• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Nikki81

Har kommer ett kort pa var lilla klatterapa. Jag tyckte hon blev lite tyst nar jag lagade mat och det var har jag hittade henne nar jag gick och kollade till barnen. 

• Nikki81
    Ofeigur skrev 2012-03-24 11:05:48 följande:
    Kul att dom börjar säga ord! Min lilltjej säger en så länge bbara mammammaaaa något sånt! haha
    Hur ser era dagar ut nu? Hur äter och sover dom?
    Nu har hon fyra tänder och en femte på g. Har inte märkt ngt speciellt på henne förrutom att hon biter och dregglar som fasen på det mesta( inklusive mitt bröst)! . Banan gjorde henne hård också och vi måste ge henne katrinplommonpure varje dag fölr att hålla igång magen ordentligt. Ger henne dock pure med mango ,banan osv. Men inte banan bara. Bra att hon gillar puren iallfall. Är ju en knasig smak på katrinplommon.

Måste sätta in en go bild på henne när hon åt lunch ute nu i veckan i solen=)

Vilken liten sotnos! Vad mycket aldre de genast ser ut nar de fatt flera tander! Harligt vader ser ni ut att ha ocksa!

Alexa sager ocksa bara Mammmamamma och lite andra laten. Men inga andra ord. Hon sover numera tva ganger per dag. Oftast runt kl 9 (efter att ha gatt upp runt kl 6) och sedan igen runt kl 13. Ibland blir allt lite forskjutet. Tillsammans sover hon oftast mellan 2-3 timmar pa dagen. Vissa dagar mindre och vissa mer. Laggdags ar kl 19.
  • Larsson2006

Ang mitt mf jag var i vecka 11. Var på en buss och fick ont i magen och mådde jätte illa. Skrek till att de skulle stanna. Bussen hinner knappt öppna dörrarna innan jag kastar ut huvudet och spyr. Drar med mig vagnen av åh känner hur allt snurrar till. Sätter mig på bänken på busshållplatsen, spyr igen. Klarar ej av att sitta ordentligt, hänger på vagnen. Ringer min man som kommer för att hänta mig men är 30min bort. Känner hur de bara forsar blod. Ser hur de droppar ner på marken och färga snön röd, det rann även ut på vardera sida om mig på bänken. Trotts allt detta var det inte en enda som fråga om jag behövde hjälp. På sjukhuset pumpade de mig full med morfin och efter att mitt blodtryck rasat så de var tvugna att ge medicin för att höja det beslutade de om akut skrapning. Fick alergichock av nån av medicinerna jag fick när jag sövdes så jag fick stanna ett extra dygn för behandnibg av det.

• Larsson2006

Ang rotaviruset. Han fick det när vi var på en innomhusleklpats med massa barn. På sjukhuset så sa de att det var ett rett vanligt virus som gick just nu. De nämde att man vaccineras mot de utomlands men inte i sverige. Men man kan tydligen det. Mitt tipps till alla er som har barn som leker på allmänna ställen, VACCINERA era barn. Detta va inte nått att rekomendera. Tydligen så är de 3dygns inkubationstid och 3dygn från att de slutat ha diare tills de inte smittar. Smittan kan sitta fast på leksaker på tex dagis i flera dagar innan den dör.

• Larsson2006

Grodan har precis börjat prova åla men får bara till det ibland åh då bara bakåt. Han kan stappla mellan oss men bara korta sträckor. Han har 2 tänder på underkäken.
    Grodans favoriter, gåstolen, en gossedjurspingu och öva på saker. Han vinkar och säger - Ej eeej! Sen när han är ledsen så kan det komma mamamamama medans han går mot en i gåstolen. Han har sagt pappa en gång.

Nu sen han varit sjuk i över 2 veckor är de så mycket som han inte orkat göra som han måste öva om. Han var tex bättre på att gå och stå förut men han har ju bara legat. De enda som e bättre nu än innan han blev sjuk är vinkningarna och ej ej... Va de enda han orka med.

