Inlägg från: Anonym (Sa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sa)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Hoppas ni andra haft en bra kväll. Har jag med ungarna.. tur det, med tanke på en till sån där dryg grej som hände...

En trevlig kille börjar flörta med en på en icke-dejtingsajt, där han dock angett sig som singel i en singeltråd. Verkar rar, rak, ärlig och fin. Pratade i telefon idag. Sen gjorde jag något jag ärligt inte gjort på länge.. jag googlade honom. (han har ovanligt efternamn) och får upp en blogg av hans tjej, som han har en liten tremånaders unge med.       Checkade ratsit med; och visst, dom är skrivna på samma adress å var iaf ett par för ett par dagar sedan, när han uppgav sig vara singel på sajten han raggade upp mig på... *SUCK* Låg jag blir då...

Jag har blivit duktigt bränd. Men jag försöker möta varje ny människa som en NY människa, som inte ännu gjort ett dåligt intryck och har rätt till en helt fri chans. Men när sånt här så känner man sig ju luttrad, lurad och som en dj-a skitmagnet... (inte sant, för en superfin man har varit kär i mig nu nyligen, men jag har inte rätt känslor för honom.. )

Funderar vad man ska göra åt saken. har skrivit ett kort mail och frågat lite om hur länge han varit singel.. ska bli spännande att se vad han svarar.. eller not.

God natt.

• Anonym (Sa)

- "när sånt här händer så" skulle det stå..

• Anonym (Sa)
    Smecker skrev 2011-11-19 09:47:37 följande:
    Inte okej! Lorena Bobbitt, var är du när man behöver dig?!
    Haha!! Lorena Bobitt... såg en otäck bild framför mig nu.. Hon åkte väl in, han fick den ditopererad igen och tror han spelade in filmer och fick massa stålar å brudar sen... (så låter inte som en framgångsrik hämnd direkt)
    Morrn Mr.McBeal!   
    Niklas2k skrev 2011-11-18 23:50:40 följande:
    Jäklar vad dåligt. Vet inte riktigt vad man ska säga. Det finns många kräk.
    Japp. Riktigt lågt.. (å så såg jag den där reklamen framför mig... )

Inte fått nått svar på frågorna än.. (frågade igår hur länge han varit singel; max två dagar, om bloggen ska stämma då, och om han har egna barn... får se om han svarar..) Men fick en bild i morse igen..En han redan skickat.. (flera på g??) Ja ja... Han lär få höra vad jag tycker och tänker sen iaf. (men ska se vad han svarar först)

Färsking: tror det är smart att prata på med bara den man tycker verkar intressant, när den verkligen känns intressant.. blir nog lätt ganska splittrat och lättare skit annars. (har pratat med människor som så uppenbart är lite här å där i sin uppmärksamhet; så man märker att dom pratar med flera på en gång, å det är ju hyggligt avtändande... ) Tänk krogen liksom: om du flörtade järnet med en där, så skulle du väl knappast flörta järnet med några till samtidigt? Det skulle ju snarare framstå som desperat å inte särskilt attraktivt...
  • Anonym (Sa)
    Soupy skrev 2011-11-19 12:36:18 följande:
    Hur resonerar man när man lägger in text av typen "Man ska ha samma kriterier när man väljer fru som när man ska köpa dammsugare, Man ska titta på förbrukningen vad de kostar , Djud nivån och sug kappasiteten" i sin presentation? Dels är skämtet långt i från roligt, men man visar ju också att man inte ens behärskar det här med stor bokstav eller stavning av enkla ord. 

Är presentationstexten underordnad för män? Kanske även för kvinnor? Är det jag som hakar upp mig på småsaker? Jag skulle aldrig någonsin dejta någon som skrev så men jag borde kanske sluta vara så jäkla petig. 
    Han tyckte väl att han var rolig? Undrar om det finns NÅGON tjej som nappar.. kanske en som har mkt moderliga egenskaper, noll självkänsla, som vill tro sig kunna förändra och bygga om en man.. tragiskt. Knappt ens roligt faktiskt.

Puckot från igår svarade på smset; att han varit singel i ett år... Yeah RIGHT! (i hans sambos blogg så framgår det en del annat; som att dom fick barn för tre månader sen, att dom är sambos NU och att dom firade sin fyraårsdag i februari..) SÅ: skickade ett argt sms där jag upplyste honom om vad jag tyckte och tänkte, å att google finns. - så puckat av honom att uppge sitt ovanliga efternamn när han nu tänkte ragga utanför relationen..

