• Toffs

Juni/Juli mammor...

MammaJennii skrev 2011-08-04 12:40:43 följande:
    Okej..  Jag var riktigt nervös när jag var inne på kontroll efter att vattnet gick när jag hörde alla som låg och skrek. Skämtade med mamma om att var löjliga dom är som skriker det gör ju inte så ont :) hehe
    Det är sjukt att man glömmer så snabbt efteråt hur jävla ont det gör
    här händer det grejer när man är datorlös en helg! kul! hej alla nya!

jo, det där med smärta... när de skulle kolla hur öppen jag var så vägrade jag nästan sära på benen, det gjorde så sjukt ont bara det... men inget mot hur värkarna var... eda:n var min vän... och lustgasen med, undersköterskan som var med kallade mig fel namn i säkert två timmar när hon försökte få mig att fatta hur jag måste andas med masken...haha, konstigt att det inte funkade det hon sa..:)

och så ser jag att ni diskuterat amning, här flödar mjölken fritt känns det som, har mjöklfläckar på allt, soffan, sängen, golvet,alla mina kläder osv.. ungen äter jättebra och rusar uppåt i vikt, plus ett kilo vid senaste incheckningen..
  • Toffs
    Madelen b skrev 2011-08-07 22:57:22 följande:
    Ja yrsel känner jag flera gånger per dag, det svarnar för ögonen:( Och känner igen allt du skriver, fast jag har ju inte lite mjölk utan mycket ( har även fryst in mjölk) Mina tankar just nu är som sagt att börja ge ersättning på nätterna och amma dagtid och se hur det känns! Antingen kanske man börjar amma helt igen eller så slutar man helt.
    Jo det är ju olika från barn till barn har jag förstått, och jag kommer ge nästa bern en chans, men u känns det som att amma är det sista jag vill göra!

Gör ont att höra från alla " hur kan du hata det" " det ä rju så mysigt" "det blir bättre, bit ihop" " Du får inte sluta amma" Jag känner inte så, jag hatar det vekligen känner inget mysigt alls i det och det går som sagt ut över min ögonsten!
    Hoppas bvc förstår mig.....

Tackför allt stöd!
    kolla med bb på din ort om de vill ha mjölk om du måste pumpa ut en massa, det kan ju underlätta eftersom det är sjukt drygt att ha mycket och inte få amningen att funka... Jag stod själv och funderade på det eftersom det rinner över alla breddar hela tiden...

Såg förresten ett fantastiskt program på svt för några månader sen, där ett tiotal danska kvinnor berättade om deras upplevelser av förlossning och amning, och en av dem sa att hon inte alls kunde förstå hur folk kunde säga att det var mysigt, för henne var det bara elände... Och så är det förmodligen för många, att det faktiskt känns skit att amma, och däfrör tycker jag inte att folk ska döma, håller med som andra sagt här i tråden, sträck på dig och var stolt för den tid du ammat, och skit i vad andra säger. (hur svårt det än är att låta bli att lyssna så försök, du vet bäst vad som funkar för dig och ditt barn, är det inte mysigt så är det inte, hur mycket andra än tjatar om att det ska vara det...) Förlåt en virrig hjärna (lever på choklad och mackor, det är ju allt man hinner med att laga om dagarna...)
  • Toffs
    FrökenLagom - BF 18 Juni - Född 7 Juni - 3520g och 52cm - Stockholm (söder) 
    DariaAnnaMaria BF 17 juni,planerat snitt 14 och han kom 12 med snitt vatten gick- 4240 gram 51 cm-Jönköping
    P-pilla-BF 8 juli- född 18 juni-2735g och 45 cm- Häljarp, skåne 
    Myspys78 - BF 24 juni - född 19 juni - 3620 g och 53 cm - Västerås  
    Madelen b-BF 12 juli- Född 20 juni- 3180g & 49cm pojke- Skåne 
    Fiaaaa84 - BF 13 juni - Född 22 juni -3360 g & 49 cm - Stockholm 
    Elenitha - BF 5 juli - född 27 juni - 2720g & 47 cm- Strängnäs 
    Väntanstidernr1 - BF 8 juli - född med planerat snitt 30 juni - 4335 g och 53 cm - Jönköping
    Toffs - BF 24 juni - Född 3 juli - 3840g & 53 cm, pojke - Bollnäs
    Vickanflickan
    Bf 4 juli - Född 7 juli - 3982g och 53cm, Hassela i Hälsingland
    MammaJennii
    - BF 12 Juli - Född 9 Juli - 3405 g & 50 cm - Stockholm
    Hugger i sten BF 26 Juli - Född 13 Juli - 3280g och 49cm - Umeå
    Skavanker- BF 7 Juli- Född 16 Juli- 3600 g & 49 cm- Borlänge 
    Sensommarbarn BF 3 Juli Född 17 Juli 4025 gram och 52 cm, Kalmar 
    Ylwamarie
     BF 6 Juli- Född 19 Juli 3580 och 52 cm Stockholm
    acinna BF 25 juli - Född 31 juli 3036 gram och 51 cm, Ljungby
    MD77 Bf 12 juli - Född 27 juli 3720 g och 52,5 cm, Uppland
  • Toffs
    hjärterum skrev 2011-08-08 13:27:51 följande:
    Själv har jag ca 10kg kvar av överskott! Flört
    Ni?
    Vill gärna komma ner till min matchvikt på 65 kg men det lär tyvärr inte hända. har fått en massa sambokilon och väger väl tjugo kg för mycket just nu, mest tacksamt vore ju att omforma kroppen lite och få lite muskler...då kan jag gärna väga lite mer... gick bara upp åtta kg (till 93 kg) under graviditeten men har väl inte tappat ett enda eftersom sambon kommer hem dagligen med en massa gott (här är en med usel karaktär...:P)
  • Toffs

