• MrC

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

ulfsas skrev 2012-12-03 17:37:50 följande:
    Här har det varit en städ och tvättdag. Har hunnit med en timmes promenad också.
    Strax så blir det grillad marinerad kyckling, grillade tomater samt ugnspotatis med olivolja och havssalt på. Smaskens när det serveras med några goda såser till.
    Samma här i Sollentuna. 10 maskiner körde jag, det slår du nog inte. Flört
    Här blev det kycklingwok med extra mycket grönsaker + jordnötssås och nudlar.
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • MrC
    Madida skrev 2012-12-03 18:15:37 följande:
    Kör du 10 maskiner så tvättar du för sällan..
    Har inte tvättat hemma sedan början av juli. Har ju varit sambo och bostadslös ett tag. Två maskiner var kuddar, två maskiner täcken, två maskiner mattor, badlakan, handdukar, en maskin skjortor, en maskin byxor, en maskin strumpor/kalsonger och en maskin t-shirts/tröjor.
    Det blev väl 10 va?
  • MrC
    Madida skrev 2012-12-03 18:15:37 följande:
    Kör du 10 maskiner så tvättar du för sällan..
    Annars i vanliga fall kör jag två maskiner var 10e dag eller fyra efter 14 dagar. Glad Hur mycket tvätt har du normalt?

• MrC
    visma1 skrev 2012-12-03 18:45:08 följande:
    Antecknar här!
    Skrattande Åååh tvätta som är så kul!
  • MrC
    Madida skrev 2012-12-03 19:22:26 följande:
    Haha, nu är vi inne på de riktigt tunga ämnena! Jag kör 3 maskiner var 10'e dag ungefär.
    Okay, ja... tungt. Måste du stryka mycket också?
    Jag har en hel del skjortor som ska strykas, det är väl mindre kul.
  • MrC
    Madida skrev 2012-12-03 19:42:52 följande:
    Låter tungt att vara du!
    Jag stryker i princip ingenting. Tänker att mitt ansikte är så slätt och fint så det är okej om kläderna är lite skrynkliga Solig 
    Hehe. Helt rätt tänkt.
  • MrC
    cajsasmamma skrev 2012-12-03 19:49:08 följande:
    Så tänker jag med
    Flört
    FjärilVingad73 skrev 2012-12-03 20:30:33 följande:
    Stryka? Vänta... *tänker*... Tror jag hört ordet nån gång...
    Strykjärnet och brädan samlar damm?
    Cocacola skrev 2012-12-03 21:09:59 följande:
    Åhh! Var garanterat godare än korv med bröd. Matlagning är lågt prioriterat för tillfället.
    Åh laga mat som är så kul. Jag älskar det. Stäng in mig i köket så försvinner jag ingenstans. Haha
    ulfsas skrev 2012-12-03 21:28:42 följande:
    Stryker mina skjortor och det mesta av mina och barnens kläder. Ordentlig pappaOskyldig
    Helt rätt! Stryka kläder är kul terapi.
    FjärilVingad73 skrev 2012-12-03 21:56:33 följande:
    Jag tror jag har ett strykjärn. Men eländet har nog rostat vid det här laget...
    Det har rostat lite för du har använt fel vatten i det och/eller glömt vatten kvar i den. Rynkar på näsan

Här somnar man på soffan, och när man sen vaknar har ni alla pratat om det jag började med. Har ni inget vettigt att prata om? Hur man överlever nätdejtingdjungeln t.ex.?
  • MrC
    Cocacola skrev 2012-12-04 01:34:52 följande:
    Haha, brukar inte stänga in folk, men det lät ju inte helt fel om du lagar mat där. Du kan få stryka mina julgardiner också, har inte fått upp några i köket än - de ligger på strykbrädan och väntar.

Ska man prata om vettiga saker alltså? Skippar det för tillfället, säkrast så.
    Ah men du har iaf julgardiner, det har inte jag.
  • MrC
    Cocacola skrev 2012-12-04 02:23:33 följande:
    Jadå, men de flesta ligger "hemma" men har till köket och det stora vardagsrumsfönstret här, räcker för att få lite julstämning. Muttrar lite om övriga julsaker dock, tanken var att vi skulle ha firat i Dalarna så allt är där men vi blir här istället. Får bli julpysslande med kidsen istället, tror inte direkt att de har något emot det. xD
    Länge såg det ut som att det skulle bli jag och dottern ensamma i Stockholm, men nu har jag bestämt att jag kör upp till Norrbotten iaf. Flygbiljetterna upp kostar över 2000 kr/st, att köra bil kostar en bråkdel av det.
  • MrC
    Niklas2k skrev 2012-12-04 15:34:02 följande:
    Hoppa i säng direkt.. spela roll.
    Niklas2k skrev 2012-12-04 15:34:56 följande:
    Du är kåt, jag är kåt. Let's knulla och så får vi se vart det leder. Så!
    visma1 skrev 2012-12-04 15:52:01 följande:
    Word! Har aldrig fattat varför man ska vänta med sex om det känns rätt att ha det?!
    Det är helt okay att ha den regeln, men då ska man behålla den för sig själv. Man ska under inga omständigheter berätta för den andra att man inte ligger direkt och att man vill vänta si och så länge. Händer det så händer det.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!