• MrC

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Cocacola skrev 2012-12-09 04:20:24 följande:
    Sova låter helt underbart just nu!
    Ja, det var lika underbart att sova på soffan =)
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • MrC
    Cocacola skrev 2012-12-09 23:52:12 följande:
    Lagat hålet i min one piece Förvånad har bara skjutit på det i ett halvår eller så... De där med att sy är inte riktigt min grej, men, men inget hål längre.

Har dessutom konstaterat att min surdegsgrundverkade klar så jag har rört ihop två degar som helst ska bli knäckebröd och honungsbröd i morgon. Misstänker att resultatet blir både bränt, stenhårt och kletigt. Bakning är inte heller min grej riktigt men har någon slags förhoppning om att just surdegsbröd är det. Pillandet med matning av degen och sånt känns iaf som min grej men det vore ju bra om det blev bröd i slutändan också...

Några husliga talanger måste jag ju ha?
    Surdeg är lite som att ha en sur gubbe hemma? Han ska matas lite ibland för att inte dö, men matar du han för mycket så sväller han upp till en badtunna.

För att vara man är jag nog ganska huslig av mig, iaf när det gäller att laga mat. Tror att det finns personer i tråden som kan intyga det. Min terapi den senaste tiden har varit att göra lyxiga middagar till mig själv, stryka skjortor och pyssla med mina nya blommor. Jag är fortfarande usel på att diska (tur man kan gömma disken i maskinen) och dammsuga. Har du några svaga områden Colan?

Vet inte om jag skrivit det i den här tråden, men jag har varit på flera "dejter"/träffar den senaste veckan. Förra helgen åkte jag till Boråstrakten för att vara en helg med en kvinna från FL. Det var väl trevligt, men vi har båda kommit fram till att det inte klickade riktigt. Vi är iaf vänner, spelar WF och chattar på Facebook. Hon och jag är inte på samma ställe i livet riktigt.

Och i torsdags var jag på en riktig blinddejt, som en kompis fixade. Han har dejtat en kvinna ett tag och en av hennes väninnor frågade han om han inte hade en kompis som ville gå på blinddejt med henne. Så vi träffades i torsdags, först för en lunch. Under lunchen frågade hon om vi kunde ses på kvällen, så det blev så. Dagen efter kom hon hem till mig och vi hade en tv-kväll i soffan med ostkrokar, godis, pizza, öl och cider. Hon sov över. Men vi är vänner och idag ska jag ringa min gamla arbetsgivare och fixa in henne på ett jobb.

Och igår (söndag) var jag på lunchdejt med en från FL igen. Hon bor rätt nära, i samma kommun. Vi lunchade i två timmar, så det var trevligt. =)
    Det är trevligt att gå på dejt, tycker ni inte? Man behöver inte dramatisera det så, varför ens kalla det för dejt? För mig är det mer en social stund, lunch, fika eller what ever. Dejt är när man kanske träffas tredje, fjärde, femte gången och blickarna är lite annars.
    Vad tycker ni?
  • MrC
    visma1 skrev 2012-12-10 09:34:12 följande:
    MrC: Du känner inte att det blir lite av ett hysteriskt sökande med alla dejter, nej förlåt träffar? Själv skulle jag inte riktigt kunna fokusera på att lära känna en person om jag samtidigt dejtade flera stycken andra under samma tid.
    Har jag verkligen sökt någon? Om de sökt mig och vill träffa mig ska jag tacka nej då för att jag träffar så många andra människor i min vardag?
  • MrC
    takida skrev 2012-12-10 17:57:38 följande:
    Ibland i simhallar så ser man sådant man helst vill glömma...
    Snälla, berätta inte....Spöke
  • MrC
    Cocacola skrev 2012-12-10 23:32:31 följande:
    Har fått en IG-varning idag, sitter och klurar på hur det egentligen gick till eftersom kursen inte ens börjat än(!)
    Wtf lixom?Obestämd
    I framtiden behöver man inte ens kugga för att få IG. Förvånad
  • MrC
    Cocacola skrev 2012-12-11 02:15:49 följande:
    Trött och småilsk men har plöjt igenom nya kursboken för andra gången idag. Nu ska jag sova, mår uruselt.
    Godnatt.
    Hade det inte varit bättre att plugga dagtid?
  • MrC
    Cocacola skrev 2012-12-11 22:22:29 följande:
    Vad får dig att tro att jag inte pluggade dagtid också? Skrattande
    Jobbar på att omstrukturera tillvaron så att det flyter på bättre, kräver lite extra timmar men blir förhoppningsvis bra.
    Nä, jag skrev inte också. Jag menade istället. Skrattande
  • MrC

Jag måste nog läsa de där böckerna ändå. Man kanske kan lära sig något?
    Sett att de finns som pdf på TPB.

• MrC
    Madida skrev 2012-12-13 16:50:07 följande:

Där finns utan tvekan mycket att lära
    Jag har laddat ner alla tre på engelska, ska bara föra över dem till min läsplatta också. Har tid att läsa på söndag, så då kör jag igång! Oskyldig
  • MrC
    ulfsas skrev 2012-12-15 08:25:11 följande:
    Läste nyss på FB att det igår kl 1815 var Café operas längsta kö genom tiderna...Gissa vem som stod där och frös så att han är förkyld idag!!!!!{#emotions_dlg.djavulsk}

Fast bara lite förkyld verkar det som.Glad
    Jag var faktiskt i närheten igår kväll. Vilket jävla disco i Kungsan då!? Shit.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!