Abort vid Downs Syndrom?
Motivera gärna ditt svar.
Motivera gärna ditt svar.
Det beror på. Har jag ett/flera barn sen tidigare skulle jag kanske överväga det. För deras skull. Men är det första barnet har jag jättesvårt att tro att jag skulle göra det. Men det är nog svårt att säga när man inte står i den situationen.
Jag och min sambo resonerade som så att vi skulle göra abort ombarnet visade sig ha DS, för vi är osäkra på om vi skulle räcka till som föräldrar och då inte bara pga de intelektuella svårigheterna utan alla fysiska problem de barnen kan få.
Men vår parvel var frisk, så jag slapp ställas inför det!
När jag väntade mitt tredje barn var jag gammal nog att erbjudas fostervattenprov. Jag avstod dock, just för att slippa ställas kanske just inför den frågeställningen....
I Örebro får man välja om man vill göra KUB, så det gjorde vi. Just för att vi diskuterat mycket om hur vi skulle göra om det visade sig vara DS...
Nej. Men det har inte just med DS att göra utan det är min inställning till abort ö h t
Skulle aldrig ta bort ett barm pga av en DS diagnos
Får jag bara fråga en sak som är OT. Vad står öht för? Jag har sett det på flera ställen. Jag är ny här och har kunnat koppla OT och TS. Tacksam för svar!
Vi ska göra fvp i morgon och om det visar sig att fostret har DS avbryter vi graviditeten.
Öht är: över huvud taget
nä varför? ett barn med Ds är lika mycket värt som ett barn utan Ds,