• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • ansanviol

Har han gjort så länge eller är det bara nån natt, kan det vara nått du ätit som han får ont i magen av eller så kan det oxå vara en utvecklingsfas..  de kan blir lite oroliga o mammiga då.. :) min skrutt har oxå gjort så nu två nätter fast han är lite förkyld o snorig.. 

Ni som har haft eller varit på namnfest- har det varit nån som "döpt" barnet eller har det bara varit en fest för barnet..?

• Ofeigur
    ansanviol skrev 2011-09-19 10:30:30 följande:
    Har han gjort så länge eller är det bara nån natt, kan det vara nått du ätit som han får ont i magen av eller så kan det oxå vara en utvecklingsfas..  de kan blir lite oroliga o mammiga då.. :) min skrutt har oxå gjort så nu två nätter fast han är lite förkyld o snorig.. 

Ni som har haft eller varit på namnfest- har det varit nån som "döpt" barnet eller har det bara varit en fest för barnet..?

Lillfisen är också väldigt fast vid tutten på nätterna men det är inget jag  har bekymmer med för  jag sover ändå=) Hon sover och vaknar till och tar tutten men somnar om direkt och sover ngr timmar igen. Man får nog se till att  dom inte vaknar till bara. Då kan det ju ta en tag till att få han/hon att somna om.

Vi hade namnkalas i trädgården och det var ingen som döpte henne utan jag hälsade alla välkomna och berättade vad hon skulle heta och varför vi hade valt dom  namnen och sen var det fika med smörgåstårta och  bakelse till efterätt som var hjärtformade med rosa hjärtströssel på=)   
  • ansanviol
    Ofeigur skrev 2011-09-19 10:59:19 följande:
    Lillfisen är också väldigt fast vid tutten på nätterna men det är inget jag  har bekymmer med för  jag sover ändå=) Hon sover och vaknar till och tar tutten men somnar om direkt och sover ngr timmar igen. Man får nog se till att  dom inte vaknar till bara. Då kan det ju ta en tag till att få han/hon att somna om.

Vi hade namnkalas i trädgården och det var ingen som döpte henne utan jag hälsade alla välkomna och berättade vad hon skulle heta och varför vi hade valt dom  namnen och sen var det fika med smörgåstårta och  bakelse till efterätt som var hjärtformade med rosa hjärtströssel på=)   
    Det blir nog nått sånt här oxå.. fast inomhus :)
  • timena
    ansanviol skrev 2011-09-19 10:30:30 följande:

Han har alltid varit sådan men mest framåt småtimmarna, men de senaste2 v har det varit hela nätterna. Trodde det var en tillväxt period men nu verkar det blivit en vana.....
  • monni

Våran lilla kille är 2månader nu men jag skulle inte lämna bort honom än. han är ju så liten och det känns som om det bara är vi föräldrar än som kan tolka hans signaler. Jag länmnar honom såklart hos hans pappa kortare stunder men eftersom jag ammar är det inte aktuellt med barnvakt. Det blir nog först när han är över 6månader, men kanske inte aktuellt förrän runt han är 1år. Vi lämnar istället bort storasyster som är 3,5år till farmor och mostrar och då är det ljuvligt lugnt hemma! Det räcker än sålänge.

• Mammiztill2

Lämna bort sin bebis?!
    Absolut inte!
    Har inga som helst behov utav sånt sen att han ammar och ska fortsätta amma så länge som möjligt.
    Njuter varje dag :)

• Mammiztill2
    Ofeigur skrev 2011-09-16 12:03:52 följande:
    Indra bubbblar också massor. Suger och dreglar på bilbältet tex när vi åker bil. =) Händerna också. Inga tänder än men  sonen fick jättetidigt så det kan ju komma tidigare men det vet man ju aldrig. Bubbel är väl vanligt vid denna ålder har jag förstått. Hon är 2 månader och en vecka.
    vad väger indra nu? o hur lång?
  • Ofeigur
    Mammiztill2 skrev 2011-09-19 17:01:36 följande:
    vad väger indra nu? o hur lång?

Nejmen hejsan!! =)

Det var länge sen!! 
    Hon väger 5460 och är 57cm lång. =)

Allt bra med er? Hur stor är eran pojk nu då? kram    
  • hjärterum

Ja, kläder rensas här med heela tiden! Lite synd att hon inte hinner använda vissa kläder oftare , känner jag.
    Sen har jag märkt att det är stor skillnad på 62 och 68.Hon håller på att växa ur 62 kläderna med nu, bodysarna speciellt- ärmarna är för korta medan de sitter precis i grenen...om inte lite tajt på låren då me.Flört
    Jackor och Byxor sitter bra i strl 62.
    Vi ska ha dop i kyrkan om 2 veckor...sedan hyr vi lokal för eferfikat.
    Namn är inskickat idag!

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
Svar på tråden Juni/Juli mammor...