Juni/Juli mammor...
Hej hej! Får man vara med här?
Fick min son Fredrik den 3/7, en dryg vecka över tiden.. Premiärbarn, så vardagen är väl uppochner mest hela tiden..:)
Hej hej! Får man vara med här?
Fick min son Fredrik den 3/7, en dryg vecka över tiden.. Premiärbarn, så vardagen är väl uppochner mest hela tiden..:)
Ang amning så håller jag med om att det gör apont när det strömmar till mjöl, precis när Freddan ska börja äta, men sen ger det ju med sig. Amningsnappen var guld värd för mig, eftersom min käre lille son vägrade öppna munnen mer än en millimeter från början, nu kör vi utan hela tiden, nu när han kan gapa ordentligt.
Tack och lov (för det var lite skräckblandad spänning när vi skulle väga) hade han gått upp hela 400 gram från vecka två till vecka tre, så vi slipper ge ersättning, han gör just inget annat än äter hela dagarna så...:)
Har varit på BVC idag och vägt och mätt Freddan, 4502 g (upp 300 g sen i fredags, på två veckor upp 700g!) och 56,5 cm. Han börjar bli stor, min lille tuss.. :)
...jaja det blir nog bra Ja, jag vill ju också vara säker på amningen, men den verkar ju funka som den ska nu :) eller som BM sa när jag själv blev undersökt efter att först ha varit på BVC: "Du kanske har grädde i tuttarna..:)" Ska koka upp en napp och prova om han vill ha den..
Ömma bröstvårtor deluxe har jag också fått, men det är ju ett kärt besvär eftersom allt funkar som det ska.
Tack för kloka råd om napp!
väntanstider, jag förstår precis hur du menar med tröttheten! Helt urlakad av värme och nattvak och allt stök och bök...
Hur gör ni andra med kläder på era små? Jag försöker undvika kläder när vi är hemma och bara inne eftersom det är så förtvivlat varmt, men såklart är det kläder på som gäller så fort vi går ut.. Tänker jag rätt då?
Instämmer med Sensommarbarn, det händer massor om man inte kollar på nån dag... Kul! Det är så skoj att läsa om era bravader och sånt :)
Imorgon blir Freddan en månad, vilket vi firar med ett läkarbesök på BVC :)
Freddan är vårt första barn, även om jag idag skulle säga att jag är mamma till Fredrik 1 mån och Björn 31 år... (suck...) Fråga: Blir alla karlar lite lätt svartsjuka på bebisen eller är det bara min som krånglar?
Jag skulle behöva träna också, blir ju en långpromenad om dagen även om jag tycker det är förskräckligt i den här värmen. Bor i Bollnäs (nyinflyttad så känner inte en kotte...:/) och väntar på att Öppna förskolan ska öppna igen efter semestern, så man kanske kan hitta några nya bekanta... Har ingen koll på träningsutbudet här, men hoppas att det åtminstone finns en okej simhall..