• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • MorsLillaOlle

Olle började ocskå fsk förra måndan. Har lämnat nästan hela denna vecka. Men han är ju så otroligt mammig! Det har alltså inte gått så bra. Han skriker mer än han är tyst, men är bara förbannad, inte ledsen! Idag och igår har han ätit och sovit, och det har gått relativt bra, men överlag går det ju inte så bra, även om det blir bättre. Men jag börjar ju jobba på måndag, så det får gå helt enkelt.

Känns bättre att han bara är arg och inte ledsen i alla fall. De är bara 4 barn just nu, får 2 till på måndag, och en av pedagogerna jobbade jag med innan jag gick hem med Olle, och hon är jättegullig mot barnen, så det känns super!

Som sagt, dåligt går det, men går framåt, så det blir nog bra till slut. Jag jobbar ju där själv och vet att det oftast slutar bra      

Älskar mina pojkar! Anton 080228 och Olle 110619
  • Ppilla

Så ja. Snart börjar allvaret. Dagis på riktigt på måndag och jag börjar nytt jobb. Kul kul

• Ofeigur

Föskylningen kom som ett brev på posten för Indra efter en vecka på dagis!=( jaja det är ju bra sålänge vi är hemma men det är ju synd för henne=( Min sambo funderar på att vara pappaledig nu i två månader så då blir hon hemma ett tag till snuttan=)  

• Larsson2006

Min man kan tyvärr inte vara ledig så mycket. Blir någon strödag här och där, samma nu under semestertiderna. Han är delägare och chef för ett rätt nystartat företag. Hoppas han kan vara hemma mer efter jul.

Grodan gick första dagen av inskolningen idag. Det gick jätte bra även om han var lite blyg. Vi stannade över lunch idag. Sen när lillebror kommer i slutet av novemberska han gå 9-14. Fram tills dess så ska vi trappa upp tiden lite beroende på om det går bra eller ej.

• Larsson2006

Första dagen själv på dagis igår. Det hade gått toppenbra. Men shitt vad USELT han sov!
    Hoppas de går bättre idag!

• FridaKarin

Är det bara min lilla kille som vägrar att släppa krypandet? Han har gått några steg själv (hållt sig i och gått sedan han var 7 månader)

Men att gå själv är lite läskigt. Han är jätte stabil men han föredrar att krypa.

• MorsLillaOlle

Olle vill inte heller gå. Han kryper hellre, i alla fall här hemma. På fsk kan han gå  genom ett helt rum själv, men hemma blir han lat

Det går mycket bättre på fsk nu, han är knappt ledsen alls, är faktiskt till och med glad och skrattar! Det enda problemet är sovningen, det blir inte mer än 1 timme, och han har även sovit själv i ett annat rum, för han vill inte sova i sovrummet. Men personalen tycker det funkar, så då får det väl vara så.  

• Nikki81

Vad Kul att höra att det går bra för alla småttingar på förskolan. Min lilla tjej får vänta tills efter jul men tror det kommer att gå bra. Hon är väldigt social av sig. Det kanske man blir när man har ett äldre syskon? Jag var precis på väg att ge upp ammningen (var nere i 2 per dygn) när hon fick magsjuka och jag amma henne hela tiden då det var det ända hon tog. Efter det har hon blivit jätte fäst vid amningen och vill amma så fort hon ramlar. Men igår gav jag henne inget alls och inte heller inatt förräns kl 4.30. Funderar nu på att fortsätta ge henne en gång per dag på morgonen så vi får sova lite längre. Hon dricker ju inget annat än bröstmjölk och vatten. Någon mer som fortf ammar och Isåfall hur mycket? Ni som inte ammar hur ofta får era barn flaska och när?

• FridaKarin
    Nikki81 skrev 2012-09-11 04:15:50 följande:
    Vad Kul att höra att det går bra för alla småttingar på förskolan. Min lilla tjej får vänta tills efter jul men tror det kommer att gå bra. Hon är väldigt social av sig. Det kanske man blir när man har ett äldre syskon? Jag var precis på väg att ge upp ammningen (var nere i 2 per dygn) när hon fick magsjuka och jag amma henne hela tiden då det var det ända hon tog. Efter det har hon blivit jätte fäst vid amningen och vill amma så fort hon ramlar. Men igår gav jag henne inget alls och inte heller inatt förräns kl 4.30. Funderar nu på att fortsätta ge henne en gång per dag på morgonen så vi får sova lite längre. Hon dricker ju inget annat än bröstmjölk och vatten. Någon mer som fortf ammar och Isåfall hur mycket? Ni som inte ammar hur ofta får era barn flaska och när?
    Min son börjar också efter jul, nu är han hemma med sin pappa :)

Min son älskar vatten och mjölk(mjölkfri på havre) som han dricker till maten. På kvällen får han välling. Vi ger även vatten ibalnd under dagen också om han är törstig
  • MorsLillaOlle

Jag slutade amma Olle när han var runt 8 månader. Då ville han inte på dagen längre och då tyckte inte jag att han behövde på natten heller Han får en flaska välling på kvällen, och i veckorna får han en flaska på morgonen innan förskolan. Ibland kan han få en flaska till mellis eller lunch om vi är ute och far eller har bråttom iväg nånstans.Till måltider får han vatten eller mjölk. Oftast vill han ha mjölk.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...