Abort vid Downs Syndrom?
Motivera gärna ditt svar.
Motivera gärna ditt svar.
såå enig.
Ditt resultat: 0 rätt av 1 möjliga, du har försökt 1 gånger.
Quizet har tagits av 102 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 1 rätt.
Måste bara fråga hur man kan göra denna fråga till en quiz???? vem bestämmer rätt svar på en sånn fråga????
Jag gissar att det helt enkelt handlar om ovana vid funktionerna och att tanken var att göra en omröstningstråd.
Nej, skulle aldrig göra abort om bebisen har DS.
Ja och jag har gjort det.
Finns bara en anledning. Vi vill inte ha ett barn med DS. Kommer bara få ett barn. Vet inte om jag hade resonerat annorlunda om vi haft barn tidigare.
Att man har möjlighet att välja tack vare fosterdiagnostiken idag tycker jag är jätte bra. Väljer man att göra ett KUB-test vill man ju veta av någon anledning. Spelar det ingen roll om barnet har ds är man kanske inte i samma behov av att få reda på det. Själv är jag 21 år vilket ger mig en låg risk från början men har ändå just genomgått ett test på min bebis i magen. Helt enkelt för att jag vet att jag inte vill ha ett handikappat barn på något vis. Lyckligt nog för mig såg allt fint ut men hade jag fått ett negativt besked hade valet varit självklart att göra abort. Så länge inte barnet är fött har jag som blivande förälder min fulla rätt att anpassa barnet efter mina förutsättningar o vlja. Glada och avslappnade föräldrar tror jag är jätte viktigt för den som ligger i magen!
Ja, jag svarade rätt. Så trevligt. Vinner jag något?