• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Larsson2006

Liniz77: kul med jobb.

Nån fler som beslutat när de ska börja jobba?

Har nån börjat på dagis än?

• Ofeigur
    Nikki81 skrev 2012-03-28 03:54:40 följande:
    Vilken liten sotnos! Vad mycket aldre de genast ser ut nar de fatt flera tander! Harligt vader ser ni ut att ha ocksa!

Alexa sager ocksa bara Mammmamamma och lite andra laten. Men inga andra ord. Hon sover numera tva ganger per dag. Oftast runt kl 9 (efter att ha gatt upp runt kl 6) och sedan igen runt kl 13. Ibland blir allt lite forskjutet. Tillsammans sover hon oftast mellan 2-3 timmar pa dagen. Vissa dagar mindre och vissa mer. Laggdags ar kl 19.

Tack ja hon är en lite gobit=) Tänderna gör mkt för utseendet. Vädret var underbart förra veckan men nu  snöar det=(  Men det är typiskt April.
  • Ofeigur
    Liniz77 skrev 2012-03-29 09:37:17 följande:
    Kan ju vara ngn utvecklingsfas. Ge mkt närhet o visa att ni inte försvinner om ni går ut från rummet.

Usch att ingen hjälpte dig. Folk är för jävla fega!!!
    Rotavirus har båda mina stora haft, de var 2,5 o 1 och maken var iväg o åkte skidor. Min mamma fick flytta in hos mig. Sonens bajshysteri ( gick o höll sig när han började m potta) botades iaf. Trodde verkligen de skulle dö, fick inte inte behålla ngt.

Nikki jag tror man vet när man är klar med barn. Vi har fyra o jag längtar efter att de ska bli stora o livet lite lättare o roligare igen. Slippa blöjor o skötväska etc när man ska ut genom dörren.

Ofeigur är du också gravid! Grattis i så fall o håller timmarna för Larsson denna gång.
    Undrat vart du hållit hus!

Jag är nyopererad, tog bort min galla igår. Rätt mörbultad må jag säga!!! Maken är iaf hemma idag. Kunde inte amma förrän nu imorse pga narkos.

Jag har fått jobb! Nytt jobb o börjar 10 april!!!
    haha nej jag är inte gravid. Läste du längre upp så såg du det=)  Jobbigt att vara sjuk=( Krya på dig snabbt nu!
    Hur ofta ammar du? Jag funderar på att sluta göra det nu. Hon ammas morgon och kväll men har inte så mkt mat nu så det blir mest för mys och det vill jag inte vänja henne vid. Hon har sovit i sin säng nu i tre nätter iallfall. En liten bit påväg iallfall=)
  • Liniz77

Jag sover i bäddsoffan nu i andra delen av huset eftersom jag ändå inte kan ta Iris o inte vill bli störd. Blir stressad av att höra henne gråta o i andra delen av huset hör jag henne inte. Dessutom har hon sovit ovanligt bra inatt. Maken vaknar inte lika lätt. O ingen mysig tutte att snutta på. Fick ju inte amma pga narkosen. Nu är det mest jobbigt att jag inte kan bära henne. Fyra snitt på magen o svullen. Tar väl ngn dag innan det lagt sig . Gör inte när jag ligger ner:( så jag har renbäddat, tvättat o dammsugit o skjutsat barn. Känner nu att jag borde coolat ner mig lite...

• Larsson2006

Nu jäklar händer de grejer. Idag har grodan börjat använda benen när han ska nån stans. I början på veckan började han dra sig fram med händerna. Hoppas han får lite mer fart snart så han slipper vara så frustrerad.

Är det nån som kan gå helt själv än?

Grodan stapplar bara några få steg än så länge.

Åh vill ha måndag nu. Vill se om de e nån där inne. Ska på vul då ju....

• SamsonS

Vi har sånt himla strul med maten!! Magen verkar hänga med bättre nu men det enda son hon äter med god aptit är burkmat från 6 månader :/ all annan mat, hemlagad son köpt, äter hon 2-3 skedar av sen börjar hon spotta och blåsa ut maten, pilla och titta på allting annat och gegga runt med maten. Får hon plockmat geggar hon bara med den och stoppar den inte i munnen. Tycker detta är sååå jobbigt. Nu får hon oftast burkmat till lunch, från 8 månader, och hemlagat till middag. Men det blir ju mestadels ersättning eftersom att hon knappt får i sig någon mat. Fruktpure går dock hur bra som helst, inga bitar i å andra sidan. Börjar känna mig otroligt stressad över att hon knappt äter nån vanlig mat...

• SamsonS

BVC har även kommenterat att hon inte har nåt vidare pincettgrepp, men hon är bara lite mer än 8 månader? Hur går det för era med pincettgreppet?

• Larsson2006

Första helvetesnatten med avvergning av nattmatande. Hoppas de e lika kortvarit som sist. Då bråkade han 3 nätter.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...