• Madida

Smakar ni lösgodiset?

Som rubriken lyder. När ni är i affären och ska plocka lösgodis (eller bara går förbi lösgodiset) tar ni då av det och äter innan det är betalt?

Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-17 22:01
    Anledningen till att jag frågar är att jag tycker det är SÅ fel men tycker jag ser det iaf varannan gång jag är och handlar. Senast idag såg jag en kvinna och hennes son i 4-års åldern smaka av godiset. Eller kvinnan åt och gav sin son några bitar. Jag kunde inte hålla mig utan frågan om hon verkligen tyckte det var okej att göra så och lära sin son att stjäla. Hennes svar är för otrevligt för att skriva här Men summeringen är att ja, för henne var det helt okej!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smakar ni lösgodiset?
  • chapelhill

nej det gör jag inte, ibland blir jag sugen att göra så bara för att testa en ny sort, men skulla aldrig falla mig in att göra det då jag tycker det känns väldigt pinsamt att göra så och så skulle jag känna mig som en tjuv ;) är jag nyfiken på en smak gör jag, som många andra har skrivit, jag köper några stycken och provar så vet jag till nästa gång :)

• Randig Panda

Nej aldrig. Det är stöld.

• tahira
    tahira skrev 2011-07-17 22:46:19 följande:
    Nej, men jag skulle inte bry mig nämnvärt om jag såg någon göra det.
    Tillägg:

Nu för tiden äter jag inte lösgodis, men för några år sedan gjorde jag, kanske en gång i månaden. Om det var en smak jag inte var säker på brukade jag fråga personalen om jag fick smaka en bit. Det fick jag alltid , men det skulle aldrig falla mig in att bara TA en bit, utan att fråga. 
  • Jenilia

Tahira, precis, om man frågar och de säger ja så är det ju självklart en annan sak.

• Eisa

Lösgodis är snusk och jag äter det icke. Men jag bryr mig inte om om andra provsmakar.

• Krafs

Självklart gör jag det.
    Lösgodis kommer i varierande kvalitet och pris. Jag vill säkerställa att jag inte köper gammalt godis och betalar för mycket.

Oavsett vad butiken säger, så är det alltså inte stöld att provsmaka. Snatteri är det endast när man försöker föra en vara ut ur butiken utan att betala för den.

• Cornellia
    Krafs skrev 2011-07-18 07:17:47 följande:
    Självklart gör jag det.
    Lösgodis kommer i varierande kvalitet och pris. Jag vill säkerställa att jag inte köper gammalt godis och betalar för mycket.

Oavsett vad butiken säger, så är det alltså inte stöld att provsmaka. Snatteri är det endast när man försöker föra en vara ut ur butiken utan att betala för den.

Men det gör du ju? För ut varan utan att betala för den alltså.
    BF 1/9 2011
Svar på tråden Smakar ni lösgodiset?