• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • hjärterum
    Ofeigur skrev 2011-10-10 19:12:14 följande:

Nu har snuttan fått feber och ligger på pappas mage i sängen och myser. Hoppas det går över snart.=(

Av vaccinationen då...?
    ´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • timena

Blir så avis på er som har barn som sover hela nätterna, eller som bara vaknar en gång. Här vaknar ju Lillkillen minst 5 ggr på natten och jag börjar bli så himla trött på detta. Är det ingen annan som har barn som vägrar napp och tumme som kan tipsa om hur man kan få dem att somna om utan att he bröstet... Måste snart få sova, all energi är helt bortblåst just nu.

• Larsson2006

Ofelgur: fy F för sjuka barn. Grodan blev tokförkyld Innan han var 1 månad. Det höll i sig i nästan 3v. Febern kom och gick men nästäppan fanns där. Vi använde neseril näsdroppar och koksaltlösningen vi hade till naveln. Sedan när det blev riktigt jobbigt så var det snorsugen som gällde. Han fick även alvedon till åh från, när febern kröp på.

Oj vad bra det går hittills med eget rum. Det enda som är annorlunda är att han ropar lite högre när han vaknat, presis som han alltid gjort på mornarna när vi hunnit kliva upp före honom. Vilket e ju bra (känns som om han vet att han är själv och är ok med det).

Nu är hans rutin ändrad till följande pyamas på mellan 19,30-20 (beroende på när han tagit sitt kvälls power nap). Mys i soffan med pappa. Mamma gör ordning flaskor med vatten inför natten. Går upp i sovrummet, liten lampa utanför. Matar, får nappen och somnar själv innom 30min från att vi gick upp. Sover till strax efter 21, Jollrar lite, får nappen och somnar om till 21,30. Vaknar mellan 1-3 käkar åh somnar om på ca 20min (ink äta och rapförsök). Vaknar sedan mellan 6-7 pratar med oss när vi äter frukost, myser med pappa innan han går på jobbet. Äter och somnar om när pappa går vid 7,30.

Grodan har nästan alltid bara käkat 1 gång under natten. Det är några undantagsnätter när han ätit 2 gånger pga att han inte velat ha så mycke när han ätit vid 20 tiden.

• Ofeigur
    hjärterum skrev 2011-10-10 19:16:38 följande:
    Av vaccinationen då...?

Ja precis av vaccinationen. Den har redan gått ner idag =) Men i natt var det hett i sängen vill jag lova! Men vi fick sova bra faktiskt. Hon vaknade bara en gång och skulle äta lite.
  • MammaJennii

Imorgon är det dags för vaccination för tjejen..
    Vi har inte några rutiner hemma hon äter och somnar lite hur som och när som. Så var det med storasyster också och det funkade bra.
    Men ska börja med lite rutiner snart, hon somnar mellan 9-12 på kvällen. Så skulle vara skönt med rutiner så man får lite egentid med pappan :)

Carma vaknar 1-3 ggr på nätterna ungefär och vill ha mat eller bara snutta.

• amisej

Timena:

Vad jag har förstått så ammar du.
    Men va sägs o testa att amma honom innan han ska lägga sig för dagen och vid sidan om ge honom lite flaska.

Dom blir trötta av att suga på bröstet men de kanske inte kommer lika mycke och lika snabbt som bebben behöver.
    Och istället somnar av "trötthet" och darav vaknar på nätterna ofta för och fylla magen.

De är som vi vuxna.
    Eller Ialla fall jag.
    Äter jag en ordentlig portion så klarar jag mig i flera timmar.
    Men äter jag lite nu går jag sedan och småplockar mat i munnen ofta med små mellanrum...

Detta e ett tips av mig..
    Testa och se det kanske hjälper.
    Så du får sova ut lite...

Piggare och gladare mamma

• acinna

Ella får mat någon gång mellan 19 och 20, gosar med mig eller sin pappa och småsover fram till ungefär 22, då det blir mat igen. Sedan blir det blöjbyte och pyjamas, och vi lägger henne i egen säng. Oftast somnar hon där på under 10 minuter! Hon vaknar igen för mat någon gång mellan 4 och 6 på morgonen, och får då mat och nya blöja. De flesta gånger somnar hon om på ungefär en halvtimme, och vi kan sova till 8.

• Emelita2

På vår kille byter vi blöja och till pyjamas vid nio tiden, sedan får han amma i soffan. När han ätit färdigt går vi in med honom till hans säng, båda jag och pappa säger god natt till honom och pussar han. Sedan säger vi att vi ses imorgon, släcker och går ut därifrån efter max fem minuter sover han innan dess har man han bara snutta på tummen. Sedan vaknar han igen vid fem tiden och vill ha mat för att sedan sova vidare i vår säng fram till nio -tio tiden. 

• FridaKarin

Vilken natt! Vidar somna 18.30 och sov till 04.30 åt och somnade om till 08.00 :))))) UTVILAD MAMMA ;)

Svar på tråden Juni/Juli mammor...