LucyStacy skrev 2011-07-18 14:02:29 följande:
Jag förstår inte varför det ska behövas provsmaka på godis innan det inköps. Det är ju inte så att det är blir kris på kontot om personerna råkar köpa en smak de inte gillar. Och om personen är så fattig att den inte har råd att köpa godis som den inte gillar, då kan jag inte förstå att personen köper lösgodis överhuvudtaget.
Det är väl bara att läsa på innehållet i godiset och gissa sig om det är något de gillar eller ej. Om jag gillar choklad då köper jag väl mest choklad eller?
Nu tror jag du rörde till det lite för dig.
Det behöver inte vara en ekonomisk faktor, eller en fråga om nya smaker.
Vi kan ta det där jäkla ferrari-bilarna som exempel. Jag testar alltid dem, eftersom de i många fall är så jävla sega att man utvecklar talfel genom att ens försöka sig på att tugga.
Samma med skumbananer, som jag tror någon tidigare skrev om. Ibland är de sjukt sega eller i princip helt torra. Då köper jag inte, eftersom godiset inte är färskt.
Personligen testar jag inte varenda godis, då de flesta andra sorter oftast håller en genomgående bra kvalitet. Det är just ferraribilar och de där skumbananerna som brukar jävlas. Och det jobbiga är att det är de sorterna jag gillar bäst.
Låter man det sunda förnuftet styra (och inte polarisera ihjäl sig, vilket i regel alltid är temat på detta forum), så är det nog ingen fara.
Det är lite som att köra 60 på en 50-väg. Men det har ni förstås aldrig heller gjort.