Inlägg från: Anonym (Sa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sa)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Mia) skrev 2011-11-26 21:14:47 följande:
    Heeej... någon som minns mig. Jag var aktiv i tråden för ett tag sen. Sen fick jag rätt mycket galenskap att reda ut på hemmaplan och tog en paus både i dejtandet och i den här tråden.

Nu ska ni få en äcklig lyckohistoria...

Så för tre veckor sen tänkte jag att jag kunde pröva på dejtandet igen. En kille var jag väldigt intresserad av och jag trodde att han var intresserad av mig. Men så fort jag släppte för att låta honom ta initiativet så försvann han.
    En annan kille skrev ungefär strax efter det ett högst ovanligt och trevligt och... ja så perfekt brev att jag var tvungen att träffa honom efter enbart tre växlade mail efter två dagar. På en måndag.

Jag stämde möte med honom utanför Stadsbiblioteket för en promenad. Jag rusade dit efter ett försenat utvecklingssamtal med dottern. (Var så arg på läraren som lät oss vänta en halvtimme innan vi fick komma in.) Vi gick en promenad, som bara blev längre och längre och till slut så beslöt vi att äta middag på en japansk restaurang. Allt var bara så där läskigt bra och trevligt. Han följde mig till bussen och tio minuter senare fick jag det där sms:et som man läser om att alla andra får. Han ville träffas igen.

Efter det har allt varit så enkelt. Jag har aldrig trott att man kan hitta varandra så självklart och direkt och bara veta från början att det är rätt. Åtminstone inte att båda gör det. Samtidigt. Men det finns faktiskt! Det går inte att beskriva hur bra det känns. Hade vi inte haft barnen så hade vi nog bott ihop redan. Jag har aldrig känt att jag behöver analysera eller undra över hur han känner eller hur jag känner. Allt har som sagt varit så självklart från början. Han känner likadant. Förut hr jag alltid undrat hur den jag träffat känner, när kan man ringa igen, hur många sms kan man skicka iväg på en dag, kan jag verkligen fråga ännu en gång när vi ska träffas nästa gång... etc.

Jag hade nog slutat tro. Men så bara hände det. :) (Ja haleluja -  jag är frälst - garanterat!)

Så nu håller jag tummarna för er och försöker inge alla er andra här hopp med mitt vidriga lyckoslisk. (Jo så kunde i alla fall jag känna när jag läste om andra förut. Jag tyckte att det var överdrivet (och rent elakt ibland) att köra upp det framför näsan på mig.Jag skrev tom som status på FB en gång att jag ville slippa läsa om alla vänners gulligull hemmakvällar.

Men!
    Det går faktist att få det här att fungera. Och det utan att behöva ta någon som verkar vara någorlunda ok bara.
    (Och den här gången så var det två andra tjejer som han skrivit med som fick veta att han nu hade träffat rätt person och att han önskade dem lycka till med att hitta någon annan. Jag får hoppas att det inte var någon av er.)

Skål
    har ju inte hunnit kommentera! Men VARMT grattis! Glad jag blir för din skull, och TACK för att du delade med dig! Gav lite hopp. För som du säger, ibland kan jag ha svårt att tro på att det skulle hända igen(och utan tillhörande "hakar" som det var med dom enda två män jag älskat förut har haft). Men utan tro så blir livet meningslöst, så... Bara att tro på det, tills det händer, och ha ögonen och hjärtat öppet, så man inte missar det när det händer. (tror nästan det händer när det är meningen, inte när man vill alla gånger)

KRAM och lycka till! Håller alla tummar!
  • Anonym (Sa)
    Anonym (ny) skrev 2011-11-27 16:41:26 följande:
    fått tag i honom nu o han säger att han har fullt upp den veckan han har barnen men att det blir lugnare i morgon när han är "ensam". Nu snackar vi rätt mkt...så får se om jag får nåt hum om vem han är och om hans sätt ändras...
    nu har jag i alla fall fått se bilder på honom
    Passa dig så att han inte är en skitsnackare bara.. Dom är ju tyvärr ganska många. Lät som lite dåliga vibbar så..
  • Anonym (Sa)
    Anonym (Mikaela) skrev 2011-11-28 09:03:08 följande:

Man känner sig verkligen förvirrad i denna djungel.

Har legat på is med dejtandet ett tag.

Så imorse så tänkte jag.. Fan jag behöver ju bekräftelse! Det var längesen nu...

Aktiverade pannkakan.. La till och med upp en bild denna gången,
    och japp.

Nu var det klart! Jag känner mig sketasnygg igen :p

Känner du dig sketasnygg och mår bra bara du får den bekräftelsen? Jag blir mest låg, av att bli så väldigt raggad på när jag lägger in bilder ibland; för det är ju bara en yta, och jag vill ju ha KÄRLEK. (jag är krävande jag..) Och tycker inte det är så plus i kanten direkt att folk raggar som inte ens läst presentationen, och när dom sen får reda på fakta ur mitt liv drar som avlöningar..

Men en dag står han där.. *biter mig fast i den tanken* Bara inte läge just nu.

Ha en fin dag på er allihopa! Här är det SOL! Solig  Och jag känner mig inte ett dugg ensam idag, utan oupptagen eller hur det nu var nån sa och ganska tillfreds med livet ändå.
  • Anonym (Sa)

förresten så har den där filmen "Dumpa honom!" faktiskt hjälpt mig en hel del, och jag kommit till svidande insikter som jag tror kommer spara mig en HEL massa tid och smärta.  

