• Liniz77

Juni/Juli mammor...

Oj fumla med kondom så långt har vi inte kommit. Väntar på att maken ska sterilisera sig.

Vår bebisplutt skriker hysteriskt om man låter henne gå från famn till famn... Så för vår del är det INTE okej. Det blir ju vi som får ett helvete sen. Barn är så olika. Vår äldste kunde gå från famn t famn o njöt bara av det. Men så är de ju olika personligheter.

• Liniz77

Skrikigt ikväll tror det beror på att jag tog järntabletter igår kväll o druckit vanlig mjölk ist för laktosfri. Fis o magont o det var ett tag sen sist...

• Liniz77

Vår 4 är som våra andra sjukt närhetstörstande o sover superdåligt själv. Helst vill hon ha mig bredvid då kan hon sova.. Sover sådär i vagnen, medan vår tvååring som inte sovit i vagn somnar på 10 minuter i vår UJ syskonvagn. Det blir mkt baby Björn också sjalen är inte så poppis. Kanske blir det när det blir kallare. Nu är det förkylt så sömnen blir lidande

• Liniz77

Funkar inte bärsele eller sjal!? Min sover gott i den, då kan man iaf stå lite avsides så man inte missar alla tal o be att få sitta nära pappan om ni åker. Det är urjobbigt att sitta själv. Var på två bröllop när trean var liten. På första var hon en månad men sov bra gnm sorl o tal. Andra bröllopet var hon 3 månader o sov mindre bra lite jobbigt.

• Liniz77

Här blir det inte heller fler barn. Men sen har jag ju fått alla med snitt o kroppen känns sliten. 4 barn har mina små 1,54 lång klarat av på 9 år. Har en på 9, 7, 2 o 9 veckor. Fullkomligt nöjd!

• Liniz77

Fridakarin klippa navelsträngen!? Nej jag lämnar inte bort mina så tidigt pga amningen dock. Sen vet jag att jag inte kan slappna av. Iris vill bara vara m mig o min man annars vrålar hon. Iris är nästan 2,5 månad o jag var ute o sprang första gången igår. Vilken frihetskänsla! Men vilken träningsvärk idag!

• Liniz77

Ja ekonomin är det lite si o så med här också. Vi nallar friskt från sparkontot. Men sen har vi gjort saker som inte ingår i den vanliga budgeten. Fixat två av sovrummen, o köpt möbler o nya skridskor t maken ( o de är inte billiga till en ex elit hockeyspelare) men vi gör veckomatsedlar som vi handlar 1 ggn per vecka till, det sparar man massvis på. Framförallt när vi nu är 6 i familjen.

• Liniz77

Efter nr 3 hade jag jättemkt problem med ryggen, hamnade till sist efter 9 mån hos en ortoped o sen sjukgymnastik. Där fick jag göra bukstärkande övningar. De djupa bukmusklerna som stabiliserar bäckenet blir uttänjda under grav o stabiliserar inte ryggen. Det, o promenader m vagn gjorde mig helt besvärsfri. Så sök hjälp o gå inte som jag i 9 månader!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...