• Dreams Never Ends

Sushilax ? Vilken?

Tänkte göra egen sushi imorgon :) Vilken lax ska man använda? och har ni några tips?

Tack på förhand

• Svar på tråden Sushilax ? Vilken?
  • Welma
    k girl skrev 2011-07-28 11:10:33 följande:
    Att man inte behöver redovisa en viss utblandning av mjölet säger ju faktiskt ingenting om huruvida man måste redovisa att fisk varit djupfryst eller ej, det var det jag syftade på.
    Det var ett skämt.
  • mliten

Eller så skiter man blankt i fryst fisk hit o dit och köper en bit salmalax, skivar och så är det klart med det.
    Bättre från affären blir det inte.

• k girl
    Welma skrev 2011-07-28 11:22:52 följande:
    Det var ett skämt.

Aha. Skäms
  • La Lola
    k girl skrev 2011-07-28 11:39:49 följande:
    Aha. Skäms
    Vi förstår varken skämt eller sarkasmer här.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • k girl
    La Lola skrev 2011-07-28 11:49:44 följande:
    Nä, sånt är ju så svårt för oss okunniga idioter!
  • La Lola
    k girl skrev 2011-07-28 11:50:46 följande:
    Nä, sånt är ju så svårt för oss okunniga idioter!
    Precis.
  • Welma
    La Lola skrev 2011-07-28 11:49:44 följande:
    Just det. Men då kan det inte ha varit ett skämt, om jag inte förstår det? Skit också.
  • La Lola
    Welma skrev 2011-07-28 11:52:06 följande:
    Just det. Men då kan det inte ha varit ett skämt, om jag inte förstår det? Skit också.
    trollkarl kommer nog hit sen o kan förklara för oss.
  • k girl
    La Lola skrev 2011-07-28 12:31:51 följande:
    trollkarl kommer nog hit sen o kan förklara för oss.
    Något säger mig att vi inte kommer se trollkarl i den här tråden mer.
  • Tinko
    trollkarl skrev 2011-07-27 22:16:59 följande:
    Ja för Alex har ju inte jobbat på dom största krogarna, nä då.. Duktig för övrigt.
    Varför man återfryser e för att vara på säkra sidan, källfakta? Sure. Återkommer med tillräckligt när jag har tillgång till datorn, sitter via mobilen då jag e på konsultuppdrag.
    Sen att man måste märka med fryst e BS, behöver inte ens märka dinkelmjöl som e korsad med upp till 30% vanligt.
    Och alltid när folk ber dig bevisa något så vill du "surfar du med mobilen och lovar att komma med ett svar då du sitter vid en dator". Men du verkar aldrig få tillgång till en dator för du kommer aldrig med något bevis.

Förresten så var jag och köpte sushi idag. Passade på att fråga hur länge man ska frysa fisken och sushikocken (som f.ö är japan och har jobbat som sushikock i massvis av år) sa som minst 24 timmar, oftast mer.
  • Koppkaka
    Tinko skrev 2011-07-28 21:22:41 följande:
    Och alltid när folk ber dig bevisa något så vill du "surfar du med mobilen och lovar att komma med ett svar då du sitter vid en dator". Men du verkar aldrig få tillgång till en dator för du kommer aldrig med något bevis.

Förresten så var jag och köpte sushi idag. Passade på att fråga hur länge man ska frysa fisken och sushikocken (som f.ö är japan och har jobbat som sushikock i massvis av år) sa som minst 24 timmar, oftast mer.
    Ja jag har aldrig fått någon vettig förklaring från trollkarl, oftast bara en massa bull som inte kan styrkas.
    Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
  • La Lola

Men om den restaurangen inte har en stjärna i Guide Michelin så räknas det ju inte.....
  • Tinko
    La Lola skrev 2011-07-28 23:39:16 följande:
    Men om den restaurangen inte har en stjärna i Guide Michelin så räknas det ju inte.....
    Attans, tänkte inte på det
  • Grätchen

De hade nog inte koll på reglerna liksom
  • La Lola

Nu komnmer vi säkert att få svar av trollkarl för han är online såg jag.

• mrsIce

På vårt sushiställe här i stan fryser de inte fisken alls, utan de hänvisar till att "den är jättefräsch". De har ingen stjärna men det kanske är där trollkarl jobbar?

Äter deras sushilax som ogravid, men undviker den som gravid eftersom det då kan skada ngn annan än mig själv...

• La Lola
    trollkarl skrev 2011-07-27 22:16:59 följande:
    Ja för Alex har ju inte jobbat på dom största krogarna, nä då.. Duktig för övrigt.
    Varför man återfryser e för att vara på säkra sidan, källfakta? Sure. Återkommer med tillräckligt när jag har tillgång till datorn, sitter via mobilen då jag e på konsultuppdrag.
    Sen att man måste märka med fryst e BS, behöver inte ens märka dinkelmjöl som e korsad med upp till 30% vanligt.
    Är du fortfarande ute på konsultuppdrag?
    Det är väldigt länge sen du skrev att du skulle återkomma.....
Svar på tråden Sushilax ? Vilken?