• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Liniz77

Efter nr 3 hade jag jättemkt problem med ryggen, hamnade till sist efter 9 mån hos en ortoped o sen sjukgymnastik. Där fick jag göra bukstärkande övningar. De djupa bukmusklerna som stabiliserar bäckenet blir uttänjda under grav o stabiliserar inte ryggen. Det, o promenader m vagn gjorde mig helt besvärsfri. Så sök hjälp o gå inte som jag i 9 månader!

• mallanis

Här har mensen inte dykt upp lillen är nu 3,5 månad och ammar heltid. Men märker att gravidhormonerna är på väg ur kroppen och börjar nu tappa hår och tillbaka i mitt vanliga "lynninga" humör ;)  någon mer som känner igen sig?

Ofeigur- Bajset här är gult och väldigt löst ibland lite klumpigt som du beskriver!

FridaKarin- Känner igen det med ont i ryggen. Man bär ju rätt tungt nu för tiden, min kille väger över 7 kg. Jag lyfte tokigt några dagar efter förlossningen och var tvungen att gå till sjukgymnast. Han sa att få bukt med ryggproblem är det motion och rörelse som gäller även om det gör ont när man gör det! Fick order om att ut och gå och sedan 3 övningar jag kan säga att jag grät efter de första promenaderna men sen blev det riktigt bra!        

V som i Viktor!
  • Larsson2006

Bara min lille som har fast bajs värkar de som. Ibland så måste man hjälpa honom lite för han blir så gnällig och bara ligger åh krystar. Ingen ersättning funkar bättre. Han får dessuton 1tsk olja både morgon och kväll.

• Just me

Hej,har kikat här lite då och då men inte skrivit något själv. Vi fick en undebar tös den 20:e juli Tyvärr så har hon haft magproblem(gaser) i massor så det riktigt smärtar i en och gör även mamma väldigt trött..det är inte konstaterat att det är kolik men jag kallar det ändå för en "lättare kolik" då inte de här nedan hjälpte heller! Vi har provat Minifom,Semper & Kolikmassage och inget av det har hjälpt så jag får höra av en vän att hennes som också haft svårt att få ut gaserna men att de börjar gett något som kallas för Gripe Water och lillen började få ut gaserna lättare och mådde därmed bra. Det lät så intressant så jag var tvungen att googla lite och det visade sig att det hade hjälpt väldigt många bebisar vilket gav mig hopp och blev nyfiken och beställde hem 2 flaskor. Kan säga er att det funkar,allt är inte borta men det är absolut inte som det brukade vara. Hon spände sig jätte mycket,kunde skrika och ta i tills hon blev röd När jag började ge så bajsade hon i massor och då menar jag massor..fick t.om slänga några bodysar och en fick vi sprätta upp då olyckan hamnade lite för högt upp Sov klockrent på natten till skillnad från de andra dagarna/veckorna. Sen kunde man höra mer gaser och bajsade riktigt bra. Nu har inte hon haft förstoppning så innan men bajsar iaf bättre nu. Så jag vill tipsa er som har bebisar med kolik om den här Dilloljan (Grip Water) Den lättar gaser och magknip. Det har hjälpt oss jätte mycket!

• Toffs
    Ppilla skrev 2011-09-20 21:49:39 följande:
    Ingen annan som har en blogg man kan "snoka" i??
    Välkommen att snoka hos mig: http://gilgamesh.blogg.se

Har pga plugg varit frånvarande, men här händer det grejer vill jag lova! Lillen är inte så liten längre - 63,5 cm och 6600 g vid senaste invägningen vid tio veckor. Han pratar som bara attan...
  • Toffs
    acinna skrev 2011-09-22 21:17:13 följande:
    Larsson: Känner igen mig med ekonomin... Vi vet vad jag får ut, och det är knappt hälften av min lön, och sambon fick nu avdrag för sin föräldraledighet i samband med förlossningen, och då försvann halva hans lön också... Så vi har räkningar för mer än vad vi fick ut denna månaden... Men det får lösa sig, tyvärr så kommer en del utgifter i samband med dopet här också nästa månad (men denna lönen). Det bara måste gå!!!

Hur går ni andra för att det ska gå ihop? Och helst att det ska bli pengar över varje månad... 
    Ekonomin är en ständig källa till konflikt och diskussion här hemma... Jag får också ut knappt hälften av min lön och min sambo funderar på att säga upp sig (!!!!!!!!) från sitt jobb, han får ut ca 20 000 efter skatt, och då har vi omkostnader på totalt 15 000 varje månad - om inget oförutsett inträffar. Vi kör relativt hårt på en budget som täcker det mest grundläggande och basala, och köper ingenting som vi inte behöver. Dvs de enda kostnader som vi har som är rörliga är mat (3000/mån ungefär), blöjor och bensin.

Jag startade ett bankkonto åt lillen nu i veckan, där jag kommer stoppa in pengar så fort det finns möjlighet, för jag vill ge honom samma förutsättningar som jag själv hade när jag växte upp, med trygga pengar som kan räcka till exempelvis ett körkort eller något annat viktigt. Men eftersom min velpotta till karl nu börjar klaga på jobbet så får vi väl se om vi står på bar backe inom en snar framtid eller hur han har tänkt sig det hela.
  • Mammiztill2

LARSSON. Jag antar att ni redan ger ert barn Laktulos?? Så barnet kan bajsa lättare?

• flumken

Hej> =) kikar in här jag med.  Har två pojkar, en som fyllde två år nu i sep och en född 11 juli =)
    Kan vara kul att prata lite med föräldrar som har jämngamla bebisar =)

• hjärterum
    flumken skrev 2011-09-25 09:07:05 följande:
    Hej> =) kikar in här jag med.  Har två pojkar, en som fyllde två år nu i sep och en född 11 juli =)
    Kan vara kul att prata lite med föräldrar som har jämngamla bebisar =)
    Bra att du kikar in här Glad -Allt väl? Min flicka föddes med 11Juli!
    ´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
Svar på tråden Juni/Juli mammor...