• Dreams Never Ends

Sushilax ? Vilken?

Tänkte göra egen sushi imorgon :) Vilken lax ska man använda? och har ni några tips?

Tack på förhand

• Svar på tråden Sushilax ? Vilken?
  • jaghopparhögt

Det du säger går inte ihop heller.
    Du säger på frågan hur länge den ska vara fryst:
    "4-6 timmar räcker.."
    och kommenterar när andra påstår att man frysa betydligt längre:
    "Det e för mycket, sålänge den e genomfrusen då."

Detta tolkar jag som att du menar att det viktiga är att den är genomfryst och att det räcker med några timmar för att den ska bli det.

Sedan säger du:
    "Hade ni tänkt lite längre än näsan är lång så är fisk fryst innan ni får den därav att man kan sänka tiden."

Detta får jag inte att gå ihop. Har den varit fryst så behöver man ju inte frysa den? Har den varit genomfryst så är parasiterna döda. varför behöver man då frysa den igen om dock baar ett fåtal timmar?

• Mariohn
    Koppkaka skrev 2011-07-27 22:07:57 följande:
    Just det faktum att det aldrig går att få konkreta källhänvisningar från trollkarl, får mig att tvivla på att han öht besitter de kunskaper och erfarenheter han så gärna skryter om.
    Jag börjar misstänka att det är han som är den arga kocken. Fast förhoppningsvis är det inte så då den arga kocken är det mest pinsamma i svensk tv någonsin. 
  • Koppkaka
    Mariohn skrev 2011-07-27 22:10:23 följande:
    Jag börjar misstänka att det är han som är den arga kocken. Fast förhoppningsvis är det inte så då den arga kocken är det mest pinsamma i svensk tv någonsin. 
    Menar du han Alexander Nilsson? Nä, det tror jag inte. Han skrev "bamba" förut, och mig veterligen säger man det i t ex Göteborg. Och Alexander Nilsson är så mycket 08:a det går att bli :-P
    Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
  • Mariohn
    Koppkaka skrev 2011-07-27 22:11:48 följande:
    Menar du han Alexander Nilsson? Nä, det tror jag inte. Han skrev "bamba" förut, och mig veterligen säger man det i t ex Göteborg. Och Alexander Nilsson är så mycket 08:a det går att bli :-P
    Haha sant
  • trollkarl

Ja för Alex har ju inte jobbat på dom största krogarna, nä då.. Duktig för övrigt.
    Varför man återfryser e för att vara på säkra sidan, källfakta? Sure. Återkommer med tillräckligt när jag har tillgång till datorn, sitter via mobilen då jag e på konsultuppdrag.
    Sen att man måste märka med fryst e BS, behöver inte ens märka dinkelmjöl som e korsad med upp till 30% vanligt.

• Koppkaka

Var det NÅGON som sa något om att Alex inte jobbat på stora krogar? Det var dig vi sa det om.

Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
  • Mariohn
    trollkarl skrev 2011-07-27 22:16:59 följande:
    Ja för Alex har ju inte jobbat på dom största krogarna, nä då.. Duktig för övrigt.
    Varför man återfryser e för att vara på säkra sidan, källfakta? Sure. Återkommer med tillräckligt när jag har tillgång till datorn, sitter via mobilen då jag e på konsultuppdrag.
    Sen att man måste märka med fryst e BS, behöver inte ens märka dinkelmjöl som e korsad med upp till 30% vanligt.
    Det har jag inte sagt? Men jag har träffat honom och jag har sett hur han funkar bland folk och det är uppenbart att det är något fel på honom. Han har en intensitet som inte går att stänga av och det är faktiskt så att folk ogillar honom. Han pratar "vänligt" på samma sätt som han skäller ut folk och det är bara patetiskt. 

Och åter on topic. Sluta fjanta dig  
  • La Lola
    trollkarl skrev 2011-07-27 22:16:59 följande:
    Hur f-n läser du?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • trollkarl

Sarkasm är er främmande?

Svar på tråden Sushilax ? Vilken?