Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (dejting) skrev 2012-04-18 19:29:21 följande:
    Hej! Jag har en liten fundering....Har nån här fått "känslor" för nån nätdejt,innan ni träffats, och hur har det blivit när ni väl träffats? Har det känts likadant eller har ni bliit besvikna?

Jag har även ett annat "dilemma", vi har nu bestämt att ses,att jag ska åka till honom över en helg....Det jag funderar mest på är att tänk om vi inte klickar när vi ses å "måste" umgås hela helgen....hur gör man då? (Är nämligen 90 mil emellan oss)

Gärna råd å tips om nån varit i samma situation eller vad ni tycker jag ska göra....

Tack!

Ok nu har jag inte fått till någon nätdejt än. Men jag håller med om att det kanske är en bra idé att ha en plan B. Inte kul att spendera massa tid med någon som inte fungerar med en.
    Men även om ni märker att ni inte är rätt så kan ni kanske ta det för vad det är och göra det bästa av helgen ändå.  
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-18 19:46:29 följande:

Det är nu du ska se positivt på det som inträffade, du lärde dig en väldigt viktig sak. Nu vet du vilken egenskap du inte vill ha och vilken du vill ha. Fan, det låter ju som du beskriver mig (den nya alltså :)
    Hihi Flört
    Ja men eller hur?!Glad Även om det känns som om jag önskar att vi aldrig blivit ihop för det skapat mig så mycket lidande. Så har jag fått ut något gott. 

• lemonina
    Anonym (dejting) skrev 2012-04-18 19:51:30 följande:
    Jo även om det inte skulle klicka tror jag vi skulle kunna få trevligt iaf, han verkar väldigt lättsam... och finns ju mkt att göra i stockholm han verkar dock inte alls orolig att det inte skulle funka....är jag som är nojjig :-P
    Det går säkert jätte bra. Glad Men se till att ta med pengar så du kan ta in på något hotell i värsta fall.

Jag skulle inte våga träffas första gången genom att spendera en helg helg tillsammans. Utan för min del skulle det bli en fika på stan. Nu vet jag att det inte är så lätt för din del eftersom det är en massa mil emellan.  
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-18 19:57:11 följande:

Men lidandet har du väl släppt nu hoppas jag?

Ibland saknar jag honom fortfarande, men det blir bättre. Svårt när jag ser honom på universitetet varje vecka.

Men det är inte så att jag ligger och gråter längre. Men jag känner även att jag irriterar mig på honom när jag pratar med honom för bilden jag romantiserat ihop om honom i huvudet stämmer inte överens med verkligheten. 
  • lemonina
    Glädje58 skrev 2012-04-18 20:10:03 följande:

Då behöver du lite mer mindfulness Glad   (Tänk inte så mycket)

Jag ska försöka med det Glad att inte tänka så mycket alltså.
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-18 20:14:36 följande:
    För mig fungerade det bra att försöka räkna upp egenskaper jag inte kunde hitta hos någon annan :)

Haha va? Några egenskaper vill jag väl att han ska haGlad
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-18 20:25:55 följande:
    Och jag förklarar en sista gång. Mitt knep för att (snabbt) tappa känslorna för personen var att försöka lista alla dom egenskaper hos personen jag fastnat för som var unika för just den personen. 
    Länge hade jag bara en och det var personligheten- Men jag har nu insett att det faktiskt finns dom som har för mig mycket bättre lämpade personligheter. 

Jaha ok det var så du menade. Ja vi alla har väl fått kyssa några grodor. Nästa ska vara en prinsGlad 
    efter reboundFlört
  • lemonina
    målar havet blått skrev 2012-04-18 20:30:17 följande:
    Jag kysste en prins ..!   Han blev en groda.
    Nej han hade bara klätt ut sig till prins
  • lemonina
    FredrikCA skrev 2012-04-18 20:32:23 följande:
    Det är det jag inte vill göra mer, Jag vill inte kyssa grodor- Dom kan visa sig vara paddor med gift så man tror man lyckats, Men när giftet går ur så inser man (även om man känt det tidigare) att man varit förgiftad hela tiden och det känns inget kul. 

Bättre lära känna någon väl innan man börjar ta steg tycker jag iallafall. :)

Det måste ha varit någon riktigt giftig träskpadda
  • lemonina
    målar havet blått skrev 2012-04-18 20:34:53 följande:
    Eller så var jag bara blind FlörtEller rent av själviskTungan ute
    Ja kärleken kan verkligen förblinda en iblandGlad
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!