• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Ofeigur
    hjärterum skrev 2011-10-15 15:45:16 följande:
    Meya ska bara få standardvaccinationerna.Hon fick sina 1a nu i onsdags, klarade sig
    sig från febern men var gnällig och trött hela första dagen. 
    Skönt att hon slapp febern=)
  • SamsonS

Alltså, jag vet varken ut eller in längre...
    När C var 3 veckor gammal började vi misstänka att hon inte tål/är överkänslig mot mjölkprotein. Hon skrek och spände sig flera timmar samma tid varje kväll. Jag slutade äta allt som innehåller mjölkprotein och hon slutade skrika. Hon fortsatte vara gnällig, men alla säger ju att det är helt normalt att bebisar är mer gnälliga på kvällen så det har väl inte varit mer med det...men som jag skrivit i ett tidigare inlägg är hon ofta gnällig hela dagarna, spänner sig och kan inte komma till ro, sover enbart små snuttar och vaknar jätteledsen. Vilket sedan resulterar i att hon senare på eftermiddagen blir jättetrött och ännu gnälligare. Vissa dagar är det jättesvårt att få henne att somna på kvällen för att hon är ledsen. Alla säger hela tiden att allt verkar helt normalt, att bebisar är gnälligare på kvällen osv osv, och visst, det kan jag väl köpa, men att hon ibland verkligen panikskriker och spänner sig är väl ändå inte normalt? Jag har verkligen fått känslan av att det finns fler saker hennes mage inte riktigt fixar, men jag vet inte vart jag ska börja :( vågar knappt äta något snart och om jag ska plocka bort ännu mer saker finns snart inget kvar som jag kan äta...så många säger att det blir bättre efter 3 månader, men jag får panik snart. Blir så ledsen för om hon har ont, vill ju bara att min skatt ska må bra!

• SamsonS

Hon sover ju visserligen väldigt bra på natten, när hon väl somnat, vilket alla säger att jag ska vara glad för, och det är jag men jag vill ju inte att hon ska ha ont om det nu är det som är felet, vilket jag tror...vet inte men det är kanske bara jag som är dum och kanske förväntade mig något annat? Hon har ju bra dagar också, inte ofta, men ibland då hon är gladare. Dom stunderna känns allt så bra, men där mellan känns det som att något är fel...

• MorsLillaOlle
    SamsonS skrev 2011-10-15 20:40:09 följande:
    Alltså, jag vet varken ut eller in längre...
    När C var 3 veckor gammal började vi misstänka att hon inte tål/är överkänslig mot mjölkprotein. Hon skrek och spände sig flera timmar samma tid varje kväll. Jag slutade äta allt som innehåller mjölkprotein och hon slutade skrika. Hon fortsatte vara gnällig, men alla säger ju att det är helt normalt att bebisar är mer gnälliga på kvällen så det har väl inte varit mer med det...men som jag skrivit i ett tidigare inlägg är hon ofta gnällig hela dagarna, spänner sig och kan inte komma till ro, sover enbart små snuttar och vaknar jätteledsen. Vilket sedan resulterar i att hon senare på eftermiddagen blir jättetrött och ännu gnälligare. Vissa dagar är det jättesvårt att få henne att somna på kvällen för att hon är ledsen. Alla säger hela tiden att allt verkar helt normalt, att bebisar är gnälligare på kvällen osv osv, och visst, det kan jag väl köpa, men att hon ibland verkligen panikskriker och spänner sig är väl ändå inte normalt? Jag har verkligen fått känslan av att det finns fler saker hennes mage inte riktigt fixar, men jag vet inte vart jag ska börja :( vågar knappt äta något snart och om jag ska plocka bort ännu mer saker finns snart inget kvar som jag kan äta...så många säger att det blir bättre efter 3 månader, men jag får panik snart. Blir så ledsen för om hon har ont, vill ju bara att min skatt ska må bra!

