• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Liiina89

Nu har min lilla vildning börjat klättra upp på allt möjligt, förutom spjälsängen (Tack!!). Hon står helt själv hur länge som helst och har börjat säga hej också =) Nu är det pappa, mamma och hej. Speciellt pappa hör jag hela dagarna =p  

• SamsonS

Här är en till som säger pappa heeeela tiden! :P ibland kommer det även ett DÄR samtidigt som hon sträcker upp handen som för att peka, urgulligt!

Nu äntligen har vi kommit på vad som gör henne hård i magen- banan. Skönt att veta vad det beror på :)

• Ofeigur

Kul att dom börjar säga ord! Min lilltjej säger en så länge bbara mammammaaaa något sånt! haha
    Hur ser era dagar ut nu? Hur äter och sover dom?
    Nu har hon fyra tänder och en femte på g. Har inte märkt ngt speciellt på henne förrutom att hon biter och dregglar som fasen på det mesta( inklusive mitt bröst)! . Banan gjorde henne hård också och vi måste ge henne katrinplommonpure varje dag fölr att hålla igång magen ordentligt. Ger henne dock pure med mango ,banan osv. Men inte banan bara. Bra att hon gillar puren iallfall. Är ju en knasig smak på katrinplommon.

Måste sätta in en go bild på henne när hon åt lunch ute nu i veckan i solen=)

• amisej

Lillen här hemma har bara 2 tänder. Fick dom när han va mellan 6 månader och sen har det bara stannat av känns det som.

Den 1 april blir han 10 mån. E det normalt att dom blir lite sena (tänder alltså )

• MorsLillaOlle

Olle har 2 tänder och 2 på g och han verkar lida av dem. Han äter skitdåligt och sover sämre på dagarna. Han är gnällig från morgon till kväll känns det som. Så jag hoppas det är tänderna så det inte är hans nya jag Eller att 37-veckorsfasen inte är över, den kunde ju hålla i sig flera veckor. För nu är han inte rolig!

Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • Larsson2006

Oj vad länge sen de var jag skrev. Grodan har börjat ta sina första steg. Annars rullar han sig fram. Vi har legat på sjukhus nu i över en vecka. Han har haft dropp och blivit sondmatad. Han har haft råtaviruset, inflamerad tjocktarm och körtelbuk. Men nu börjar han må bättre.
    Själv har jag uppleft mitt första mf. Blev skrapad åh fick alergichock över nå läkemedel jag fick så jag var inlagd. Nu 5v. senare har jag plusat igen.

• hugger i sten
    Larsson2006 skrev 2012-03-27 19:20:04 följande:
    Oj vad länge sen de var jag skrev. Grodan har börjat ta sina första steg. Annars rullar han sig fram. Vi har legat på sjukhus nu i över en vecka. Han har haft dropp och blivit sondmatad. Han har haft råtaviruset, inflamerad tjocktarm och körtelbuk. Men nu börjar han må bättre.
    Själv har jag uppleft mitt första mf. Blev skrapad åh fick alergichock över nå läkemedel jag fick så jag var inlagd. Nu 5v. senare har jag plusat igen.
    Oj, vad jobbigt ni har haft det. Hoppas att lillen blir frisk fort. 
    Tråkigt med mf men vad roligt att du plussat igen. Grattis! 
  • Larsson2006

Hoppas värkligen han e helt 100 snart. Han hann bara vara frisk ca 3 dygn från öroninflamationen (som jävlades på i nästan 2v.)

Vore kul med en beby till vintern. Blir lika länge mellan grodan åh den som mellan mig åh min lillebror. De har varit toppen avstond.

• Nikki81
    Larsson2006 skrev 2012-03-27 19:20:04 följande:
    Grattis till plusset!!! Harligt! Vi funderar lite pa att forsoka igen om nagra manader nar Alexa fyllt ett men gar det inte pa tre manader sa tar vi nog en paus for vi ska gifta oss i januari och jag vagrar vara i forsta trimestern da. Jag mar sa daligt den tiden. Det ar konstigt hur det kan vara. Vissa dagar langtar jag jatte mycket efter ett till barn (aven fast jag inte fatt sova en hel natt pa 6 manader och Alexa skrek 6-7 timmar om dagen de tva forsta manaderna) medans andra dagar kanner jag mig helt nojd med de tva underbara barnen jag har och bara tanken pa en tredje far mig att bli trott. Undrar om den dar kanslan att vilja ha en till nagonsin kommer att forsvinna for mig eller om det helt enkelt ar en biologisk klocka som tickar oavsett hur manga barn man har?? Men efter tre sa blir det inga fler for var del iallafall.

Vilken vecka var du i nar du fick ditt mf? Trakigt men skont att det gick sa fort att bli gravid igen. Jag fick 2 missfall mellan barnen och det var inte roligt. Slapp bli skrapad men det gjorde anda ont. Efter andra missfallet blev jag gravid pa en gang igen och det resulterade i var lilla dotter.

Vet du hur din son fick Rotaviruset? Har i Australien vaccineras spadbarn mot det men eftersom vi var i Sverige tills Alexa var 4 manader sa fick inte hon det. Man maste tydligen fa forsta sprutan innan 4 manader. Pa BVC i Sverige sa de till mig att det ar valdigt ovanligt. Hoppas att han mar battre snart!

Har har vi ocksa bara tva tander och inte blir anvanda lika mycket som jag onskade. Sag att ni pratat troga magar. Min lilla tjej har ocksa borjat bli hard i magen och grater nar hon ska bajsa. Men hon ater ju sa daligt sa vet inte vad jag ska gora. Hon vagrar att ta paron men lyckades smyga ner purerad aprikos i groten igar (dock bara en tesked) sa vi far se om det gor nagot.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...