Äh. Blir låg och deppig. Ska strunta i det här träsket några dagar, tror jag bestämt, och ägna mig åt andra saker.

Ha en fin dag allihopa!
  • Anonym (Sa)
    Anonym (ready) skrev 2011-11-19 12:33:29 följande:
    Här går det framåt, dejtar en kille från HP.. vi har smsat och mailat varandra och pratas vid lite grann.. så det känns bra så länge.. =)
    Kul! Håller alla tummar!
    Soupy skrev 2011-11-19 12:36:18 följande:
    Är presentationstexten underordnad för män? Kanske även för kvinnor? Är det jag som hakar upp mig på småsaker? Jag skulle aldrig någonsin dejta någon som skrev så men jag borde kanske sluta vara så jäkla petig. 
    Soupy; om du inte var petig? Vad skulle du vara då? Totalt okräsen och nöja dig med vem som helst?? NÄ, var petig du. Med dom bra sakerna.
  • Anonym (Sa)
    Pelle 7210 skrev 2011-11-22 20:36:09 följande:
    Kan det vara så att tjejer är mer tveksamma till att killen har många barn än tvärt om
    Nä, tror det är samma åt båda håll. Gränsen verkar vara någonstans vid tre. Kanske redan två.. osäker.. jag har tre, å det verkar extremt avskräckande. (en gång för länge sedan skrev jag mina tvillingar som "ett" barn, bara för att bli aningen mer anonym; och då fick jag betydligt mer napp än när jag skriver rätt ut att jag har tre barn)

Lycka till med era dejter. jag är rådepp just nu, så blir inte mkt dejtande för mig.. lite moment22 när man vet att man skulle vara en mkt lyckligare människa av lite fler kramar och mer närhet, men pga av att man är så låg, inte direkt är en attraktiv tilltänkt partner..  
  • Anonym (Sa)
    starchild81 skrev 2011-11-22 21:02:18 följande:
    äh min fd sambo var 12 cm längre än mig o typ 20 med högklackade. vilket hon älskade att gå i bara för att retas. kärlek är kärlek så dejta på du det lär finnas hopp
    tack för peppen.. För jo.. jag försöker ju tro att kärlek faktiskt finns.. å att den kan övervinna mkt.. (fast vete sjutton ibland..) Men ärligt lite för låg just nu, så ska ta å slicka mina sår lite och försöka någon gång när jag är lite gladare.

God natt på er och ska bli spännande att höra om era dejter sen.
  • Anonym (Sa)
    Smecker skrev 2011-11-23 14:18:45 följande:
    Har du tappat bort Fjant? Skrattande

Anonym (Trollmamman) skrev 2011-11-23 14:13:17 följande:
    Finns det plats för en till i denna tråden?
    Klart det gör! Välkommen!
  • Anonym (Sa)
    Smecker skrev 2011-11-23 14:19:52 följande:
    Jag är inte den som är den, men en lite jämnare fördelning av intresset över tid hade varit helt okej Tungan ute Ger inte mycket för ketchup-effekten
    Livet är sällan lagom, det mesta brukar på nått vis komma i klump.. både bra och dåliga saker ofta.. SUG I DIG för sjutton! (du får väl rada upp dom på rad, och beta av en i taget, eller nått..)
  • Anonym (Sa)
    Smecker skrev 2011-11-23 15:24:29 följande:
    Vänta, skall bara sitta här och räcka ut tungan åt dig i 5 minuter först Tungan ute

Åter till ämnet. Nej, livet är aldrig lagom. Men jag vill inte suga i mig, för jag har en som är prio 1 2 3 4 och 5 just nu, och jag hatar folk som jonglerar med flera samtidigt. Alltså blir det tack och hej till resten.. snacka om bortkastat att få den uppmärksamheten just nu.
    Får du inte ont av att räcka ut tungan i fem minuter??

Inte bortkastat. Med suga i dig, menar jag suga i dig att du är åtråvärd. Är väl inte en helt dum känsla heller.. Inte alla alltid förunnat. Men låter vettigt att vackert bara ägna dig åt en i taget. Om det är solklara toktydliga ragg så kanske du behöver säga till dom att "noop, tyvärr"; men är det bara rent allmänt trevliga kontakter, så måste du ju inte "förklara" något alls. Bara ägna dig åt den du är mest intresserad av, och vara lite ytligt artig bara mot resten.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!