• Bubsan

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Smecker skrev 2012-05-24 23:09:19 följande:
    Du menar att jag skall maila alla vars presentation jag går in på? Även om det står att de är 195cm långa, har en presentation som får mig att somna innan jag hunnit till slutet, skriver att deras intresse är smink, kläder och My Little Pony?
    Hahaha, näää det sa jag inte.

Men det finns nog de som har dåliga press, som kan vara intressanta, de du räknar upp är ju inte intressanta, men en del saker skriver man inte ut i sin pres utan man får ju reda på mer i mail, det va så jag menade.

Klart man själv väljer vem man vill maila.
  • Bubsan
    målar havet blått skrev 2012-05-29 20:05:22 följande:
    VA härligt! Jag vill me.....vad ska du göra för ngn? Jag vill ha från foten upp mot benet
    Åhh en sån vill jag med ha, men får bygga den i omgångar, för jag vill ha färg i min oxå

Så den kommer sluta på några tusenlappar

Tänkte innan det tatuera mitt stjärntecken på insidan av handleden oxå
  • Bubsan
    målar havet blått skrev 2012-05-29 21:13:41 följande:
    Tack brudar,vanilla,Coce.Butterfly jo visst är det mycke bättre med lite fläsk än cancer...

På tal om det,hade jag haft ett annat stjärntecken hade det varit en grej att tatuera,men inte vill jag ha cancer(latinska),eller 69(zodiaktecknet)
    eller en fet kräfta när det finns coola scorpioner..Skrikandes
    Hahaha jag e ju vattuman o tänkte tatuera in det kinesiska tecknet dvs vågorna
  • Bubsan
    målar havet blått skrev 2012-05-29 21:29:26 följande:
    Ja Scorpio!  Where are you Tungan ute

Bubsan ja mitt kinesiska är ju liite colare..Orm.Glad
    Både min dotter och hennes kille har flera tatueringar bla barnens namn osv.

MrC snyggt!!

Fjäril :det låter ju underbart..Grekisk mat är så underbart gott!!! JA åsså killen verka ju trevlig medFlört
    Min första tatto gjorde jag för snart 2 år sen och det e en blomma med mina barns namn o födelsedata, den sitter på höger underarms insida
  • Bubsan

Lägger in något som jag tror skulle kunna hjälpa en del i tråden, jag har själv en vän som blivit avsevärt mycket bättre av detta. Tänkvärt är det iallafall.

DBT (Dialektisk Beteendeterapi)

Dialektisk beteendeterapi (DBT) är en variant av Kognitiv beteendeterapi (KBT) utvecklad för behandling av personer med Borderline personlighetsstörning (BPS).

Vid de problem en person med BPS har räcker det inte att få en intellektuell förståelse och lära sig tänka annorlunda. Man måste lära sig ett annat sätt att förhålla sig till andra människor och att hantera de starka känslor som väller upp.

Behandling

Här har så kallad dialektisk beteendeterapi (DBT) visat goda resultat. Metoden utvecklades i USA i mitten av 1980-talet. Den består av kognitiv beteendeterapi, undervisning och psykoterapi individuellt och i grupp.

I första hand går behandlingen ut på att hjälpa dig att uthärda känslorna av isolering, depression och ångest utan att tillgripa självdestruktivt beteende.

DBT är baserat på en biosocial modell över BPS som förklarar patientgruppens problem som en följd av emotionell sårbarhet, brister i färdigheter avseende att reglera emotioner, samt en invaliderande miljö. Med emotionell sårbarhet avses dels hög känslighet för emotionella stimuli, kraftig emotionell intensitet, samt långsam återgång till emotionell basnivå. Enligt DBT förklaras borderlinepatienters primära problembeteenden antingen med att de har emotionsreglerande funktioner (t.ex. självskada), eller att de utgör överskottshandlingar som en följd av emotionell dysreglering (t.ex. utåtriktad aggression).

DBT utformat för att ha fem funktioner:

Att förbättra färdigheter och förmåga Att förbättra motivation Att bidra till generalisering av färdigheter Att bidra till förmåga och motivation hos behandlande terapeuter Att strukturera omgivningen så att den understödjer förbättringar

Funktionerna förverkligas genom en kombination av individualterapi, färdighetsträning i grupp, telefonkonsultation, samt att behandlande terapeuter arbetar i team. Tanken är att färdighetsträning i grupp skall möjliggöra inlärning av nya färdigheter, medan individualterapi och telefonkonsultation skall säkerställa motivation, användande och generalisering av färdigheter till skarpa miljöer och situationer. Studier har visat att det är just kombinationen mellan individualterapi och färdighetsträning i grupp som leder till önskvärda behandlingseffekter. Färdighetsträningen omfattar fyra olika moduler som ges i ordning:

Medveten närvaro Relationsfärdigheter Att reglera emotioner Att stå ut i kris.

