Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-07-02 00:52:46 följande:
    Intressant situation, om ingen vill skicka först. Då blir det ju lite svårt att veta om det är rätt eller inte.

Alla vill hitta rätt. Men köper man ingen lott så kan man inte vinna. Och köper man en lott så finns alltid risken att det är en nitlott. Så det är bara att välja, sitta kvar i omklädningsrummet eller ut på isen och vara med i matchen.

Jaja.... men jag vill ju ha någon som vågar skicka först? Obestämd

Men va fan, jag kanske skickar ett ändå.   Ska fundera på saken
  • Cocacola
    Chromakey skrev 2012-07-02 00:59:03 följande:
    Litar inte på kvinnor som har tekniska problem, Dom råkar alltid ut för det konstigt nog. Dåliga lögner kallar jag det.

Hahaha, va fan! Litar du inte på mig då? Jag får ju tekniska problem? och jag och smsande ska vi inte ens snacka om, herregud...
  • Cocacola
    Smecker skrev 2012-07-02 01:02:12 följande:
    Ah. Tänk om "någon" vill ha någon som vågar skicka först? Jag har sällan tagit kontakt med någon, vare sig här eller på HP, just för att jag föredrar kvinnor som har ett eget driv och vågar utmana traditionella dejtingmönster. Men det är jag det, du kanske föredrar traditionella dejtingmönster där killen skall stå för drivet och du för passiviteten och följsamheten?

Jag kanske vill ha en kille med lite driv? Är lite trött på att alltid behöva vara den som får saker att hända. Sen när blev jag passiv och följsam tro? Hmm... Men det händer, om jag inte tycker att någon är värd min energi - övriga får ta mig som jag är.
  • Cocacola
    Smecker skrev 2012-07-02 01:18:23 följande:
    Det alternativet finns med. Du får väl skriva det i din profil, att du söker killar med driv och att de skall skriva först.

Men jag vet ju inte om jag söker killar med driv egentligen, hmm... för övrigt räcker det fint med en.... och om jag skriver att de ska skriva först så ser jag ju inte om de vågar ta några initiativ? Typ... Snurrigt trött.
  • Cocacola
    Smecker skrev 2012-07-02 01:33:57 följande:
    Ah. Crash course i internetdejting.

1. Ta reda på vad du vill ha.
    2. Skriv det i presentationen.
    3. Leta aktivt efter det.
    4. Chansa.
    5. Utvärdera utfallet. Vid behov, gå tillbaks till steg 1 och upprepa iterationen.

Jag har fastnat på steg 1, help? Resten fixar jag nog, bara jag vet vad jag egentligen letar efter... Brukar få det jag vill ha.
  • Cocacola
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-02 01:33:20 följande:
    Jag behöver en pojkvän som kan öppna syltburkar till mig  

Haha - me too!

Måste fan komma ihåg att be exet om hjälp nästa gång han kommer förbi, sabla burkar...  
  • Cocacola
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-02 01:37:01 följande:
    Fixa HJORTRONSYLT i refillpack då...

Finns i platshinkar!
  • Cocacola

Nu ska vi se, jag vill ha en man som:

* kan öppna syltburkar

* kan ta kål på spindlar

* är någorlunda självgående

* är grym på att hångla   

* får mig att visa mina bra sidor

Tada... typ   

• Cocacola
    Smecker skrev 2012-07-02 01:49:54 följande:
    Tyvärr, företaget tillhandahåller inte den tjänsten längre, den nya styrelsen ändrade det. Innan du löst "vad vill jag ha"-problematiken så är det ingen idé att dejta. Om du inte är masochist.

xD

Dejtar ju inte? Dessutom lär jag ju märka om det är rätt när jag hittar rätt, men då lär jag ju iaf mejla lite?  
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!