Juni/Juli mammor...
Jag har fyra barn o vill inte ha fler. Men vill gärna ha tillbaka min mens, mina slemhinnor är så sköra när jag ammar t dess mensen kommit tillbaka.
Jag har fyra barn o vill inte ha fler. Men vill gärna ha tillbaka min mens, mina slemhinnor är så sköra när jag ammar t dess mensen kommit tillbaka.
Här ammas det sjukt mkt igen:( Iris är så förkyld o samtidigt fått två tänder uppe. Sömnen som äntligen satt bra o minskningen av snuttandet på natten är tillbaka på ruta ett. Feber o täppt näsa o illvrål då funkar bara bröstet...
Kan ju vara ngn utvecklingsfas. Ge mkt närhet o visa att ni inte försvinner om ni går ut från rummet.
Usch att ingen hjälpte dig. Folk är för jävla fega!!!
Rotavirus har båda mina stora haft, de var 2,5 o 1 och maken var iväg o åkte skidor. Min mamma fick flytta in hos mig. Sonens bajshysteri ( gick o höll sig när han började m potta) botades iaf. Trodde verkligen de skulle dö, fick inte inte behålla ngt.
Nikki jag tror man vet när man är klar med barn. Vi har fyra o jag längtar efter att de ska bli stora o livet lite lättare o roligare igen. Slippa blöjor o skötväska etc när man ska ut genom dörren.
Ofeigur är du också gravid! Grattis i så fall o håller timmarna för Larsson denna gång.
Undrat vart du hållit hus!
Jag är nyopererad, tog bort min galla igår. Rätt mörbultad må jag säga!!! Maken är iaf hemma idag. Kunde inte amma förrän nu imorse pga narkos.
Jag har fått jobb! Nytt jobb o börjar 10 april!!!
Jag sover i bäddsoffan nu i andra delen av huset eftersom jag ändå inte kan ta Iris o inte vill bli störd. Blir stressad av att höra henne gråta o i andra delen av huset hör jag henne inte. Dessutom har hon sovit ovanligt bra inatt. Maken vaknar inte lika lätt. O ingen mysig tutte att snutta på. Fick ju inte amma pga narkosen. Nu är det mest jobbigt att jag inte kan bära henne. Fyra snitt på magen o svullen. Tar väl ngn dag innan det lagt sig . Gör inte när jag ligger ner:( så jag har renbäddat, tvättat o dammsugit o skjutsat barn. Känner nu att jag borde coolat ner mig lite...
För mkt intryck förmodligen.
Här har vi slutat med nattmatningen. Eftersom jag inte fick amma en natt efter att jag fått narkos. Jag sov i bäddsoffan. Min snuttare som t 3-4 o åt, natten efter hade jag också ont o sov i bäddsoffan, då sov hon hela natten. O för två nätter sen skrek hon vid 4 så jag gick upp o gjorde ers men när jag kom in hade hon redan somnat om. Ligger o lyssnar på en nyvaken jollrande bebis, en snusande treåring o en nioåring som haft mardrömmar. Japp, 5 i vårt sovrum inatt.
Glad påsk alla!
Vår tjej dricker massvis med vatten om hon får dricka själv med nukmuggen.
Iris har en gåstol som vi köpte i frankrike 2004. Sjukt sliten men vilket rull. Vi har dessutom öppen planlösning... Hon tar sats och rullar o lyfter benen:)))
Sen jagar hon sina stora syskon.
När hon ålar på golvet hittar varje mikroskopisk smula. Jobbigt med 3 barn till, ibland ligger saker på golvet som inte är helt ätbara o smaksäkra för en 9 månaders.
Avokado o banan gillas samt hipps burkar med pastarätter. Likaså vår vanliga mat till familjen. Iris äter ersättning, först nu har hon börjat äta större mängd än 70-90 ml per mål. Nu har hon även varit kinkig vid läggdags i skrikigt en massa o i bilen igår var hon halvt hysterisk när jag körde. Kanske pga att jag börjat jobba o att hon vill se mig. Ikväll skrek hon oavsett om jag var där så jag gick ut o in efter 2 min etc så till sist somnade hon. ( tilläggas bör att hon sov dåligt natten till inatt kanske pga att maken buffat rumpa en del under senaste veckan eftersom hon ställer sig i sängen så fort hon kommer ner) så hoppas på en lugnare natt nu när hon somnat själv.
Jag är bortrest från min lilla skrutt, ja från alla mina 4 barn. Är på kurs mån-fre. Lite läskigt. Intalar mig själv att nyttigt. Jag ska sova ut etc. Ändå satt man här igår kväll o längtade hem. Gillar inte att sova borta längre. Vaknar fler ggr än hemma:( helt slut idag.
Ah- nu går jag o äter frukostbuffe ist :)
Är det inte dags att sluta diskutera hur andra lägger upp sitt familjeliv? Eller skuldbelägga... Jag hade en vild 18 månaders när jag fick mitt andra barn. När jag ammade höll han på att bränna ner huset en gång. Vred på alla spisknappar satte igång diskmaskinen, klättrade, hittade honom flertalet ggn i fönsterkarmen. Ja han gick på förskola för att lillasyster skulle få lite egentid o inte bara hänga med. Jag behövde det sannerligen, nätterna var jobbiga o att kunna sova när han var på förskola var guld! Jag var en bättre mamma då. När trean kom var 2:an 5. Hon fick helt bestämma när hon ville vara hemma o inte. Hon var guld o ville gärna vara hemma o mysa o hon behövde det för att inte vara utanför. Ettan gick i ettan. När 4:an kom var 3:an 26 mån. Hon behöver förskola o gick även hon på denna underbara förskola. Men hade ngn hemma dag. Med 4 barn som går i 3:an, 1:an o lilla fröken trots behövs energi t eftermiddagarna m mkt läxor o matlagning etc. Mitt motto har alltid varit att ska mina barn vara i verksamhet när jag är hemma skall den kännas givande o inte enbart förvaring. Men jag har hittat världens bästa förskola o kör gladeligen genom hela stan för den. Nu skall även Iris börja i augusti o den ungen älskar det stället REDAN!
Grattis! Det är inget fel att du önskat en tjej men bra att veta så man kan ställa in sig.
Iris var på sin ettårskontroll 74 cm o 8,6 kg.