jahapp, då slog mammaoron till på riktigt igår, när jag hittade en knöl under bröstvårtan på Freddan. Ska till BVC och få den undersökt idag. Har ju kollat runt lite på nätet och det verkar vara normalt och hormonellt betingat men det spelar ingen roll, jag måste få det bekräftat att det inte är nåt farligt..

Och till nåt mycket roligare: Satte upp en hemmagjord mobil över skötbordet igår, det var som julafton för lilleman, han blev alldeles lycklig av att titta på alla grejer som flög omkring däruppe...=) Byggde även ihop babygymmet så nu har han en massa att titta på..

Vilka jättesöta kids ni har allihopa!

• Toffs
    Ppilla skrev 2011-08-10 01:32:36 följande:
    Gahhhhhhh!!!
    Har haft mannens morbror med familj på besök vilken jävla pärs!!
    Börjar med att de är över en timme för sent vilket innebär att de i princip kom när hon brukar sova. Mamman kom med "råd" heeeeela heeeeela tiden. Klankade ner på hur mycket som helst bland annat då att vi följer nutidens råd från BVC angående typ allt som ryggläge, kost mm. Även på mitt sätt att banta. Och inte ens när lilla skrek av trötthet förstod dem att de kanske skulle gå. nej just när lillan skrek d skulle hon hålla honom.
    Är så fruktansvärt trött på alla besserwisserfasoner folk har. Jag vet väl bas som funkar och inte funkar på mitt eget barn. Misstolka mig inte, jag tar mer än gärna emot tips och råd men avskyr när jag får höra gör så här!! Trist när de verkligen är supertrevliga människor i vanliga fall.

Nej nu har jag kräktes av mig lite... Nu ska jag leta upp flaskan
    vet hur det där är, och lider med dig. jag bävar för den dag pojkens farmor kommer på besök, då blir det sådär...fy fan, då blir man tigermamma...
  • Toffs
    Evve81 skrev 2011-08-10 15:54:12 följande:
    Någon mer än jag som har ont i huvudet typ jämt??? Jag hade ju feber och fick åka på bb och kolla och hade ev början till en infektion i måndags sedab fick jag tabletter som ska dra ihop livmodern för att ev rester ska försvinna MEN jag har också ätit alvedon och mått hyfsat nu tog jag ingen alvedon och direkt fick jag ont i huvudet..... BLÄH!

Jag är också ständigt hungrig men inte sötsugen konstigt nog vilket jag varit med min tidigare barn!
    Jag har också mycket mer huvudvärk nu än förut, särskilt på kvällarna. Tror att det kommer sig mest av sömnbristen och det faktum att vi sover snett och vint åt alla håll och det sitter i nacken egentligen.. Hoppas din huvudvärk ger med sig!
  • Toffs
    FridaKarin skrev 2011-08-11 11:10:37 följande:
    På måndag ska vi till BVC då Vidar är en månad gammal. Tar man vaccin då? Och isåfall hur reagerade era barn på sprutan? Feber?
    tre månader är de när man tar första sprutan, så ännu vet jag inte hur min lille reagerar.. =)
  • Toffs
    Ppilla skrev 2011-08-11 12:07:21 följande:
    Vilken jävla idiot till sambo man har idag. Han var ledig hela förmiddagen men inte blev jag avlastad inte. Han kunde i allafall erbjuda att hålla henne medan jag duscha. Idiot?!!
    tänk, den där varianten kör vi tydligen med också, igår kunde jag inte låta bli att fråga om det bara är mitt barn...=/ det är ju kul att ha barn så länge de inte skriker...typ...?
  • Toffs
    MorsLillaOlle skrev 2011-08-10 21:59:32 följande:
    Hur somnar era små på dagarna och kvällarna? Olle somnar antingen vid bröstet eller när vi bär honom. Efter Anton sa jag att nästa barn skulle INTE få somna vid bröstet för det fortsatte han med länge,men nu är vi här igen. Har en vän som bara lägger ner sin kille som är 2 månader äldre och så somnar han själv. Hon har gjort det sen dag ett. Är det försent att börja med det nu tro? Ska se till att få över honom i egen säng först i alla fall.

Vart sover de på dagarna? Läste att de ska helst inte sova i sin säng på dagarna för att de ska känna skillnad på dag och natt liksom. Olle sover lite var som helst, vaggan, vår säng, babysittern, vagnen, på oss. Ska försöka göra så hans säng blir till natten och vaggan eller vagnen blir på dan, får se hur det går
    jag försöker natta freddan i sin säng, men igår sov han hela dagen så det var ju dömt att misslyckas, så han sover i min famn, där han också somnar, sen smyger jag ner honom i vagnen eller sängen... men det brukar ändå sluta med vår säng eller famnen, han är så sjukt mammig...
Svar på tråden Juni/Juli mammor...