• Sugen på sladdis

Abort vid Downs Syndrom?

Motivera gärna ditt svar.

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Abort vid Downs Syndrom?
  • Lise W
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-07-18 10:54:02 följande:
    Apropå ämnet.
    www.expressen.se/nyheter/1.2501633/manga-dans...
    Jo o angående det ämnet, Danskarna tänker väl knappast annorlunda än vi, det kommer alltid att finnas de som aldrig skulle abortera pga ds o de som skulle, precis som vi tänker i sverige.
  • Mad as snow
    Lise W skrev 2011-07-18 12:55:53 följande:
    Skulle tro att alla svar är rätt, för det är det ju för just den personen oavsett om man svarat ja eller nej, eller hur?
    Det var väl lite det som var min poäng? Men när det gäller ett quiz som det här finns det ett facit, dvs ett rätt svar. Vilket blir lite konstigt när det gäller det här ämnet.
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Lise W
    Mad as snow skrev 2011-07-18 13:17:11 följande:
    Det var väl lite det som var min poäng? Men när det gäller ett quiz som det här finns det ett facit, dvs ett rätt svar. Vilket blir lite konstigt när det gäller det här ämnet.
    Skrattande såå enig.
  • anne h
    Sugen på sladdis skrev 2011-07-17 14:12:43 följande:
    Motivera gärna ditt svar.

Ditt resultat: 0 rätt av 1 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 102 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 1 rätt.

Skulle du välja abort om du fick veta att barnet du bär på har DS?  
    eh.. på vilket vis kan det vara FEL att välja det jag känner är rätt för MIG??? Var ju knappast en fråga vad någon annan skulle göra..?

Konstig quiz... 

Nå, motiverar här: NEJ! Jag skulle inte göra abort pga DS, är inte rädd för att få barn med det. De lever bra liv även med DS så vem vore jag att bestämma vem som ska få födas och vem som ska dö innan denne ens får chansen att dra ett andetag..? 
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • mamma Linder

Måste bara fråga hur man kan göra denna fråga till en quiz???? vem bestämmer rätt svar på en sånn fråga????

• Lindis1974

Ja och jag har gjort det.
    Finns bara en anledning. Vi vill inte ha ett barn med DS. Kommer bara få ett barn. Vet inte om jag hade resonerat annorlunda om vi haft barn tidigare.

• Lou2

Att man har möjlighet att välja tack vare fosterdiagnostiken idag tycker jag är jätte bra. Väljer man att göra ett KUB-test vill man ju veta av någon anledning. Spelar det ingen roll om barnet har ds är man kanske inte i samma behov av att få reda på det. Själv är jag 21 år vilket ger mig en låg risk från början men har ändå just genomgått ett test på min bebis i magen. Helt enkelt för att jag vet att jag inte vill ha ett handikappat barn på något vis. Lyckligt nog för mig såg allt fint ut men hade jag fått ett negativt besked hade valet varit självklart att göra abort. Så länge inte barnet är fött har jag som blivande förälder min fulla rätt att anpassa barnet efter mina förutsättningar o vlja. Glada och avslappnade föräldrar tror jag är jätte viktigt för den som ligger i magen!

• Welma

Ja, jag svarade rätt. Så trevligt. Vinner jag något?

Svar på tråden Abort vid Downs Syndrom?