• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • monni
    MammaJennii skrev 2011-09-16 13:11:03 följande:
    Ni som blir irriterade på att era killar åker iväg och gör saker /övernattning.
    Varför säger ni inte det till dom att ni vill åka iväg. Ni kan inte vänta på att han ska fråga er om det.
    Rakt på sak tjejer! Glad
    Jag har gjort det men sen tycker jag att det borde komma naturligt från honom, att han ska inse det utan att man måste tjata.

Min man kom idag och nämnde att han ville åka o spela golf på en bana en bit längre bort, helgen efter att han varit i rom fre-måndag och då sa jag blankt nej. Herregud hur mycket egentid behöver han och hur mycket golf kan man spela!!!
  • mallanis

Missat lite i tråden ser jag.... Här blir det varken dop eller namngivningsfest hoppas inte trollen kommer och tar min pojke =)

Monni- Jag hade blivit smått hysterisk på maken, visst ensamtid är bra men hoppas att det är lika "självklart" för bägge föräldrar att även du får lite sådant om du vill! Jag kommer iväg och får träna några timmar i veckan guuu så skönt!

Flera som har vaccinerat era små? Gick allt bra? Viktor blev vaccinerad och skrek otröstligt men blev iaf inte märkbart påverkad på annat sätt.

V som i Viktor!
  • acinna

Vi kommer vaccinera Ella, men jag funderar starkt på att se till att sambon är med. Jag gillar inte sprutor och nålar, och tyckte det var jobbigt när de tog blodproverna på BB. Ella var visserligen nöjd och glad, trots sticket i handen, men ändå... Någon nytta ska man ju ha av att ha en undersköterska (eller underskötare kanske det ska vara) hemma, trots att han inte jobbar som det längre!

• FridaKarin

Min son är 2 månader. Har ni lämnat bort ert barn till någon släkting några timmar?
    Jag ammar inte.

På måndag ska vi på trav med sambons familj och sitta i restaurangen. Jag tänkte ta med Vidar. Men sambon tyckte att min mamma kanske kunde ta hand om honom. Och det va väl okej tyckte jag. Men så kunde inte hon. Du tyckte han att vi skulle fråga min pappa och hans fru. Jag litar på dem till 100 % och det skulle säkert gå jättebra men känner att dem inte har träffat honom så mycket.

Min sambo tycker att jag har för stort kontrollbehov och inte har klippt navelsträngen. Men visst är det inte så konstigt att man inte vill lämna bort sin 2 månaders?  

Det skulle vara från kl 16.00 till 22.00 tycker det är för mycket. Och dessutom är han gnällig på kvällarna.  

• 2pågar

Vi hade dop den 3/9 för Alexander och vi var 40 personer :)
    Bjöd på doptårtor med bebisar på , 3 småkakor och morotskaka med blå glasyr :)

Vaccinaton fick vi gjort i måndags den 12/9 och han grät några sekunder men sen var allt bra :)
    Fick feber på natten till tisdag och den höll i sej till torsdag men nu är allt kanon :)

Alexander dregglar som vara den och gnager på händer, handdukar, nappen... Ja allt han får tag i:) han är nu 3 månader.

Fick en överasskning nu ikväll då han vände sej helt själv från rygg till mage !
    Blev helt paff då jag satt brevid honom och han helt plötsligt vände sej på sida.. O hux flux över på mage :)

• Larsson2006

Lill grodan bubblade redan från första dagen. Nu har han börjat spotta. Han kan få iväg spotten ganska långt också.

Oj vad jag känner mig efter nu angående dop. Vi har inte äns bokat kyrka eller funderat på vilka vi ska bjuda. Det har varit så mycket nu när vi alla varit sjuka och jag åh grodan fortfarande är det. Vi har dock funderat lite på datum åh skulle önska i slutet på november. Ingen annan som "ligger efter"?

• FridaKarin
    Larsson2006 skrev 2011-09-17 07:30:08 följande:
    Lill grodan bubblade redan från första dagen. Nu har han börjat spotta. Han kan få iväg spotten ganska långt också.

Oj vad jag känner mig efter nu angående dop. Vi har inte äns bokat kyrka eller funderat på vilka vi ska bjuda. Det har varit så mycket nu när vi alla varit sjuka och jag åh grodan fortfarande är det. Vi har dock funderat lite på datum åh skulle önska i slutet på november. Ingen annan som "ligger efter"?
    Vi bokade kyrka nu i veckan. Den 19 november önskade vi. De tyckte att vi var sena med att boka så tidigt i förväg. De vill helst att man hör av sig tidigare för det blir fullt fort. Men vi hade tur att just den dagen var ledig :) Annars var de uppbokade varje helg  :)
  • Ppilla

På tal om barnvakt så tycker jag man gör som man vill. Har haft barnvakt två gånger. En gång en hel natt. Och allt har gått kanon.

Jag har ett kontrollbehov som är enormt så det är bra träning för min del

Man ska inte "tvingas" till att ha barnvakt på grund av omgivningen tycker att man är fånig. Jag lämnar heller inte till vem som helst utan helst våra föräldrar och självklart hellre min egen mamma än någon annan

• LillaStora

Smilla blev vaccinerad i veckan..ont gjorde det på henne men det gick snabbt över...hon fick feber på kvällen men det försvann över natten. Barnvakt har vi haft en gång i ca 1,5 h mer för att sambon ville det. Jag känner absolut inget behov av att göra saker som innebär att någon annan än hennes pappa har henne, jag verkligen njuter av att gå hemma denna gången och har inte alls samma behov av egentid som sist... Sen är det annorlunda denna gången eftersom nu är min mamma sjuk och då går de bort som barnvakter, nu har vi typ bara en som det känns tryggt med och det är kanske därför det känns annorlunda nu med...

Källa 021007 Smilla 110614
  • amisej

Nehe tjejer igår va de dax för sexpartyt som jag har nämnt. Ohhh Gud säger jag bara.
    Såååå kul och sååå skönt de va och bara komma ut, lämna allt hemma mannen, barnet o vovven och bara vara JAG!!!

Visst blev de lite alkohol men absolut inte så pass mycke så ja mådde illa el va bakis imorse oh så skönt.

Mannen tog hand om lillen hela dagen igår från 16.00
    När ja kon hem vid 01.00 sov båda så fint ända till 08.30 då lillen gick upp o ville ha mat.

Jag kan starkt rekommendera till er alla o fixa en sån här kväll med era tjehkompisar.
    Vi hade en kvinna från himelriket.se som va så duktig o rolig.
    Efter shoppingen av leksakerna va d dax för lite dans o trams :D

Ha en underbar helg!!!!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...