Modulerna är utvecklade för att vara delvis baserade på varandra och medveten närvaro går i praktiken som en röd tråd genom alla moduler. Medveten närvaro sträcker sig över 2 veckor, övriga moudler över 8 veckor. För att repetera medveten närvaro och göra det möjligt för nya deltagare i befintliga grupper att snabbt komma in i färdighetsträningen brukar man lägga in Medveten närvaro som varannan eller var tredje modul (Nilsson J., Norberg P., 2008).

• Bubsan
    Opcode skrev 2012-07-08 13:33:40 följande:
    Det kan jag och gör jag ofta om det inte märkts tidigare. Jag tolererar bara inte påhopp från personer jag inte känner och som inte känner mig, dom kan omöjligtvis veta hur jag är, kan eller gör. 
    Det är möjligt att jag förlorar potentiella vänner på det, men vänner som inte har vett att bete sig innan man känner varandra är jag inte intresserad av ivilketfall. 

Att göra sig rolig på andras bekostnad är ok om den andra personen inbjuder till det, det ska inte forceras på någon annan och sedan resoneras som att man faktiskt får tåla lite. Förstår man inte det så respekterar man uppenbarligen inte andra, alla är unika men alla har rätt att ha sin egna personligasfär och om det sker övertramp på den utan inbjudan så får man också räkna med att några kommer bli irriterade på det.

Man kliver inte in i någons trädgård utan inbjudan det är allmänt folkvett, även om vissa av markägarna kanske svarar med att säga välkommen medans andra plockar fram hagelbössan eller släpper hunden på personen ifråga.

Som sagt jag accepterar det inte, jag tycker egentligen inte jag ska behöva förklara mig heller, men jag gör det för att jag anser att ingen av er har tillräcklig införståelse för hur, vem, vad jag är.
    Fast många tycker nog de "känner" dig genom att ha följt tråden utan att för den skull skriva så mycket. Du har ju varit väldigt utlämnande och det har inte varit svårt att lista ut dina nya nick när du lämnat med det gamla. Jag följer tråden i bakgrunden, för jag hinner inte med i skrivandet, har man varit borta en dag finns ju många sidor att läsa ikapp.
  • Bubsan
    Opcode skrev 2012-07-08 13:53:21 följande:
    Ja, precis som många tror sig känna personer på TV och sedan blir arga för att "programledaren" inte tycker det är ok när dom beter sig på ett visst sätt- det är något som saknas hos ett antal personer av någon anledning. 
    Bara för någon syns frekvent på ett eller annat sätt så kan man inte dra några slutsatser från detta, isynnerhet inte med mig eftersom jag har en tendens att ha lite olika förhållningsätt beroende på hur jag uppfattat personen.
    Personer jag inte har någon uppfattning om alls är jag neutral mot, tolkar jag saker negativt så blir diskussionerna betydligt mer aggressiva, missuppfattar man något så kan den andra parten förtydliga sig- något jag själv gör om jag anser jag blir missuppfattad. 

Nej det har nog inte varit svårt för jag har aldrig försökt dölja vem jag varit för någon här. Det är inte anledningen till att jag bytt namn, jag har förklarat varför tidigare också.
    Fast jag kan nog tycka det e en markant skillnad på en programledare i TV och dig, jag menar du har lämnat ut mycket av ditt liv i denna tråden, det gör oftast inte en programledare. Man kan i dina inlägg se lite hur du funkar mm, du kan ju iofs bluffa dem oxå, men jag tror inte du gjort det. Och man skapar sig en uppfattning om dig, genom det du skrivit och hur du handlar. Förstår du hur jag menar? Jag är inte alltid så bra på att förklara.

Klart man har olika förhållningssätt till olika personer, det har alla.
  • Bubsan
    Anonym (fegisen) skrev 2012-07-12 00:44:24 följande:
    Grattis Skål
    Oj, råka visst bli anonym, det var inte meningen.

Så Grattis igen Skål
  • Bubsan
    lemonina skrev 2012-08-08 13:32:39 följande:
    Jag gick också in och kolla på den bilden, men den var väl inge stötande?! haha.
    Bara för jag är så nyfiken, va jag tvungen o kika också
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!