• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • hjärterum

Förr tvättade jag bebiskläder för sig-nu tvättar jag allas vanliga, normalskitiga kläder tillsammans då vi har rätt bmycket tvätt och en maskin på 9+kg....Med parfymfritt tvätt&skölj och ibland kör jag vuxenkläder, jackor och handdukar för sig med ett doftsköljmedel.
    -FridaKarin, man skaju aldrig säga aldrig...det finns lösningar, hjälp och hopp för det mesta!Glad
    Min flicka är 2,5månader gammal och vägde sist 6400g, 60,5cm.

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • mallanis

Larsson- Jag hade nog sagt till syskonen att det inte kommer någon bild men så klart att de var välkomna att hälsa på (om du vill träffa dem? ) och träffa bebis irl. Jag hade nog berättat för barnet ganska snart att morfar var sjuk och att de inte ska träffas. Jag menar att det kan ju bli så att han söker kontakt med barnet när ni inte är där som på dagis och att man inte ska träffa morfar utan mamma och pappa.  

Vem funderade på barnvakt? Här har sonens farmor varit barnvakt ca 2 tim medans jag tränade. Farmor har uppfostrat 4 pojkar och klarar en bebis minst lika bra som jag ;) även om det var ett tag sedan hon hade egna barn.   

V som i Viktor!
  • Larsson2006

Tack för alla tipps. Läser denna tråd varje natt när jag är upp och matar grodan.

Är det nån som fått sin mens än?

Ang. Snitt så behöver man inte genomgå en helvetes förlossning för att få det. Jag fick planerat snitt med grodan (vårt första barn) pga rädsla om att det skulle påminna för mycket om mitt förflutna.

Sover era lika bra nu som för ett tag sedan?

Grodan har börjat bli svår som satan att få somna. Gråter sig till sömns, spelar ingen roll vad vi gör. Funkar lite bättre att hålla för ögonen på honom. På nätterna vaknar han allt oftare men som tur är att han inte gråter då. Sen han fått mat grymtar han lite och somnar om. Men detta tär ortoligt på mammadå jag har svårt att somna om och eftersom han sover så dåligt även dagtid så blir det minimalt med sömn för mig.

• Ppilla

Hej i natten! Mens har jag hunnit med två ggr nu ( snittad och Maja är nu 3 månader)

Hon sover som hjon brukar däremot är hon ner svåräten helt plötslig går det knappt att dricka ur vissa flaskor och hon dricker en mindre mängd än tidigare

• FridaKarin
    Ppilla skrev 2011-09-21 04:50:49 följande:
    Hon sover som hjon brukar däremot är hon ner svåräten helt plötslig går det knappt att dricka ur vissa flaskor och hon dricker en mindre mängd än tidigare
    Vidar äter också mindre och mer sällan än tidigare. Undrar varför. Hoppas att han gått upp i vikt som han ska (ska till bvc på torsdag) 

hur mycket fyller du flaskan med? 
  • Ppilla

Fyller med 150ml enligt anvisningarna. Nattmålet kan hon sluka. Resterande ggr kan hon dricka allt från 90-120

• monni

Jag har en blogg men just nu uppdateras den inte lika ofta  www.mothertoone.blogg.se

Min lilla kille hade återigen gått upp väldigt bra i vikt vid kontrollen igår. Nu är han 2månader och väger över 6kg. Härligt!!

• amisej

Nu har min lilla pojk slutat med nattmåltiden.
    Somnar vid 21.00 och sover till ca 08.00 ibland sover han till 9... Så här har de varit i nästan 2 v så jag tror de kommer fortsätta på detta viset.

Jag har hunnit få mens 2 gånger redan.
    Snart e de 4 mån sen våran Emin föddes.
    På fredag aka jag på efterkontroll och ta cellprov. Har inte gjort de ännu pga graviditeten.

Annars rullar d på här hemma. Tror att Emin börjar smått få tänder. Händerna e i munnen hela tiden. Och det e inte så att han suger på fingrar och nappen utan han "biter" på d.

Igår tänkte vi åka o bada men han fick lite diarré så vi får ta d en annan gång.

• timena

Här äts det oftare an någonsin på nätterna. BVC vill att jag ska utesluta all mjölk från kosten då han alltid haft problem med magen men nu har bajset börjat lukta illa och det skummar på något konstigt vis. Vet inte hur det ska men men jag får väl försöka. Blir han nöjdare är det ju helt klart värt det, man gör ju vad som helst för att de ska må bra.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...