-
huvva, stackare. ingen hit med skrikmaraton och sen inte få sova ordentligt... du får smita undan och ta en powernap..:)väntanstidernr1 skrev 2011-08-15 08:46:01 följande:Här fick man igen med råge för att jag skrev att vi hade haft en bra natt. Melvin somnade kl 00 och vaknade kl 4. Där var han nöjd med sin nattsömn trots att han vart vaken hela kvällen o skrikit som en tok. Snacka om att jag är förstörd. 3 timmars sömn skrapade jag ihop o nu är det fira 2 åring o förbereda kalas som gäller. Blääää. -
vi har inga som helst sovrutiner på dagarna, han somnar lite här och där och hur som helst, men han kör ungefär vartannat dygn sova, vartannat klarvaken... men nu börjar han kunna somna i sin säng om jag har ammat honom ganska nyss kring elvasnåret, sen äter han kl 03 och 06 innan vi går upp runt åtta-niotiden.
Har nyss kommit hem från babysång, jättemysigt arrangerat! Tyvärr tyckte även Freddan att han skulle sjunga, så han skrek sig igenom det hela, sen slocknade han helt efteråt... Jättekul var det i alla fall att komma ut bland folk litegrann.
-
Min käre sambo tar inte heller några nätter, jag vet precis hur drygt det är, dock jobbar han hela dagar och behöver sin sömn, så han får ta lillen när han kommer hem på eftermiddag-kvällskvisten så jag åtminstone kan få köra en maskin tvätt (fasen vad man tvättar mycket nu...:P). Vi hade kommit överens innan om att det är bäst om jag tar nattpassen, eftersom jag ändå har otroligt lätt för att somna om, men det har man ju inte när man blir mamma, har jag märkt...YlwaMarie skrev 2011-08-15 13:20:58 följande:Då har vi haft en tung natt samt början på dagen. Miljan sov mellan 23 och 01. Sedan åt han lite för att åter vakna vid 03 och vara vaken till 06. Somnade då i 2 timmar till 08 och hade sedan skrikfest till ca 13 då han somnade av ren utmatning. Jag ser i kors av trötthet. Då jag inte fått hjälp en natt på snart 1 månad då jag har en idiot till sambo som somnat varje dag runt 24 och vaknar dagen efter vid 10-11. Så stämningen är underbar i detta hem.
Hur funkar det för honom att samsova? eller sova i vagnen? eller nåt annat sånt? Jag får flytta Freddan från sängen till att ligga på mitt bröst mitt i natten, för lägger man ner honom igen i sin säng när man väl har tagit upp, då skriker han bara och vill vara nära... Kan vara ett tips om han sover bättre då? -
stackars liten och stackars mamma! lider med er, man blir sjuk själv när det händer nåt med den lille. jag grinade hur mycket som helst när jag kände en knöl i bröstet på lillen, och rusade till bvc, som klämde fram lite häxmjölk och lugnade ner mig..Ppilla skrev 2011-08-15 21:44:37 följande::( ligger inlagda på barnakuten . Lillan har feber och en sänka långt över normalt. De tror dock de bara handlar om en uvi. Så vi är inlagda och Maja får antibiotika intravenöst. Hon är oberörd medan jag är söndergråten är inte kul sånt här alls. Bild finns på www.p-pilla.blogspot.com -
(vet inte om nån annan har svarat, men i så fall får ni en repetition:) )Ppilla skrev 2011-08-16 23:07:55 följande:Vad är häxmjölk för något??
Verkar bli hemgång i morgon î•
När man ammar så överförs hormoner till barnet och det kan bildas lite mjölk i barnets bröstkörtlar, det kallas för häxmjölk och är helt ofarligt och normalt, man ska hålla koll om körtlarna blir röda och mer svullna, men annars är det bara att låta vara. -
visst är det skoj när man kan lägga undan "urvuxna" (känns konstigt att säga eftersom de knappt är använda i vårt fall) kläder och gå på ny storlek!Mammiztill2 skrev 2011-08-17 15:20:29 följande:Idag är min lille påg 15 veckor, väger nätan 5 kilo
Idag ska jag plocka undan stl. 50
Har idag anmält oss/fått plats på Babysim, så i september startar de upp ska bli skoj =)
Vi har också anmält oss till babysim, men har ännu inte fått besked om vi får vara med. Men kul att hitta på nåt med den lille. -
Apropå barnbidrag: när man anmält ett konto till FK för ungefär hundra år sen, och som inte längre finns, och man anmält ett nytt konto till FK, så är det ändå inte säkert att pengarna kommer till det nya. Jag upptäckte det, för det kom en blankett för två dagar sen att jag skulle fylla i nytt kontonummer och lämna till dem, och igår kom besked om barnbidrag - till det gamla kontot... Så halva barnbidraget gick väl åt att sitta i telefonkö hos dem... Suck. Myndigheter...
För övrigt har Freddan nu vuxit ännu mer, 60 cm och 5600 g igår, 6 veckor gammal. Jättekul att se honom utvecklas, han pratade en massa när vi var på BVC och fyrade av leende efter leende mot oss :) -
En fråga: hur löser ni vardagliga bestyr som disk, tvätt och städning?
Vi har precis skaffat en babysitter och babygymmet används flitigt för att få händerna fria, har även använt bärselen men han gillar inte att sitta i den... Men när han gymmar så kan jag åtminstone diska och dona lite, annars är det i princip omöjligt att göra nåt så länge jag är ensam hemma... -
Ja, supervaken stämmer här med... lille herrn sprattlar för fullt i babygymmet, och jag skulle gärna vilja hinna diska undan lite, det går ju när pappan är hemma (har tagit extra ledigt!! Me so happy, nån annan som kan gå med vagnen fram och tillbaka så han somnar...) för då är vi ju två, även om det är jag som städar och donar, men annars får man passa på de fem minuter han somnar. Och då är jag själv så trött att jag nästan inte orkar hålla mig vaken...:)Elsa81 skrev 2011-08-18 11:49:26 följande:Jag sitter just nu och funderar på detsamma
Har hur mycket som helst att plocka med och hon är supervaken! Men hon ser rätt nöjd ut så jag tror jag ska chansa att låta henne ligga i gymmet och springa lite fram och tillbaka och hinna med det jag kan! Ska bara dricka ur kaffet så jag vaknar 
-
Det kallas väldresserat ;) Håll hårt i sambon!SamsonS skrev 2011-08-18 11:56:32 följande:Toffs: jag brukar försöka passa på när hon sover eller ligger i gymet:) annars har en väldigt go sambo som fixar och donar!
Här är det bara jag som städar, då sambon jobbat tiotimmarspass de senaste veckorna och stupar i säng när han kommer hem.. Och helgerna ägnar vi åt renovering, så det blir inte mycket gjort åt dammråttorna ;)