Sushilax ? Vilken?
Tänkte göra egen sushi imorgon :) Vilken lax ska man använda? och har ni några tips?
Tack på förhand
Tänkte göra egen sushi imorgon :) Vilken lax ska man använda? och har ni några tips?
Tack på förhand
Det du säger går inte ihop heller.
Du säger på frågan hur länge den ska vara fryst:
"4-6 timmar räcker.."
och kommenterar när andra påstår att man frysa betydligt längre:
"Det e för mycket, sålänge den e genomfrusen då."
Detta tolkar jag som att du menar att det viktiga är att den är genomfryst och att det räcker med några timmar för att den ska bli det.
Sedan säger du:
"Hade ni tänkt lite längre än näsan är lång så är fisk fryst innan ni får den därav att man kan sänka tiden."
Detta får jag inte att gå ihop. Har den varit fryst så behöver man ju inte frysa den? Har den varit genomfryst så är parasiterna döda. varför behöver man då frysa den igen om dock baar ett fåtal timmar?
Ja för Alex har ju inte jobbat på dom största krogarna, nä då.. Duktig för övrigt.
Varför man återfryser e för att vara på säkra sidan, källfakta? Sure. Återkommer med tillräckligt när jag har tillgång till datorn, sitter via mobilen då jag e på konsultuppdrag.
Sen att man måste märka med fryst e BS, behöver inte ens märka dinkelmjöl som e korsad med upp till 30% vanligt.
Var det NÅGON som sa något om att Alex inte jobbat på stora krogar? Det var dig vi sa det om.
Sarkasm är er främmande?