Inlägg från: Vanilla ice queen |Visa alla inlägg
  • Vanilla ice queen

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Cocacola skrev 2012-08-14 10:38:40 följande:
    Börjar tro att jag tillhör kategorin Mad Obestämd

Vad an det colan?
    Screw you guys i'm going home!
  • Vanilla ice queen
    FjärilVingad73 skrev 2012-08-14 09:27:44 följande:
    Jag lämnar den här tråden nu tror jag, känns inte aktuellt längre liksom. Solig

Hoppas det går bra med dejtandet, ni alla! {#emotions_dlg.flower}

Önskar dig all lycka Fjäril Soligoch som Lemonina skrev, Don´t be a strangerHjärta
  • Vanilla ice queen
    cajsasmamma skrev 2012-08-14 09:24:41 följande:
    Nu ska jag ta en veckans paus ifrån dejtande och bara njuta av ledigheten. Men man vet aldrig vad man hittar när man inte söker  
    Herregud ska du åka till Finland och ta en paus i dejtandet?! Där kryllar det ju av hetingar ju!
  • Vanilla ice queen
    kitkat skrev 2012-08-14 12:18:03 följande:
    Jag har varit singel i 2,5 år, ville inte ha nån ny efter ett kasst förhållande med sonen pappa.
    Men jag har skrivit lite på SD med män, ville ju inte tappa "det" helt och hållet... Har varit och fikat ett par gånger, men känt att jag inte är redo för att ha nån ny.

Men sen så hittade jag en man, och när vi skrev så klickade det helt. han var intresserad, kom ihåg vad jag sa, frågade om mig osv. Så vi började att smsa. Han uppvaktade stenhårt, fick godmorgon-sms och funderingar om vad man skulle hitta på idag osv. Sen frågar han om vi kunde börja ringa, han tog initiativ till 3 telefonsamtal. Vi klickade fullkomligt, pratade bort hela kvällar, 3-4 timmar per gång, satt och fnissade som barn och pratade om allt och inget. Jag frågade om vi skulle ses nån gång. Han ville ses så snart som möjligt. Vi hade en jättetrevlig dejt, och han visade att han inte ville bryta upp utan föreslog att vi skulle ses lite längre.

En vecka senare frågade jag om han ville ses igen. Det ville han, återigen så snart som möjligt. Han planerade dejten som var superlyckad. Det var jag som fick bryta upp dejten, för jag behövde hem till mitt barn. Jag sa till åtta gånger, och vi kunde inte riktigt slita oss.... Det sista han sa var: Vi ses snart igen!

Innan jag skulle sova smsade jag och tackade för en härlig dejt och skrev att när vi satt på parkbänken så hade jag sån lust att ge honom en puss, men tordes inte, jag fegade ur.... Fick snabbt ett svar där han tackade för ännu en jättetrevlig dejt och att en fegis bor inom oss allla.

Vet ni vad som händer sen?

Smsen blir svala och artiga. Det tar tid innan han svarar.
    Man märker tydligt avstånd och ointresse!

WHAT?

Är helt förvirrad! Vad ska jag göra?
    Vill man inte dejta längre, måste man väl säga ifrån?
    Ska jag smsa och fråga rätt ut eller ska jag bara skita i det?

vad kan ha hänt?

Ingen aning om vad som kunat hänt men smsa eller ring och fråga. Något i stil med "Hej, jag tycker du verkar vara en jättefin kille och träffar gärna dig mer men upplever att du inte riktigt är intreserad/vill ha kontakt längre och om det är så så föredrar jag om du kan vara rak och ärlig och säger det! Kram X" Jag har skrivit så via SMS, visade sig att han hade sjukt mkt på jobbet men ran ju förvisso ut i sanden iaf men men
  • Vanilla ice queen
    kitkat skrev 2012-08-14 12:36:28 följande:
    TACK TACK TACK! :) 

Jag är liksom lite inne i detalj analys om vad som kan ha gått fel....
    Och ett closure behöver man ju....

