Abort vid Downs Syndrom?
Motivera gärna ditt svar.
Motivera gärna ditt svar.
Jag har gjort ett inlägg till.
På vilket sätt har jag fel?...................jag har inte påstått att det är så för alla men för många.
www.prnewswire.com/news-releases/parents-siblings-and-people-with-down-syndrome-report-positive-experiences-130268253.html
läs o begrunda. vad får dig att tro att du vet så mycket om hur andra människors liv blir? vem är du att göra denna bedömning?
Oj....hur i hela friden ska man kunna svara på en sådan fråga innan man ställts inför den situationen? Kan nog varken svara ja eller nej...
Väldigt känsligt ämne för DS föräldrar?
Du som inte är en sådan förälder verkar ju tycker att DS är otroligt känsligt tycker jag.
Jag är DS förälder och tycker inte det är något känsligt att läsa det som skrivs i denna tråd,
Men jag tycker det är intressant att så många tycker om något som endast drabbar ca 300 (ca 150 födds och ca lika många aborter) per år.
När det skulle bli dax för oss att skaffa barn skulle jag gör KUB och hade det visat sig DS så skulle jag ha tagit bort det.
Men jag har totalt ändrat uppfattning. Träffar många DS i jobbet. Vissa är mer handikappade än andra men den livsglädjen dessa personer har är svårt att hitta hos "normala" personer. Visst de kan inte bo själva och de kan inte ta hand om sig men de stör oftas inte dom utan oss pga att de inte får leva det liv som vi lever. Men är vårat liv så perfekt och lyckligt alltid?
Väldigt känsligt ämne för DS föräldrar?
Du som inte är en sådan förälder verkar ju tycker att DS är otroligt känsligt tycker jag.
Jag är DS förälder och tycker inte det är något känsligt att läsa det som skrivs i denna tråd,
Men jag tycker det är intressant att så många tycker om något som endast drabbar ca 300 (ca 150 födds och ca lika många aborter) per år.
Så kan det säkert vara.
Fast de flesta föräldrar jag känner som har barn med DS har i alla fall gjort fosterdiagnostik på barnen som de fått efter barnet med DS så jag har en helt annan uppfattning än vad du har. Sedan om de väljer bort barnet om det visar någon avvikelse har jag ingen aning om för det är något som jag absolut inte har med att göra.