Usch vad jobbigt ni verkar ha det. Är ju inte roligt om lillan har ont. Då får man ju själv ont Vad säger BVC? Kan inte de tipsa om vad man kan utelsluta? Har tyvärr intega bra tips men hoppas ni får det bättre snart.
    Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • Larsson2006

Är hon gasig i magen och det är jobbigt för henne kan man som ammande mamma utesluta sånt man blir gasig av (bönor, lök mm) sen kan man även ge Minifom.
    Den fick grodan i början vid varje mål. Nu får han den bara till kvällen. Det tar några dagar innan man märker skillnad men oj vilken skillnad det blev.
    Vi ger även Grodan magmassage 1-4ggr/dag beroende på hur han mår och det värkar hjälpa mot de mesta.

• SamsonS
    Larsson2006 skrev 2011-10-16 04:33:24 följande:
    Är hon gasig i magen och det är jobbigt för henne kan man som ammande mamma utesluta sånt man blir gasig av (bönor, lök mm) sen kan man även ge Minifom.
    Den fick grodan i början vid varje mål. Nu får han den bara till kvällen. Det tar några dagar innan man märker skillnad men oj vilken skillnad det blev.
    Vi ger även Grodan magmassage 1-4ggr/dag beroende på hur han mår och det värkar hjälpa mot de mesta.
    miniform har hon fått innan men det funkar inte. Hon får sempers droppar och massage morgon och kväll, ibland efter behov. Mjölkprotein har vi uteslutit helt sen hon var 3 veckor och då slutade hon skrika otröstligt, vilket hon gjorde flera timmar varje kväll innan. Tack ändå för dina tips :)
    Cornelia 20/7-11 <3
  • Larsson2006

Bån fler än vi som är less på BVC's svar : Det är en period!
    Vi är väll inte korkade. Vi tror väll inte att nått är för evigt med barnen. Vi vill ju veta hur vi hjälper barnet igenom perioden!
    Hittils har vi fått hitta alla lösningar på allt själv. Har ju bara fått tipps på sånnt vi redan provat. Skönt är ju att grodan är mellan perioder nu.

• Ofeigur

Igår så snurrade Indra runt i gymmet och blev nog  mest överaskad själv för hon tittade upp på mig och bara  gapade! haha Nu försöker hon hela tiden så nu måsta man väl hålla koll så hon inte far omkring ut på det kalla golvet. 

Idag är det dags för första gången på öf . Det ska bli skoj!=)   

• MamL

Duktiga Indra. Här övade det för fyllt, men tror det dröjer innan han vänder. Han ligger på rygg och händer och fötter rätt upp i luften och välter åt sidan. Sen är det stopp... Idag är det dags för tre-månaderskoll och sprutor. Lillkillen är lite snorig och grinig, men feberfri, så jag hoppas det går bra att ta den.

• annzho

Angående bebisar med ont i magen. Min tjej hade massa ont i magen tills hon var 2 månader. Jag uteslöt mjölk det blev bättre men inte helt ok. Semperdroppar, miniform, massage, varma bad (38-39c) lindrade. Samt att hålla i fötterna och skaka loss benen på henne med knäna upp magen när hon hade ont fungerade. Men det bästa tipset vi fick var att börja sitt amma. Hon sitter nu på mitt lår när hon äter, det gör att hon rapat automatiskt när hon äter och sväljer betydligt mindre luft. När hon är gasig så hjälper jag henne fisa genom att lyfta upp rumpan och mycket försiktigt trycks (sära) på analen, då kommer massa luft ut och efter det är hon en glad bebis. Det funkar alltid bäst om vi cyklat lite med benen innan också, eller skrivit I L U som massage på magen innan. I från vänster sida upp. Snett L från vänster sida till höger och ner ( över naveln ) och sedan U från höger till vänster sida. Vi har fått en heelt annan bebis. Äter nu små mängder mjölk och all mat jag vill.. Men jag kan inte dricka ett glas mjölk. Hoppas det blir bättre för er

Svar på tråden Juni/Juli mammor...