• SamsonS

Toffs: jag brukar försöka passa på när hon sover eller ligger i gymet:) annars har en väldigt go sambo som fixar och donar!

• SamsonS

Vi har bokat in dop den 19/11:) men det blir bara litet, och sambons syster ska sjunga älskade barn. Sen bjuder vi på kaffe och tårta hemma hos oss:)

• SamsonS

Vi ger sempers droppar. Vet inte riktigt om det gör någon nytta eftersom att jag äter mjölkfritt också. Hennes mage är mycket bättre, men svårt att veta vilket som gjort nytta.

• SamsonS

Jag börjar bli smått desperat snart! Cornelia sover jättebra på nätterna vilket jag är jätteglad över! Men dagarna är ganska jobbiga. Hon sover inte alls mycket på dagen och äter verkligen konstant!! Ska det vara så? Hon ligger och tittar i kanske 10-15 minuter åt gången, sen börjar hon leta och suga på händerna. Hon äter ibland flera gånger i timmen. Är mitt första barn och det känns som att alla andras bebisar äter varannan- var tredje timme och att dagarna ser ungefär likadana ut när det gäller mat och sov tider, men hos oss är det olika varje dag...hon är en månad nu.

• SamsonS
    FridaKarin skrev 2011-08-23 17:56:37 följande:
    Kolik? Hjälp.. Vidar har jätte ont i magen. Har haft skrik perioder varje kväll i över en vecka nu. Går inte att trösta. Det enda som hjälper är att åka bil. Idag har han ökat på skriket.. Har varit galen från halv åtta i morse till halv två då han slog ihop av ren utmattning. Stackars min lilla son. Och jag är så sjukt trött..

Men det kan även vara känslighet mot mjölk tydligen enligt bvc. Så ska köra med miniform i fyra dagar om de inte visar någon effekt så ska vi pröva mjölkfri ersättning..

Gud så jobbigt det känns. Min lilla skatt som var så nöjd och glad för bara två veckor sedan.  
    Nu får ju inte Cornelia ersättning, men har provat att äta mjölkfritt i snart 2 veckor och hon har inte alls i närheten så ont i magen längre! Inga panik skriks attacker på kvällarna. Är ju ganska vanligt att dom är känsliga mot mjölk har jag förstått :)
    Cornelia 20/7-11 <3
  • SamsonS
    YlwaMarie skrev 2011-08-24 14:10:58 följande:
    Gör så ont i mitt mamma hjärta vad jag än gör så gråter han hysteriskt,
    Har prövat minifom och semper magdroppar . Han vill ej ta mitt bröst så jag har pumpat i snart 6 veckor men ibland det senaste två veckorna har jag ett fåtal gånger gett ersättning då min mjölk ej riktigt velat komma.
    Ersättning resulterade i förstoppning inget bajs på 4-5 dagar, ¨
    Provade då sempers ersättning med laktalos. han bajsade ut av den.
    Jag äter laktos fri mat. Nu pruttar han något hejdlöst men inget bajs igen och bara skrik,,, Vad rörigt detta blev men gör så ont i mig.
    Finns det något mer jag kan göra??? 
    Som FridaKarin skrev så räcker det oftast inte med laktosfri mat eftersom det är själva mjölkproteinet och inte mjölksockret de reagerar på. Min tös är jättekänslig och det enda i mjölkväg jag kan äta är liiiite smör på mackan på morgonen. Annars skriker hon i flera timmar på kvällen. Så jag äter alltså helt mjölkfritt, det är lite krångligt men det går! Och det är helt klart värt det när hon slipper ha så ont i magen. Fråga på BVC om dom har någon lista på vad man inte ska äta. Jag fick en sån och det blev det lite lättare att hålla reda på vad man kan och inte kan äta. Mycket saker innehåller någon typ av mjölk eller mjölkprotein fast att man inte tror det. Vi ger även miniform,sempers droppar och ger massage 2 gånger om dagen. Sen vi började med allt detta skriker hon ingenting på kvällen och hon är en mycket gladare bebis på dagen :)
    Cornelia 20/7-11 <3
  • SamsonS

om inte har några rutiner nästan? :S eller, nätterna ser någorlunda lika ut, somnar runt 21-22, sover till 04-05, ammas, somnar om till ca 9, ibland 10. Men dagarna har jag knappt någon koll på, känns som att hon äter mest :S där mellan för det mesta missnöjd... :( kan ligga i gymmet eller sitta i knät och titta på saker små korta stunder innan hon protesterar, sen får man gå runt med henne, eller amma. Tänkt så många gånger om det beror på att hon inte blir mätt? Hon går ju upp bra i vikt och följer kurvan till punkt och pricka, men hon äter ju också jämt...känns så trist att åka iväg någonstans för oftast så skriker eller gnäller hon hela tiden. Alla säger att det blir bättre efter 3 månader, så jag hoppas innerligt på det! Hon blir 3 månader om en vecka...fler som känner såhär?

• SamsonS
    PreciousDivine skrev 2011-10-13 11:13:34 följande:
    Jobbigt att hon mest är missnöjd. Det kan inte vara 12-veckorsfasen just nu? Min lilla är också 3 månader om en vecka men hon är faktiskt glad för det mesta. Om kvällarna kan det vara lite längre till leendet men på dagarna lyser hon upp bara man tittat på henne. Njuter för det kommer säkerligen ändras många gånger.
    Jo det beror nog lite på det...men jag upplever det som att hon mer eller mindre alltid varit såhär :(
    Cornelia 20/7-11 <3
Svar på tråden Juni/Juli mammor...