• Ofeigur
    Larsson2006 skrev 2012-03-28 14:36:24 följande:
    Ang mitt mf jag var i vecka 11. Var på en buss och fick ont i magen och mådde jätte illa. Skrek till att de skulle stanna. Bussen hinner knappt öppna dörrarna innan jag kastar ut huvudet och spyr. Drar med mig vagnen av åh känner hur allt snurrar till. Sätter mig på bänken på busshållplatsen, spyr igen. Klarar ej av att sitta ordentligt, hänger på vagnen. Ringer min man som kommer för att hänta mig men är 30min bort. Känner hur de bara forsar blod. Ser hur de droppar ner på marken och färga snön röd, det rann även ut på vardera sida om mig på bänken. Trotts allt detta var det inte en enda som fråga om jag behövde hjälp. På sjukhuset pumpade de mig full med morfin och efter att mitt blodtryck rasat så de var tvugna att ge medicin för att höja det beslutade de om akut skrapning. Fick alergichock av nån av medicinerna jag fick när jag sövdes så jag fick stanna ett extra dygn för behandnibg av det.

Men oj! tackare!=( Jobbigt när man inte är hemma när det hgänder såna saker. DÅLIGT ATT INGEN MER STANNADE! FY SKÄMS SVENSKA FOLKET! oj hihi vad jag skrek jaja orkar inte skriva om. Nu får vi hoppas att det går bra denna gång iallfall=) Håller tummarna=) Vi har funderat på nummer två här också men vi får se när det blir. Sambon vill ju ha en liten Walter som vi trodde att Indra var. Vi får se hur det blir. Åkte på två mf innan Indra blev till. Så det är inte bara.
  • Ofeigur

Gud va jag skriver dåligt ser jag nu! =( Har för bråttom.
     Ja nu har jag en av varje så nästa får bli vad det vill=)

Har ni ngr tips på hur jag ska få Indra att sova hela natten utan att vakna?

• Larsson2006

Grodan sov hela nätterna innan han blev sjuk första omgången strax efter jul. Då ville han inte äta så då fick vi rådet att börja nattmata. Det har vi inte hunnit vänja han av med mellan alla sjukdommar. Nu efter sjukhusvistelsen har han dessutom blivit jätte osäker (tror jag) han vill vara nära hela tiden dygnet runt.

Vårt tipps för att sova hela nätterna är vänja av med nattmatandet och sedan vänja dom vid att somna om själv. Vyssa inte en massa när de vaknar. Spring inte till de direkt.

Nån som har tipps på hur vi skall få grodan att bli lugn och trygg igen. Vi är med han massa på dagarna och myser och tröstar men sen då?

• Liniz77

Kan ju vara ngn utvecklingsfas. Ge mkt närhet o visa att ni inte försvinner om ni går ut från rummet.

Usch att ingen hjälpte dig. Folk är för jävla fega!!!
    Rotavirus har båda mina stora haft, de var 2,5 o 1 och maken var iväg o åkte skidor. Min mamma fick flytta in hos mig. Sonens bajshysteri ( gick o höll sig när han började m potta) botades iaf. Trodde verkligen de skulle dö, fick inte inte behålla ngt.

Nikki jag tror man vet när man är klar med barn. Vi har fyra o jag längtar efter att de ska bli stora o livet lite lättare o roligare igen. Slippa blöjor o skötväska etc när man ska ut genom dörren.

Ofeigur är du också gravid! Grattis i så fall o håller timmarna för Larsson denna gång.
    Undrat vart du hållit hus!

Jag är nyopererad, tog bort min galla igår. Rätt mörbultad må jag säga!!! Maken är iaf hemma idag. Kunde inte amma förrän nu imorse pga narkos.

Jag har fått jobb! Nytt jobb o börjar 10 april!!!

Svar på tråden Juni/Juli mammor...