Inlägg från: Vanilla ice queen |Visa alla inlägg
  • Vanilla ice queen

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Jag föredrar defenitivt om killen man träffar/träffat är rak och säger rakt ut att tack men nej tack sen om han vill nyansera varför är upp till honom men bara så man slipper undra liksom. Jag gör så själv om killen hör av sig efter en kass dejt.Hör han inte av sig öht finns det förvisso ingen mening med att skriva öht

Screw you guys i'm going home!
  • Vanilla ice queen
    takida skrev 2012-07-26 23:33:46 följande:
    Precis. Man skriver sånt om man menar det annars räcker det med ett kort tack men nej tack. Det är lite det jag är rädd för med han jag dejtade att han inte vågar säga rent ut att han inte vill träffa mig igen utan istället låter mig tro att han vill träffa mig mer beroende på hur läget ligger. 

Men oavsett så har mina tankar på honom skingrats lite de sista dagarna vilket känns braGlad
    Tycker vi här kan tumma på att vi ska vara mer raka och ärliga med våra intentioner och vad vi tycker och känner!

Åh vad skönt för dig vännen Jo den tummar vi på
  • Vanilla ice queen
    Ernst Hugo skrev 2012-07-26 23:41:05 följande:

Tänker att man kan säga tack, men nej tack genom att lägga fram sig själv som problemet oavsett om det är sant eller ej. Det gör det lättare för den andre att inte fundera på sin egna eventuella otillräcklighet.

Talar jag i gåtor igen? Flört  

Äsch varför knussla? Tack men nej tack och får man en följdfråga på varför så kan man ju lägga fram sanningen lite snyggt bara
  • Vanilla ice queen
    Ernst Hugo skrev 2012-07-26 23:56:40 följande:
    Där satt den - vi förstår varandra nu Solig

Knussel? Nja, tänker mer att en del människor förväxlar ödmjukhet med mesighet. Glad Omtanke kostar så lite.

Jo men att ljuga för någon är väll inte omtanke? Skit samma jag fattar din poäng med det bara att jag inte skulle göra så men vi är olika. Om någon tycker jag är helt störd på en dejt får de gärna säga det om det är av den anledningen de inte vill dejta.
  • Vanilla ice queen
    Smecker skrev 2012-07-27 00:04:09 följande:
    Vita lögner? Inget som du ägnar dig åt?

"Ser jag tjock ut i de här byxorna?"
    "Ja som fan, det är fruktansvärt!"
    Nää jag är ärlig. Ser jag tjock ut i de här byxorna?
    Mja det är nog inte rätt byxmodell för dig, testa det här i stället..." 
  • Vanilla ice queen
    Ernst Hugo skrev 2012-07-27 00:11:51 följande:

Enda, vill säga enda orsaken till att jag förespråkar den "ödmjuka" metoden är för att jag om och om och om igen provat på rakhet och ärlighet tills en vänlig kvinna jag älskade berättade för mig hur det ofta uppfattas.

Hade förmodligen gått på samma linje som du om jag blivit utsatt för just den uppriktiga kärleken {#emotions_dlg.flower} 
    Uppriktiga kärleken? Nu hänger jag inte med.

Sen kan man ju vara finkänslig med HUR man serverar sanningen. Tex om man som jag har svårt för tjocka killar så säger jag ju inte att sorry detta fungerar inte för att tycänder inte på tjockisar. utan kan ju säga att du var nog i fluffigaste laget för smak men det som inte fungerar för mig fungerar säkert för någon annan..

Mitt ex är inte det fy 17 han är riktigt rutten med att säga vad han exakt tycker. Jag skäms över honom när han avhyser dejter. Men nu verkar han ha hittat någon att vara nöjd med så det är skönt så slipper han vara rutten mot fler. 
  • Vanilla ice queen
    Ernst Hugo skrev 2012-07-27 00:26:14 följande:

Kärleken i detta fallet tåkar vara både en person och en i mina ögon omtänksam handling. Hon talade om för mig hur min "rakhet" uppfattades, men på ett sätt som inte gjorde att jag varken blev sårad eller gick i försvar. Hon gav mig det det finaste man kan ge, uppriktig omtanke som leder till en smula självrannsakan.

Det Vanilla är för mig definitionen av uppriktig kärlek Solig 

Hahaha tur att du och jag inte dejtar Vi hade haft seriösa komunikationsproblem för jag fattar fortfarande inteObestämd Är kärleken en person eller i största almänhet bara kärlek, fan nu fattar jag inte själv vad jag menar men du kanske gör det?Tyst
  • Vanilla ice queen
    takida skrev 2012-07-27 00:21:04 följande:
    Ja inte säger man väl att jo de är supersnygga på dig om man inte menar det. 
  • Vanilla ice queen
    lemonina skrev 2012-07-27 00:40:52 följande:

Haha jag kommer ihåg när du pratade om sex i förebyggande syfte tyckte det var så roligt sagt. Jag säger nog att jag vill vara singel i förebyggande syfte samt att jag inte är redo för någoting till dejten, men sen kan det ju självklart förändras. Men jag gillar att avdramatisera hela dejten så att inga förväntningar finns. Låter kanske helt koko men jag tror alltid att dejten förväntar sig mer av mig än vad jag gör av honomObestämd
    Hahaha sex i förebyggande syfte? Låter som något jag skulle kunnat sagt men nu mins jag inte varför jag sa så...
  • Vanilla ice queen
    lemonina skrev 2012-07-27 00:40:52 följande:

Haha jag kommer ihåg när du pratade om sex i förebyggande syfte tyckte det var så roligt sagt. Jag säger nog att jag vill vara singel i förebyggande syfte samt att jag inte är redo för någoting till dejten, men sen kan det ju självklart förändras. Men jag gillar att avdramatisera hela dejten så att inga förväntningar finns. Låter kanske helt koko men jag tror alltid att dejten förväntar sig mer av mig än vad jag gör av honomObestämd

Låter inte koko men nu jobbar jag på psyk så mina ramar vad gäller koko är ganska vida men tycker nog det låter siunt
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!