• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • hugger i sten

Våran lillis börjar också på förskolan i morgon. Vi hade som mål att hon skulle börja gå innan dess o hon har gått några steg i några veckor, men i fredags släppte hon o går nu 10-15 steg Jag tycker att hon är liten, men hon har verkligen tuffat på sig de sista veckorna. Vi var på leos lekland idag o hon gick o utforskade allt. Klättrade o åkte ruschkana.

• Ppilla

Hugger i sten: hur har det gått för tösen??

Här börjar det ordna upp sig. De skolar in 13 barn samtidigt och har varit kaos. Men nu äntligen börjar det gå riktigt bra. I morgon ska de äta och vara 2 h själv på förskolan. Ska bli spännande och se hur de går

• SamsonS

Det går vattkoppor i kompisgänget och nu har C fått massor av prickar på benen. Var ett tag sen vi träffade någon av dem men läste att det är inkub. tid på 14-21 dagar för koppor, och så längesen var det inte vi träffade en som nu har blivit dålig. Men kan man få/ha koppor utan att vara dålig på annat sätt? Hon har inte haft någon feber och är inte påverkad. Men som sagt, massor med prickar på benen, som började igår men har blivit mer idag. Är rätt så röda runt om och i varierande stl.

• hugger i sten

Det har gått bra, det är 2 barn som har skolats in samtidigt och vi har världens bästa pedagoger. De är så lugna och trygga och tar tid på sig att lära känna barnen. Vi hade dem till storasyster också så jag känner dem sen innan. Idag var sambon på inskolningen och han hade bara stannat i 20 min och sen gått. Så Thea hade varit där själv från halv 10  och ätit lunch där. Sen fick sambon komma och försöka söva henne. Hon kunde inte somna idag, men nytt försök i morgon :)

Jag vet inte så mycket om vattkoppor så jag kan inte hjälpa dig så mycket. Men visst är det vanligast att man får feber också? Och så har jag hört att det är vanligaste att prickarna börjar på bålen, men det är väl bara det vanligaste. Sjukdomen visar sig väl på så många sätt som det finns människor....

• SamsonS

Tack ändå :)

Pratade med en inom vården nyss som sa att små barn behöver inte bli påverkade alls av koppor, så nu hoppas jag nästan att det är det så har vi klarat av det också. Ska ringa BVC imorgon och höra vad de säger :)

• Larsson2006

Grodan har inte blivit helt av med vätskan i lungorna än och börjar dagis på måndag. Tur det är mycket bättre och bara inskolning.

Vad ska ni ha på dagis och vad ska ni ta fram och tillbaka?

• hugger i sten

Jag har inte riktigt hunnit tänka vad jag ska ta fram o tillbaka, men med storasyster så hade vi kvar regnkläderna på veckorna och tog bara hem dem till helgen eller om det spörenade när vi skulle hem. Skaljackan var den jackan vi tog fram o tillbaka då. Skalbyxorna om vi visste att vi skulle göra något på kvällen. 

Hur har ni andra tänkt?

• Ofeigur

Hej vänner! Här är det fullt upp med inskolning ockå. Vårat dagis har en tredagars intensivinskolning då man är med barnet på dagis från kl 9.00 till 15.00 varje dag i tre dagar. Då är vi föräldrar aktiva hela tiden och är med barnen både vid måltider och vid vilan. Sen den fjärde dagen så lämnar man barnet mellan 9-14 och så gör man så resterande av inskolningsveckorna. Två veckor är det planerat men dom första tre dagarnsa är ju heldagar. Det har funkat  bra för Indra . Det ändå som inte gått så bra är att sova! Hon är ju inte alls van att sova själv och stilla då hon har legat bredvid oss och mest i vagnen  nu i sommar på dagtid. Men igår gick det bättre när en av pedagogerna tog henne och jag gick en promenad istället. Då tog det ca tio minuter att få henne att somna istället för 20-30 min när jag var med. Ibland funkar det ju bättre utan mamma. Hon var såå arg så hon brydde sig nog inte äns vem som var där bredvid henne heller iof. Nu åkte sambon precis iväg och skulle lämna henne så får vi se hur denna dag går=) Hon är ju framåt och glad  annars och gick ifrån mig hela tiden och var helt uppslukad i allt som hände runt omkring=) Lagom många barn är det också. Dom är 12 st och det gillar jag. Skönt för barn och ped med en sån liten grupp. Så jag tror detta kommer gå bra.

• FridaKarin

Vad spännande med inskolning :) Vidar ska börja förskolan i fabruari. Min sambo är nu pappaledig och ska vara det fram tills dess. Har era män varit pappalediga något?

• auo

vi har gått nu hel vecka själva på dagis ... hon har inte bryt att jag eller min man har gott iväg och att hon stannar ... hon sover bra och äter bra .. så säger pedagoger .. och att hon är så snäll och inte skricker efter mamma ...   och hon är där mellan ..9-15 ... men vi har detta lux att jag ser ju vad dom gör på dagis .. deras lekpark är under vårt fönster .. och när nån gråter går jag ju kollar så klart .. nyficken som jag är .. men nu såg att hon är så duktig .. 

Svar på tråden Juni/Juli mammor...