"han pratar mest bara om sig själv, å frågar inget" = dumpa(han är antingen egotrippad som sjutton, eller ointresserad, och då är du hur som helst ointresserad av honom)

"han börjar babbla om sitt senaste ex en hel del" = dumpa

"han säger fel namn och flackar med blicken hela tiden" = dumpa

"han är skitseg med att svara, verkar allmänt loj" = dumpa (om han nu ÄR extremt loj och inte orkar anstränga sig alls; så är han antagligen inte något att ha ändå)

"han säger någon elak, lite nedlåtande kommentar"  = dumpa (nej, du ska inte försöka vara "förstående" och tänka att han "bara är lite klumpig" men att han säkert är det för att han är nervös och gillar dig!!)

osv, osv, osv. VÄLDIGT tidsbesparande!

• Anonym (Sa)

han kan för övrigt lätt bytas ut på hon.. (gäller samma saker åt båda håll)

• Anonym (Sa)
    Glädje58 skrev 2011-11-27 23:05:15 följande:
    Är det någon förresten som ska gå på Bruce Springsteen?
    jag gillar "old bruce"; när han spelade live och dom där rockiga låtarna, ruskigt starka vissa.. Men senaste decenniets popifierade Bruce går fetbort. (gick på en konsert på Stadion i Stockholm för ganska länge sen, och det var ett rent sömnpiller) Så nooop... (diggar dom gamla låtarna på spotify istället)  ;

• Anonym (Sa)

Hörrni: har en fråga jag undrar om nån i tråden har nått svar på:

vad gör man med "onliners"; dvs sådana som mailar:

"hej, hur är det?"

när man svarar vänligt, å frågar nått tillbaka, så får man en online'are igen. Och igen, och igen, och igen. Mail efter mail, med EN rad. ????? Så otroligt tröttsamt och vad är poängen egentligen? Vad gör ni med sådana? Slutar svara? Eller?

• Anonym (Sa)
    Glädje58 skrev 2011-11-28 14:28:42 följande:
    Sluta svara eller fråga vad han vill egentligen. Ev blocka honom..
    Vanilla ice queen skrev 2011-11-28 14:18:36 följande:
    Anonym(Sa): Jag svara inte på sånna mail öht. Jag svarar endast på de som skriver något vettigt efter att ha kollat deras profiler om det är ngt att ha:)) Kanske taskigt men jag är ju inte där för att döprata.
    Nä, kanske ska göra så.. blockera känns onödigt, men sluta svara kanske. Fast Vanilla Ice; jag har nog inga krav att personen måste skriva ett låååångt mail första gången, men även om man inleder med en onliners; så måste man ju på nått vis utveckla från det, annars blir det ganska meningslöst.
    Anonym (Irriterad) skrev 2011-11-28 14:18:01 följande:
    Jag skiter fullständigt vem han träffat innan han träffa mig och har han frågor om ng så svarar jag superärligt men att få det rakt upp i ansiktet det tål jag inte.

Överagerar jag?
    Nu känner jag ju inte till allt.. så vet inte om du är överkänslig, och han kanske inte menar så mkt. Men generellt är jag allergisk mot kontrollbehov och svartsjuka, så om jag märkte att någon verkade ha ett problem med att jag haft ett liv innan honom, eller vill *gud förbjude* ha ett liv kvar även när jag HAR honom,s å skulle jag nog sätta ner foten rejält, försöka göra det solklart hur jag ser på saken och om personen inte kunde förändra sitt sätt så skulle jag nog ärligt tappa all lust och relationen dö.
  • Anonym (Sa)
    Vanilla ice queen skrev 2011-11-28 14:54:58 följande:
    Anonym(sa): Jag kräver inte heller långa brev. Men en personlig presentation och vad som gjorde att de kontaktade mig brukar fungera bra:))
    nu är jag inte på någon dejtingsajt just nu, så den här personen har kontaktat mig här inne, på fl.. så lite skumt så.. när man inte kommer någonstans bortanför one-liners(förstår inte poängen med dom riktigt ärligt talat; för hur spännande är det liksom?).
  • Anonym (Sa)
    Anonym (Irriterad) skrev 2011-11-28 14:50:23 följande:
    Han säger det på sitt sätt dvs rakt o hårt, så är han som person och han menar ej ng med det, tycker jag är tokig som säger att han anklagar mig.. men jag vet inte är känslig för att folk lägger sig i vad de inte har med o göra.

Varför ska vi lägga 3 timmar på tjafs igår kväll när vi kan göra annat som att mysa , tjafs som har med 3dje part o göra..
    Jag ska prata med honom och säga:
    1. mitt tidigare liv har ingen absolut ingen med o göra
    2. har aldrig mött någon som vill veta så mycket om ex, vänner etc, snarare tvärtom att man är här o nu o ser framemot den man är med o är kär i nu
    3. han får gärna prata med sina vänner när han berättar om mig och dyker det upp igen att han får reda på något, kom o prata med mig i lugn o ro så lovar jag att svara men blir det såhär igen med den tonen o inställning är det bye..
    4. jag är social o aktiv i sammanhang, vänj dig vid att vi kommer att träffa på andra framöver som vi båda känner och det får du helt enkelt acceptera..

Punkt slut säger jag.. grrrr
    EN chans då.     (fast känner igen det där när personen säger att man är tokig eller nått, när man säger vad man upplever; ingen bra vibb av det.. Ett ex förstod jag inte HUR svartsjuk och kontrollerande han hade varit förrän efteråt, för var så subtila saker, och jag var alltid "knäpp" om jag trodde att han var svartsjuk; han var ju "bara omtänksam" och "vänlig".. )
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!