• Madida

Smakar ni lösgodiset?

Som rubriken lyder. När ni är i affären och ska plocka lösgodis (eller bara går förbi lösgodiset) tar ni då av det och äter innan det är betalt?

Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-17 22:01
    Anledningen till att jag frågar är att jag tycker det är SÅ fel men tycker jag ser det iaf varannan gång jag är och handlar. Senast idag såg jag en kvinna och hennes son i 4-års åldern smaka av godiset. Eller kvinnan åt och gav sin son några bitar. Jag kunde inte hålla mig utan frågan om hon verkligen tyckte det var okej att göra så och lära sin son att stjäla. Hennes svar är för otrevligt för att skriva här Men summeringen är att ja, för henne var det helt okej!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smakar ni lösgodiset?
  • Krafs
    Tonårsmamman1 skrev 2011-07-18 10:46:18 följande:
    Så du menar att man kan äta sig mätt i butiken, så länge man inte tar ut maten ur butiken? 
    Självklart inte. Då rubriceras det mest troligt som stöld. Men jag hoppas innerligt att du kräks upp eventuell moralkaka och förstår skillnaden.
  • Tonårsmamman1
    Krafs skrev 2011-07-18 10:47:30 följande:
    Självklart inte. Då rubriceras det mest troligt som stöld. Men jag hoppas innerligt att du kräks upp eventuell moralkaka och förstår skillnaden.
    Så du menar är det bara några godisbitar är det OK, men är det tre bananer är det inte OK?

Jag fattar vad du menar, men jag vänder mig mot att du inte tycker att du ska behöva fråga innan. Ditt ex med delikatessdisken faller ju, eftersom man inte får gå där och plocka själv, eller hur. Där finns ju personal som bjuder dig.
  • Krafs
    Tonårsmamman1 skrev 2011-07-18 10:51:23 följande:
    Så du menar är det bara några godisbitar är det OK, men är det tre bananer är det inte OK?

Jag fattar vad du menar, men jag vänder mig mot att du inte tycker att du ska behöva fråga innan. Ditt ex med delikatessdisken faller ju, eftersom man inte får gå där och plocka själv, eller hur. Där finns ju personal som bjuder dig.
    Var har jag skrivit att jag inte frågar innan?

• Krafs
    Tonårsmamman1 skrev 2011-07-18 10:51:23 följande:

Oj, glömde svara på frågan.

Varför skulle jag vilja äta tre bananer? Frukt och grönt går ju ganska enkelt att kvalitetsbestämma genom att känna/lukta/titta.

• Tonårsmamman1
    Krafs skrev 2011-07-18 10:52:44 följande:
    Var har jag skrivit att jag inte frågar innan?
    Var har du skrivit att du frågar innan? Frågar du innan är det ju inget problem eller hur. Det är ju liksom det folk pratar om här i tråden. Att inte ta saker utan att fråga. 
  • Fru Sveden

Eftersom jag anser att det är snatteri och jag inte vill lära mina barn det så gör jag inte det nej. Det är ju samma sak som om man äter upp ert äpple inne i butiken

Måste dock erkänna att det hänt att jag get min son ett äpple, banan m.m innan jag betalat, men jag väger det alltid först och eftersom jag kör självskanning (stava) så betalar jag ju för frukten ändå. (detta har hänt någon gång sonen varit jätte grinig)

• Randig Panda
    Fru Sveden skrev 2011-07-18 13:14:06 följande:
    Eftersom jag anser att det är snatteri och jag inte vill lära mina barn det så gör jag inte det nej. Det är ju samma sak som om man äter upp ert äpple inne i butiken

Måste dock erkänna att det hänt att jag get min son ett äpple, banan m.m innan jag betalat, men jag väger det alltid först och eftersom jag kör självskanning (stava) så betalar jag ju för frukten ändå. (detta har hänt någon gång sonen varit jätte grinig)
    Vi handlar alltid på Maxi eller Kvantum och där har de barnbananer som är gratis till uttråkade barn, supersmart
  • Sum quod sum
    Randig Panda skrev 2011-07-18 13:34:26 följande:
    Vi handlar alltid på Maxi eller Kvantum och där har de barnbananer som är gratis till uttråkade barn, supersmart
    Ja det är det..men sist såg jag en kvinna i 50- års åldern som  tyckte att hon var ett barn antar jag. Hon trodde väl att det var gratis till alla.
  • Frila2

Skulle aldrig komma på tanken. Idioti att använda ursäkten att man vill provsmaka nya smaker. Jag vill provsmaka den nya Fantan, kan jag ta en flaska då? Betala för godiset!

Svar på tråden Smakar ni lösgodiset?