• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • timena

Då jag bor 20 min från Ullared och är där ett par gånger i månaden får väl jag svara ;) De han inga blöjor och när det gäller kläder finns det en hej del beroende på vad man är ute efter. Däremot rekommenderar jag allt annat. Nappar, nappflaskor, leksaker,filtar, våtservetter mm mm. Där finn, allt man kan tänkas behöva till barnen. Lycka till.

• Larsson2006

Hjälp!!!!

Blir grymt förbannad och fattar inget!
    Ska skatteverket tvinga oss till skillsmessa?

För andra gången nu får vi avslag på namnansökan! Vi vill alla ha samma efternamn. Jag tog min mans namn när vi gifte oss men behöll även mitt egna, nu vill vi ha båda då vi båda vill att grodan ska ha vårt släcktnamn. Sen vill vi ju heta samma allehopa och därför vill min man även ta mitt.

Vi har skickat in rätt papper men fått tillbaka med motivationen för mannen: typ ni hade chansen när ni gifte er. Och för grodan: typ du får nöja dig med ett.

Har däremot kollat upp att om vi inte hade varit gifta och jag tog bort min mans namn så. Då har vi rätt att ge grodan bådas namn. Sedan gifter vi oss igen och då får jag och min man ta båda namnen. Ska det vara så här?

Vi är superledsna över detta och värkar inte finna någon annan utväg...

Fattar inte att de godkänner att folk döper om sig till t.ex. Godzilla som tilltalsnamn. Men vi får inte ha samma efternamn!!!

• Mammiztill2

Jag tycker inte de går haft något direkt fint på ullared i kläd väg. Inte till pojke iaf. Och sen att en body kan kosta ca 70 kr då går jag hellre till hm och lindex ..

• Ppilla

Tyckte i klädesväg finns det mycket i stl 68 och uppåt. Och bodysarna kostade ju inte bara 70 kr när jag var där fanns det från 30kr.

Men som någon skrev sängkläder filtar flaskor nappar mobilen babysitter mm är billigt och allt har varit bra hitintills son vi köpt

• FridaKarin

Åh. Min pojkvän som varit borta hela helgen kom hem med ett par boots som jag har kollat på flera gånger men varit för snål för att köpa till mig :) Så glad jag blev. :)

• Larsson2006

Hur gör ni med föräldraledigheten?

Vi har inte planerat längre än tills sista januari (grodan är då 6mån). Jag ska va hemma tills dess.

Ingen mer än vi som börjat planera nästa?

Vad gör ni på dagarna?
    Tycker jag inte hinner annat än att försöka hinna med lite sömn (han är inne i en period där han sover dåligt, hoppas de e en period) och ta hand om honom, lite disk och tvätt. Allt annat så som träning, långa promenader med vagnen och städning faller efter som tusan. Så även matlagning. Tycker dessutom de e så trist att mannen är så trött pga grodans dåliga sömn. Han hinner bara komma hem äta åh sen går vi alla och lägger oss. Han är hemma ca 3timmar innan han sover. Under den tiden försöker han ta igen allt han missat under dagen med grodan. Så trist att han redan missar när han lär sig nått nytt. Jag försöker filma och även få grodan att visa pappa men oftast är grodan för trött...

• timena

Jag ska vara hemma tills nästa höst då lilleman antagligen börjar förskolan. Jag tycker jag hinner med en del på dagarna om jag bara vill ;) Han sover jätte dåligt, vaknar mellan 4-10 ggr per natt men det är sällan jag sover på dagen ändå. Idag har jag målat foder och lister runt nya ytterdörren, satt upp lamell gardiner i uterummet, varit på samtal på skolan, handlat och haft 7 års kalas för dottern. Hi hi... snacka om att man varit effektiv idag :) I morgon är det baby massage och sen dags för 3 mån sprutan. Här är det jag som sköter det mesta av mat, handla, tvätta och städa nu när jag är hemma. Maken sköter trädgården då det är svårare med lilleman. Ingen risk man är sysslolös i alla fall.

• Larsson2006

Ojsan. E det bara min baby som e krävande och vill bli underhållen åh lära sig nya saker under varje vaken timma. Förut nöjde han sig med att få sitt/ligga åh tittapå nått nytt nån gång ibland. Men nu vill han ligga mycket på mage åh träna nacken (åh då vill han ha sällskap). Sen tycker han om att stå, de kan han inte själv. Sitt/ligger han vill han öva på att härmas (räcker ut tungan, försöker prata åh skratta). Eller så vill han att man leker med nån sak som han får sträcka sig efter och ta tag i.

• mallanis

oj då hade visst felom ullered, min mamma var nog inte så bra på att leta då Skäms

här börjar planerna för  föräldraledigheten ta form får se om det blir som planerat...vi försöker dela lika.  jag har varit fl seb bebis kom och några veckor innan. när v är 5 mån så börjar jag jobba 25% och maken 75% så gör vi i ett par månader (beroende på ammningen så får vi se) sen 50-50  tills det är dags för maken att gå på fl på heltid- och dagis blir det någon gång under hösten vintern nästa år...

V som i Viktor!
  • Larsson2006

Nån fler än vi som har problem med skatteverket? Vi får inte heta likadant allihopa. Känns ju inte som om man inte är en familj om man inte får heta lika!!!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...