tror det är en utv fas samt tänder och förkylning på det. Igår funkade det skapligt då hon fick panodil ( älskar det ) men idag kräktes hon upp allt o glad o gosig när hon får stå i centrum, annars odräglig... imorgon bär det av hemåt så hoppas på lite lugn o ro igen...

• Liniz77

Nu när jag nästan helt slutat amma dagtid, så plupp tog hon flaskan. Så nu får hon ersättning ca 2-3 ggr per dag, äter Max 100 ml åt gången, därimellan gröt o lunch o middag. Sen flaska innan jag ammar. Hon ammar ca 3-4 ggr fr kl 19-7. Så mjölken sinar ju inte direkt. Vill fortsätta amma lite till då vi ska t Egypten slutet av januari.

• Liniz77

Vi har det likadant med sömnen, vaknar flera ggr per kväll o gråter. Trots är det ju inte! Trygghet. Likaså nattetid. Kollar av så att man är där. Gillar inte när ngn i familjen går ur rummet i liten blir ensam:(. Verkligen utv språng. Är inte heller ok med att andra som farmor etc tar o pratar till henne o vill hålla. Oh no, man måste bekanta sig ngra minuter först hos mamma...

• Liniz77

Vi har har haft det så med alla 4 barnen att bara en funkat. Bara gilla läget när de är så små. Lättare är det när man kan förklara..

• Liniz77

Poppan jag har läst o sörjer med dig, du går igenom min värsta mardröm. Min äldsta flicka som idag är snart 8 höll på att dö i ta virus när hon var 3 veckor. När vi kom in i undersöknings rummet slutade hon andas. Tänk om vi varit hemma!? Vi åkte ju bara in för att stilla min oro. Jag kände mig skitsjåpig men tji fick vi. Livet är så oerhört skört att det gäller att ta vara på varje dag. :(

• Liniz77

Hur går det med er mammors vikt? Har ni gått ner allt eller hänger mamma kilona med?
    Jag väger nu mindre än vad jag gjorde för 10 år sen när jag blev gravid med min store gosse, bara 1 kg mindre men jag har inte vägt så lite sen jag var 22. Jag har 1 kg kvar t min sk drömvikt så nu kör jag på. Kräksjukan för en vecka sen gav mig lite gratis skjuts.
    Här sovs det dåligt. Maten är lite till och från. Ger både välling o ersättning på dagarna då jag dragit ner amningen dagtid. Upplever att matningen går bättre då. Här gillas familjens normalkryddade mat o hipps burkar bäst.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...