• Madida

Smakar ni lösgodiset?

Som rubriken lyder. När ni är i affären och ska plocka lösgodis (eller bara går förbi lösgodiset) tar ni då av det och äter innan det är betalt?

Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-17 22:01
    Anledningen till att jag frågar är att jag tycker det är SÅ fel men tycker jag ser det iaf varannan gång jag är och handlar. Senast idag såg jag en kvinna och hennes son i 4-års åldern smaka av godiset. Eller kvinnan åt och gav sin son några bitar. Jag kunde inte hålla mig utan frågan om hon verkligen tyckte det var okej att göra så och lära sin son att stjäla. Hennes svar är för otrevligt för att skriva här Men summeringen är att ja, för henne var det helt okej!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smakar ni lösgodiset?
  • linda6

eh jag bryr mig faktiskt inte om folk gör så eller inte...har hänt att jag smakat något som varit nytt innan jag stoppat det i påsen för att se om jag tyckte om det. Nej tycker nog inte att de är någon big deal, dock skulle jag aldrig lära mitt barn det.

• 010306

Nej tycker att det är stöld . Är godiset gammalt & hårt så märker man väll det genom att peta på det med skopan ;P

• Krafs
    Madida skrev 2011-07-18 20:15:28 följande:
    Det är väl inte alls säkert! De lär ju fylla på godiset innan det är helt slut, då kan det komma från olika förpackningar. Och vissa bitar kan vara nya och vissa äldre. I samma låda i affären.
    Nåt annat jag kan hjälpa dig att lista ut?
    Herregud. Visst, absolut, självklart. Men jag tar den risken. 
  • Krafs
    LucyStacy skrev 2011-07-18 20:11:31 följande:
    Nejdå, inte alls.
    Förmodligen rör det sig om en ekonomisk kris eller att personen vill testa nya smaker, annars får jag förmoda att personen är ganska snål, men det är bara  mina egna spekulationer.

Du kan känna med skopan om ferraribilarna är hårda eller ej. Du behöver inte anväda tänderna.
    Nej, men snälla nån. Tror du folk provar godis för att de har dåligt med pengar?

Ifall jag handlar godis för ungefär 50 kr och testar 3 godisar, är det verkligen så illa? Egentligen?

Jag tycker nog att en hastighetsöverträdelse i sammanhanget är tiofaldigt värre. Men som sagt, det sysslar du väl inte med?

Snål har inte med saken att göra. Är godiset dåligt handlar man säkerligen mer av något annat. Du får komma med något bättre. 
  • LucyStacy
    Krafs skrev 2011-07-18 20:56:37 följande:
    Nej, men snälla nån. Tror du folk provar godis för att de har dåligt med pengar?

Ifall jag handlar godis för ungefär 50 kr och testar 3 godisar, är det verkligen så illa? Egentligen?

Jag tycker nog att en hastighetsöverträdelse i sammanhanget är tiofaldigt värre. Men som sagt, det sysslar du väl inte med?

Snål har inte med saken att göra. Är godiset dåligt handlar man säkerligen mer av något annat. Du får komma med något bättre. 
    Ja, det tror jag.

Varför testar du inte godiset efter att du har betalat? Hur gör du när du köper godis som är färdigförpackat? Klipper du upp påsen och testar då också? Om du frågar personalen och det är okej, då är det inte så farligt. Men annars är det illa. Riktigt illa.

Det är nästan så att jag få lust att skicka dig en årsförbrukning av ferrarigodisbilar så att du slutar med din dumhet.

Nej, jag kör inte mer än 20 km/h på en väg. Då skulle jag väl sätta moralkakan i halsen, och det vill jag inte.
  • Madida
    LucyStacy skrev 2011-07-18 21:08:56 följande:
    Ja, det tror jag.

Varför testar du inte godiset efter att du har betalat? Hur gör du när du köper godis som är färdigförpackat? Klipper du upp påsen och testar då också? Om du frågar personalen och det är okej, då är det inte så farligt. Men annars är det illa. Riktigt illa.

Det är nästan så att jag få lust att skicka dig en årsförbrukning av ferrarigodisbilar så att du slutar med din dumhet.

Nej, jag kör inte mer än 20 km/h på en väg. Då skulle jag väl sätta moralkakan i halsen, och det vill jag inte.
    Haha
    Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Krafs
    LucyStacy skrev 2011-07-18 21:08:56 följande:
    Ja, det tror jag.

haha. Varför skulle jag vilja provsmaka färdigförpackat godis? Det är samma som att provsmaka konserverad mat, som vi diskuterade lite tidigare.

Jag lämnar nu denna tråd. Jag klarar inte av att argumentera med folk som konstant försöker dra ner diskussionen till en 11-årings nivå. 
  • LucyStacy
    Krafs skrev 2011-07-18 21:19:20 följande:
    haha. Varför skulle jag vilja provsmaka färdigförpackat godis? Det är samma som att provsmaka konserverad mat, som vi diskuterade lite tidigare.

Jag lämnar nu denna tråd. Jag klarar inte av att argumentera med folk som konstant försöker dra ner diskussionen till en 11-årings nivå. 
    Eftersom du verkar vilja provsmaka godiset för att det är för hårt. Varför skulle du då inte vilja provsmaka om godiset är för löst, fel färg eller dylikt...?

Märkligt att du inte klarar av att argumentera med folk som drar ner nivån till en 11-årings nivå när du själv drar upp nivån till en pensionärsnivå. Men men...
  • Allimac 2004
    Krafs skrev 2011-07-18 21:19:20 följande:

Färdigförpackat godis kan väl lika gärna vara gammalt och hårt?
  • Kimona

Nej, skulle aldrig falla mig in.
    Är det en ny sort köper jag ett par styckna för att provsmaka hemma.
    Sen när det gäller att kvalitetsbedöma går det utmärkt att göra utan att smaka, man känner väl med spaden om det som ska vara mjukt är för hårt?

Choklad i lösgodis kan man se om de är gamla för då har de en ljusare hinna på sig, vitaktig.

Kan man inte ge fan i att stjäla bara för att man vill vara säker på kvalitén ska man köpa färdiga godispåsar så man kan kolla datummärkningen!

Svar på tråden Smakar ni lösgodiset?