Det ska jag helt klart göra! Smsa så där som du skrev! 

Att vara singel länge är inte direkt en fördel, man blir ju så osäker.... 

En gång i tiden var jag flirtig och självsäker (på dejting), nu känns det som att jag har glömt hur man gör!         

Vad trist med killen som det rann ut i sanden med.... Men han svarade ju iaf! :)     

Det är svårt att inte analysera men bäst är nog att bara fråga rakt av.Jag har också varit inne i analysträsket men man blir ju aldrig visare av det så jag har börjat ställa mer raka frågor och hoppas på raka svar. Har bara varit singel i snart 1,5år och söker fortfarande inget seriöst men tycker det är kul att se mig om (helst irl ). I början tills för inte så länge sedan har jag varit jättemesig med att våga fråga och berätta hur jag tycker och känner för killarna men har tröttnat på att sitta och klura på hur det är ställt och har börjat fråga och ta för mig lite mer och det är väldigt skönt

Välkommen till tråden btw{#emotions_dlg.flower} (tror jag har iaf inte sett dig innan
  • Vanilla ice queen
    kitkat skrev 2012-08-14 12:53:10 följande:
    Mmmm, analysträsket är hemskt!

Jag är nog vanligtvis väldigt "rak", men vill inte skrämma iväg karlar med det....

Tycker karlar är ganska lättskrämda och får kalla fötter lätt...

Vad bra att du blivit tuffare! Man mår nog bättre av det!  Att säga ifrån, eller fråga om man inte fattar läget är bara sunt! Och lättskrämda män vill man kanske inte ha ändå! :D

Hade glömt bort forum, har inte varit här på över ett år. Men kände suget idag, och ville låta andra säga sitt om mina problem! ska hänga här lite, och särskilt nu när jag vet att det finns ett forum om dejting som passar mig!
    Så TACK! har du varit här länge?   

Har varit i tråden sedan november tror jag Fast jag är inte med på någon nätdejtingsida längre men hänger här iaf
    Killar som är lättskrämda vill man inte ha fast det är väll egentligen ett tecken på att de inte är intresserade tyvärr. Du får berätta hur det går när du får svar  
  • Vanilla ice queen
    Smecker skrev 2012-08-14 13:01:44 följande:

Några bitch slaps underlättade.

Ja jisses, någon av dem måste fått någon liten komponent att ramla rätt i huvudet hahaha. You created a monster
  • Vanilla ice queen
    visma1 skrev 2012-08-14 13:08:07 följande:
    Fast jag är lite skeptisk till den där förklaringen att man har mycket på jobbet, någon minut har man väl alltid över för att skicka ett SMS under dagen? Troligen därför det rann ut i sanden, det fanns inte tillräckligt stort intresse.

ja, jag hinner inte trycka iväg SMS när det är mycket på jobbet. Hinner knappt kolla om jag fått SMS. Men i hans fall var det nog bara en väldigt bra ursäkt till att slippa vara rak. Men jag köpte det med tanke på att jag inte alltid svarar på SMS på jobbet...
  • Vanilla ice queen

Visma1: Jo precis, men jag har inte alltid så körtit på jobbet så ibland kan jag höra av därifrån också. Utifrån det köpte jag hans "ursäkt". Men skit samma inget jag sörjer bara trist med folk som inte bara kan säga/skriva att de inte är intresserade. Särskilt när man faktigst frågar.

• Vanilla ice queen
    Smecker skrev 2012-08-14 13:56:26 följande:

Karlar? Jag betackar mig för könsbundna generaliseringar. Kvinnor är inte direkt kända för att vara raka och ärliga med vad de känner och vill i liknande sammanhang. För att spinna vidare på din generalisering.

Fast det är ju inte så lätt att veta när man inte dejtar kvinnorSolig
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!