• Bubsan

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (ny) skrev 2012-01-07 19:03:19 följande:
    Antar att det till viss del är till mig
    För mig handlar det inte om känslor till mitt x utan att mitt x mår dåligt och jag har barn tillsammans med honom så jag kan inte bara dra och skita i det. Detta gör att en del energi har gått till att få saker och ting att funka mellan honom, mig och barnen för att jag i slutänden ska slippa allt tjafs.

Vi har ju barn ihop och jag måste därför ha kontakt med honom. Mitt primära mål är att barnen ska få träffa både mamma och pappa och det måste jag jobba utefter, men för det inte sagt att jag inte vill träffa någon som JAG kan trivas med.
    Så det kan finnas olika orsaker till att x:et spökar, annat än känslor. Det hejtar ju en inte att träffa någon att bli kär i, dock kan det ta energi...
    Nej nej, inte dig, jag förstod ditt ex mådde dåligt. Inte att ni inte va klara med varandra.
    Jag har själv barn och ex som det strulat med vad gäller barn osv, jag vet det tar tid och energi.

Men jag har som sagt följt tråden länge, utan o skriva något och jag har sett flera som råkat ut för dejter som inte är redo att gå vidare.
  • Bubsan
    Anonym (ny) skrev 2012-01-07 19:08:31 följande:
    ja det är inte skoj. speciellt inte om den andra personen faller för den som inte gått vidare. trist som tusan. dock tror jag många söker nån ny för att komma över sin gamla, dock är det dömt att misslyckas tyvärr..
    Ja det är ju det, därför man lite försiktigt frågar hur länge de vart singel

Fast en del kan ju det ta flera år att komma över ex, så det är ingen säker metod Men en början iallafall
  • Bubsan
    Vanilla ice queen skrev 2012-01-28 15:26:17 följande:
    Takida: åh vad kul att vara kär, hur långt ifrån bor ni?

Hihihi jag fick ett psykbryt och reggade mig på HP men helt ärligt inser jag att jag inte är intreserad av någon annan just nu och inser att jag blev kär i " mitt" mumintroll. Fast jag fixar inte ett långdistansförhållande just nu och tänker höra av mig till våren igen om jag fortfarande känner som jag gör och höra om han också gör det. Då får vi isf möjlighet att spendera mer tid med varandra under semester och så. Jag misstänker att ett komplicerat förhållande med distans blev för jobbigt för mig iom att jag inte änns varit singel i ett år... Jag är liksom ny i min egen vardag också. Vad tror ni? Låter mina tankar och funderingar sunda?

Sen undrar jag vad det är för fel på ett stort antal killar på HP! Svarar man inte på några timmar på ett innbox får man tillbaka. "nähä, var jag för ful för dig?" eller "skrev jag något dumt nu?" eller vart tog du vägen?" Så är det inte på match...
    Angående HP tror jag att väldigt många reggar sig som egentligen skulle behöva arbeta på sin självkänsla, undra vad det beror på egentligen, för det är nästan bara där som jag träffat på dem (oftast) Kanske för det är en gratissida.

Känner ni oxå att det finns många därute som skulle behöva jobba med sin självkänsla eller drar jag till mig den sorten tro??
  • Bubsan
    Vanilla ice queen skrev 2012-01-28 15:45:57 följande:
    Bubsan: Jo så tror jag också att det är! Håller mig nog kvar på match. Om jag nu ska vara kvar någonstans. Pratade med en trevlig kille på HP och han verkade vara riktigt normal tills han började skicka bilder på sina bilar, båt, hus och sånt. Fy vilken stämningsdödare sånt är * zzzz* dålig självkänsla i ett nötskal...
    Ja det är tråkigt sådant.

Det är ju jättesvårt med nätdejting, en del kan verkligen föra sig i skrift och på nätet, men i verkliga livet vara en helt annan person.

Nu har jag iofs lagt dejting på hyllan ett tag, får samla krafter för att orka med det senare
  • Bubsan
    IeIIebror skrev 2012-02-06 16:17:45 följande:
    Jag och bubsan hade 2 barn vardera. Hennes födde P93 F95 o mina P95 F96.
    Vi var tillsammans i 12år och fick ju våran stumpa -04.
    Fast sen så var de ju redan kompisar innan vi börja dejta ju

Men de har funkat bra ihop
  • Bubsan
    IeIIebror skrev 2012-02-10 10:11:26 följande:
    Neeej jag är inte barnledig 17 mars. Hmm får fjäska ordentligt med exfrun
    Traaaaagiskt, då får du stanna hemma

Jag e sååååå snäll. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Bubsan
    Smecker skrev 2012-02-10 10:31:14 följande:
    Vad säger du då? "Jag och salamin skall på tour till Göteborg, kan du ta barnen?"
    Barnet, men japp det kan funka

Ett fungerande samarbete e guld värt, det betyder så länge jag får som jag vill
  • Bubsan
    Glädje58 skrev 2012-02-10 12:59:08 följande:
    Apropå festen, så vill jag gärna att det bara är fina människor med klass som kommer. Inget slödder  Skrattande
    Attans där rök min chans

Jaja vad e väl en bal på slottet......
  • Bubsan
    Glädje58 skrev 2012-02-10 13:15:52 följande:
    Se så, plocka nu upp dina glasskor och bege dig dit. Jag har hört ryktesvägen att en drömprins ska dyka upp under kvällen  Flört
    Hahaha, jaså det e så

Tror jag hörde nåt oxå, tyvärr har jag inga hjälpredor som fixar stassen till mig
  • Bubsan
    starchild81 skrev 2012-02-11 11:34:45 följande:
    Ja för då kan jag läsa allt du skrivit som anonym och med ditt vanliga nick... Se hur mkt du vågar spy ut som anonym o jämföra det med du skriver som vanlig.... 
    Okej, som du vill, om du tror att det skulle göra någon skillnad.

Jag tror inte det iofs.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!