• SamsonS

Juni/Juli mammor...

Glömde också skriva, vid 4 månader vägde C 7460g och var 66cm lång :)

• SamsonS

Här går det verkligen framåt! :D efter en vecka med ändrade läggningsruriner somnar C i sin säng, dag som natt, och sambon kan även lägga henne. Hon är lite kinkigare på dagen när det är ljust, men kvällen tar max 15 minuter :) och efter ihärdigt övande med flaskan accepterar hon nu också ersättningen, och hon tar nappen! :D

• SamsonS

FridaKarin: vi är också hemma en del och bara myser. Börjar plugga i mitten på januari igen så vill verkligen ta vara på tiden och mysa och leka ordentligt :) men vi går också till öppna förskolan 1-2 gånger i veckan, eller fikar med en grupp yngre mammor i min ålder som träffats genom nätet :) åker ibland hem till mina föräldrar och myser:)

• SamsonS

Någon som skulle vilja lägga in mig också? :)

20 juli- Cornelia 3590g 50cm Hattifnatt89

• SamsonS

Upptäckte visst att jag också skrivit fel :P 20:e Juli är Cornelia född, 25 var vår BF ;)

• SamsonS

Vi gör precis som du, EnStyckAnna. Cornelia somnar i sin säng på kvällen och brukar vakna en stund efter vi har lagt oss och får då komma över till vår säng. Hon får äta när hon vill. Oftast blir det 3 amningar/natt men ibland mindre. Då lägger vi henne vid 19.30 och går upp vid 9. Ser inte det som något jobbigt att hon vill äta så på natten. Är ju jättesmidigt att samsova och liggamma. Jag somnar alltid om när hon fått bröstet så har inga problem alls med dålig sömn.

Cornelia äter när hon är hungrig och sover när hon är trött. Blir oftast ungefär samma tider varje dag och det är hon själv som styr och det funkar jättebra för oss :)

• SamsonS

Jag hade inte heller tänkt köpa några direkta julklappar till C...men tidigare idag när jag slog illa julklappar, även till övriga familjen insåg jag att det hade blivit mest till C iaf, haha!! Jag älskar att köpa och ge julklappar. Är mest småsaker hon kommer få, och sånt som hon hade fått ändå. Vi har köpt en jumpsuit från Lindex,ett par leggings även dom från Lindex,strumpor från Lundmyr, nya nappar från namnnappen.se, en stor mjuk tärning med massa grejer att pilla på, två handdockor- Skalman och katten Jansson. Sen lär hon få en himla massa av sin mormor,gammelmormor m.m.

En liten fråga också, när ska man börja vänja dom v

Svar på tråden Juni/Juli mammor...