• Liniz77

Juni/Juli mammor...

Kör den i diskmaskinen det gör jag alltid.

• Liniz77

Ngn mer som går emot rekommendationerna o ger gröt o mat!? Min minsting vill verkligen äta o jag ammar mkt, väldigt mkt mer än er andra så sista dagarna har jag ammat kl 7, 10.30 ( däremellan lite gröt), 13, lite hemlagad puré, amning kl 15.30, amning 17.30 o amning kl 19 vid läggdags. Jag har massvis av mjölk o Iris vill eg gos amma men mjölken forsar o hon kräks efteråt överallt!!! Sen ammar hon runt 24 o ca 2 ggr till beroende på när hon blir av vår 2,5 åring med nattskräck...

• Liniz77

Min BVC sköterska är samma jag Har haft sista 9 åren t alla 4 barnen o hon tycker det är helt ok. Men nya rekommendationerna säger ju 1!!!! Kryddmått som smakisar fram t 6 mån. Jag ska börja med lite ers också,

• Liniz77

Alla mina har ätit på natten fram till ett års ålder. Brösten är ju mer än mat, närhet, trygghet också.

• Liniz77

Hattifnatt vi har likadana bebisar. Iris sover också bara om jag ligger nära eller i ergo babyselen. O nattningarna ser ut som era vaknar somnar 3 ggr o sen somnar hon i vår säng. DOCK sover hon bättre på mage o längre pass. Inget att rekommendera men alla mina har varit så. O de andra 3 sover fortf på mage o de är 9,7, 2 år gamla. Men jag blir nojig. Men vad gör man inte, rumpbuffning funkar!

• Liniz77

Iris blir 5 månader om en vecka o har fått sin första tand! vass o tuggar gärna på mitt finger... Sen vänder hon sig från mage till rygg men inte tvärtom...

• Liniz77

Aou, en tv i sovrummet eller börja läs böcker!!! Jag tycker det är supermysigt att ligga o surfa eller läsa brevid. Hemmet sköts med lillskruttan i sele. Gå stol är en riktig hit dagtid.

• Liniz77

Aou, det kan kännas som en evighet att ligga i sängen hos sitt barn, men om ngra månader är det ett minne blott. Det gäller att ta till vara på varje minut! De blir stora så fort. Visst de sover dåligt o äter halva nätterna men det är ju deras första tid i livet. O vi mammor vill ju deras bästa att de skall bli trygga individer. När jag tittar på mina stora barn o tänker på hur mkt man försökte få dem att sova o äta så känns det så avlägset. Detta första år är mkt att "gilla läget" o plötsligt är de 9 o går på karate o fixar mellis själva.

• Liniz77

Iris springer verkligen i sin gåstol o den är ett verkligt lyft för henne i hela familjen ( nöjdare bebis). Modigt Larsson att börja fundera på nr 2. 2 små är betydligt jobbigare.. Jag har 18 månader mellan mina stora o ha en 18 månaders är rätt tufft. De springer klättrar får raseriutbrott o har en vilja men oftast inget ordförråd. Så det var mkt gissning. Något lättare nu när jag mellan se två minsta har 26 månader. Men inte alls lika mysigt. Sen är ju våra barn 4 också...

Svar på tråden Juni/Juli mammor...