Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FjärilVingad73 skrev 2012-05-27 16:06:36 följande:
    Hoppsidoppsi, blev oväntat bjuden på fikadejt ikväll. Mejlat med en kille på HP ett tag, och vi kom på att ingen av oss har nåt planerat idag, så vi drar på fika nånstans och snackar.

Vad kul:) Hoppas det blir en lyckad fika!
  • lemonina
    ulfsas skrev 2012-05-27 16:15:35 följande:
    Skrattande

Lycka till.
    Även jag blev tillfrågad om en fika i en annan tråd.......av en som var anonym........

Hon kanske heter Ann Onym när jag tänker efterDrömmer 

Spännande trådar det verkar finnas här hihiGlad
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-05-28 13:47:42 följande:
    Fick just mitt samtal: Jag kom in! xD

Shit! Haha... Jag ska visst flytta snart då, långt bort som attan... och fixa med dagisbyten, skolbyten och allt...  Samt plugga häcken av mig! xD

Så skumt att få bekedet just idag dock, och jag inser att jag troligtvis är långthärifrån om exakt ett år och inte kommer att kunna göra det jag ska alldeles strax, nämligen åka till min sons grav eftersom det är 4 år sen han föddes idag. Väldigt underlig känsloblandning får jag säga. Men sorgen, längtan och saknaden finns alltid med och kommer alltid att göra. Livet går konstigt nog vidare även om det aldrig blir som innan.

Men, deppa kan jag göra själv, fokus på det positiva nu då.. Jag ska just ändra om allt jag känner till i mitt liv typ. Men med tanke på vad det är för dag känns det helt plötsligt inte så svårt ändå. Allt är relativt.

Jag ska visst flytta hemifrån... :P

(Blev ett svajjigt inlägg (skippa att kommentera den deppiga biten, keep focus on the positive sides - ni som inte är lika svajjiga)             
    Grattis till den roliga studietiden som ligger framför dig:) Ny tid med en massa roliga människor får jag hoppas.

Förstår att det måste kännas konstigt att flytta men du är  ung  och de flesta som kommer att plugga kommer förmodligen vara i din ålder och många som är från andra ställen med som söker sig till nya bekanskaper.

Försöker peppa men vet inte om jag lyckas så bra:) Är lite ur gängorna själv. Men att plugga är en investering och tror det är dags för dig att börja investera lite i dig själv med tanke på vad du  har bakom dig. Det kommer att bli bra ska du se{#emotions_dlg.flower}  
  • lemonina
    FjärilVingad73 skrev 2012-05-28 08:06:17 följande:
    Hade en jättetrevlig och framför allt rolig dejt igår. Fy fabian vad sjuk humor han hade, länge sen jag skrattade så mycket med en kille.

Härligt. Skrattande Underbart med människor som har humor och lyfter en.
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-05-28 14:29:26 följande:

Tack! Tror det blir riktigt bra. Är inte ett dugg orolig över att inte göra nya bekantskaper för egen del, knepigare med barnen kanske? Fast det behöver det ju inte vara. Ringt och kollat boende, det största redan bokat. Får bilder ikväll på ett annat, låter rätt bra med också rätt litet. Mindre än mitt kök tror jag. :P Ska absolut kolla upp vad det kan finnas för fler möjligheter men bättre litet än inget. Men låt det dyka upp något jättebra. Kollade iaf hur det gick med min intresseanmälan på lägenheten, halkat ner ytterligare i köplacering men är till min förvåning inte sist.

Ja, det är nog dax för det. Ska se till att fixa detta, men herrejisses vad många år jag får plugga nu :P Men det blir bra.

Varför är du ur gängorna?    
    Är man bara lite utåtriktad så löser det sig med bekanskaper:) Ja hur många år är utbildningen på? Fast det brukar kännas som att det går snabbt ändå för man har så otroligt mycket att göra. Speciellt du som har barn också. 
    Hoppas det löser sig med boendet också men det brukar det göra.Glad
    Glädje58 skrev 2012-05-28 14:56:29 följande:
    Det undrar jag också
    Jo det är så att mitt X som jag var tillsammans med i en massa år inte min förra kille utan han innan, ska flytta, lämna landet och det känns inte bra. Han betyder så otroligt mycket för mig och jag känner mig lite hemsk för det var jag som tog honom till Sverige och han har inte lyckats komma in i det sociala här. Han har haft ett jätte bra jobb och försökt plugga svenska vid sidan av studierna men inte hunnit för han jobbat så mycket. Stackarn har varit så deppad här så nu ger han upp. Känns bara lite jobbigt för jag kommer nog aldrig se honom igen. Men jag vill att han ska vara lycklig och må bra.

• lemonina
    målar havet blått skrev 2012-05-28 15:57:43 följande:
    Lemonina KRAM..

Tack för kramen jag behövde verkligen enHjärtaGlad

• lemonina
    Glädje58 skrev 2012-05-28 19:04:42 följande:
    Tråkigt att höra han inte fick till det här. Det är bara att hoppas han får det bra i sitt hemland Solig

Ja vi får hoppas på detGlad
  • lemonina

Grrr trött på HP! Nu har jag fått en till stalker...en till att blocka då. Synd att han går på samma gym bara.

• lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2012-05-29 19:59:47 följande:
    Lemonina: Hur stalkar han dig?
    Ok kanske överdrev en smula. Nä men han mailar konstant och frågar om vi ska göra det ena med det andra fast jag inte svarar. Blir bara lite jobbigt. Lite trött på att det kommer så mycket konstiga människor på min sida. Funderar nästan på att lägga ned nätdejtingen ett tag.
  • lemonina
    Vanilla ice queen skrev 2012-05-29 20:03:17 följande:
    Jag har bokat tid för tatuering så nu jäklar ska det bli av. Om först en månad blev det (stället jag blivit rekomenderad är fullbokat vilket bådar gott ) Det blir min 1a så jag är duktigt nervös

Ooo vad spännandeGlad Vad blir det? och var? det
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!