• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • MamL

Min lille trollunge ligger nog på ca 10 gånger... Tror nog inte han är hungrig varje gång. Vill nog bara kolla att bröstet är kvar Ibland äter han så sällan som var 3-4 timme (på natten) och dagtid allt från 1-3 timme. Funder på att försöka dröja han till 2 timmar mellan målen i vart fall. Han småsnuttar bara upplever jag det som. Men samtidigt är han så "ung" att jag inte vill experimentera med amningsfrekvensen utan låta han styra.. Ja ja. 

Har precis börjat med lite gröt! Det går ner med god aptit. Men dette får han bara på förmiddagen, för jag tror han blir liiiite mer pruttig av det. Så vi vänjer magen i lugn takt.

• FridaKarin

Min son äter 8, 12,16,19 .. somnar efter sista målet och sen vaknar och äter ett mål på natten, olika vilken tid. 

• MamL

Jag försöker ge lite extra på kvällen i form av Nan, men det verkar inte funka. Så nu hoppas jag gröt på kvällen framövere kanske hjälper liiiiiite. Eller så blir det bättre av sig själv snart, igen. Tror han kör en ökningsperiod i veckan typ Söta lilla matvrak Men han växer ju som han ska, så då antar jag att så som han äter, är så som han ska

• Liniz77

Här ammas det massor, sågat tror lilla tjockisen behöver mer. Så idag började vi med smakisar. O det var mumsigt . Ska bli opererad om ngn månad så bra om pappan kan ge ngt. Ersättning o flaska ratas...

• Larsson2006

Skönt för er som har barn som är 4månader + längtar till att ge smakportioner och kunna börja försöka vänja av med nattmålen. Grodan blev 3 mån idag så det är inte länge kvar!

• MamL
    Larsson2006 skrev 2011-10-26 20:51:29 följande:
    Skönt för er som har barn som är 4månader + längtar till att ge smakportioner och kunna börja försöka vänja av med nattmålen. Grodan blev 3 mån idag så det är inte länge kvar!

Min lillkille är 3,5 månad drygt. Men jag smygstartade... Vet att rekomendationerna inte är sånna. Men provade ändå. Fast han får bara liiiiite. Annars får han magknip. Han vill helst ha mer än han får. Blir jätteglad när han får smaka lite gröt!
  • Ofeigur

Indra äter inte heller så ofta men hon går upp som hon ska och år bra=) Det är väl väldigt olika  verkar det som. 
    Hon äter mkt mer på kvällen än på dagen.

Nu är det full fart om dagarna och hon sover mindre och är mkt aktiv. Rullar runt i gymmet och vill gärna stå upp hela tiden och  gör "sit ups" när hon ligger och vill upp och då hon inte kan det så tjuter hon till när det inte går som hon vill! hihi lilla skruttan. Mkt vilja där i den lilla kroppen.  Hon är glad och skrattar mkt  våran lilla snutt.
    Hur är det med era? är dom nöjda för dt mesta och biter dom mkt på saker? händerna och på era  fingrar ,bitleksaker osv? Indra är galen ibland och äter ofta på det hon får tag på. Helst sina egna händer och ibland åker tummen in i munnen en stund.   

• Ofeigur

Detta var roligt att läsa. Känner igen sig skapligt! ==)

Du vet att du är mamma när .....

-Du inte kan minnas när du senast sov mer än sex timmar i sträck.  
    - Du njuter av en lång sovmorgon till 08.00.
      - Du hittar durkslaget i tolettstolen.
      - Du varje gång som du går ut för att köpa nya kläder till dig själv istället hommer hem med pyjamaser med små grisar på i storlek 74..
    . - Du lyssnar fascinerat med halvöppen mun när folk pratar om aktuella biofilmer, teaterpjäser, nya romaner och annat du aldrig hört talas om.
      - Du inte längre kräver att det du har på dig ska vara rent. Inte SÅ fläckigt duger bra.  
    - Du tycker att Sempers aprikospuré är riktigt god.
      - Du börjar använda ändelsen -is på det mesta. Dagis, mellis, gullis, sötis och absurda själkonstruerade avarter somn tröjis, parkis, vovvis och sängis.  
    - Din senaste litterära upplevelse är Max Balja och din nästa senaste är Max Potta.  
    - Du råkar kalla din partner för pappa.  
    - Du vill skicka lönnmördare på barnet som gjorde sönder ditt barns leksak så att det började gråta.
      - Du har bara tid att raka det ena benet.
      - Du gömmer dig på badrummet för att få vara ifred.
      - Barnet kräks, och du fångar det i händerna.
      - Du skaffar en barnvakt då du och din man inte varit ute ensamma på evigheter, och sedan tillbringar du halva kvällen med att prata om dem och ringer och kollar att det går bra.
      - Du andänder ditt eget saliv till att tvätta ditt barn i ansiktet.
    - Du har inte hjärta att ge bort bebiskläderna, det är så slutgiltigt att barnet blivit stort då.
    - Du säger minst en gång om dagen: "Det här med moderskap är ingenting för mig", men vet att det inte finns något i hela världen du skulle byta bort det mot ♥

• Karlss0on

Hej!

Jag fick barn den 29 juli, en liten dotter som heter Melissa. 
    Hon blir tre månader om 2 dagar.
    Jag har en blogg där jag skriver om allt som har med henne att göra, även bilder och
    massa annat. Om det finnt någon intresse att läsa där så heter den karlssonnicole.blogg.se

Ha det kanon alla underbara mammor!

/nk 

• Ofeigur
    Karlss0on skrev 2011-10-27 12:31:15 följande:
    Hej!

Jag fick barn den 29 juli, en liten dotter som heter Melissa. 
    Hon blir tre månader om 2 dagar.
    Jag har en blogg där jag skriver om allt som har med henne att göra, även bilder och
    massa annat. Om det finnt någon intresse att läsa där så heter den karlssonnicole.blogg.se

Ha det kanon alla underbara mammor!

/nk 

Hej och välkommen =) kikar in en sväng på bloggen. Gå gärna in på min om du vill=)

mvh Jenny  
Svar på tråden Juni/Juli mammor...