• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (beginner)

Och min nätdejt visade sig vara en heting med underbar förmåga till ovanligt bra sex. Och så har han sambo och är sexmissbrukare!

Men jag ångrar absolut ingenting för det var roligt så länge jag orkade med dubbellivet hans. Hade mina aningar, men gjorde inget bryt före jag visste säkert. Så bra sex var det!

Nu sörjer jag sexet mera än honom, trots att han hade många fina sidor med. Allt är inte svart eller vitt. Men jag tycker synd på hans kvinna, som inget vet.

Och synd om mig själv, när han är min nya referens på extra bra sex

• Anonym (Min tur snart?)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-20 14:49:18 följande:
    Jag har också varit med om det men vet faktiskt inte vad det beror på. Att  man är olika?
    Kan ni inte sluta chatta och bara prata i telefon istället. Skicka nåt sms men aldrig ta ett samtal/en diskussion
    via sms.
    Ni kanske behöver lära känna varandra bättre för att ni ska fixa den typen av kommunikation?
    Tack för din input i detta! {#emotions_dlg.flower}

Ja, det är nog för att vi är olika. Men är det så, så kan det väl aldrig bli nåt bra av det i slutändan ändå?
    Problemet är ju att det är ju inga diskussioner från början. Han eller jag bara skriver nåt (i all välmening) och så uppfattas det helt plötsligt bara fel från andra sidan och vips så är ju diskussionen där..
    Jo, jag har sagt att vi får sluta att chatta med varandra. Men det är ju lättare sagt än gjort, när båda helt plötsligt befinner sig på msn Glad 

Vad har hänt i dina erfarenheter med detta fenomen? Har ni slutat höras eller vad har hänt? 
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-20 15:04:52 följande:
    Tack för din input i detta! {#emotions_dlg.flower}

Ja, det är nog för att vi är olika. Men är det så, så kan det väl aldrig bli nåt bra av det i slutändan ändå?
    Problemet är ju att det är ju inga diskussioner från början. Han eller jag bara skriver nåt (i all välmening) och så uppfattas det helt plötsligt bara fel från andra sidan och vips så är ju diskussionen där..
    Jo, jag har sagt att vi får sluta att chatta med varandra. Men det är ju lättare sagt än gjort, när båda helt plötsligt befinner sig på msn Glad 

Vad har hänt i dina erfarenheter med detta fenomen? Har ni slutat höras eller vad har hänt? 
    Det har hänt mig riktigt tydligt två gånger och båda gångerna la jag ner det. kanske hade det funkat men jag blir för irriterad. Tycker inte att det ska vara så himla komplicerat för då tappar jag lusten rätt snabbt.
    Men jag har iaf en vän som varit med om samma sak och är nu sambo sedan 2 år med denna kille så visst jag det funka. Men jag har inget tålamod
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-20 15:09:04 följande:
    Det har hänt mig riktigt tydligt två gånger och båda gångerna la jag ner det. kanske hade det funkat men jag blir för irriterad. Tycker inte att det ska vara så himla komplicerat för då tappar jag lusten rätt snabbt.
    Men jag har iaf en vän som varit med om samma sak och är nu sambo sedan 2 år med denna kille så visst jag det funka. Men jag har inget tålamod
    Hehe okej! Glad
    Jag skulle också lagt ner det direkt om det inte var för att det ändå är sån kemi mellan oss när vi träffas... men jag får nog ta och inse att detta är döfött.
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-20 15:24:15 följande:
    Hehe okej! Glad
    Jag skulle också lagt ner det direkt om det inte var för att det ändå är sån kemi mellan oss när vi träffas... men jag får nog ta och inse att detta är döfött.
    Det behöver ju inte vara döfött. Ni kan ju prata när ni ses och i telefon, alltså är ni inte helt hopplösa Nej, om du inte tycker att det är RIKTIGT jobbigt så tycker jag nog att du kan fortsätta lite till och njuta av kemin.
    Ta bort varandra på msn?

Ingen(ting) är väl hopplös(t)? Flört

Men klart det har varit riktigt jobbigt i stunder och jag har blivit rejält ledsen och frusterad... har väl inte mått helt så bra av detta fenomen om jag ska vara ärlig.

Men just nu är det okej, vi har chattat lite här på förmiddagen och det har fungerat hyffsat. Men så fort man skrivit nåt och han inte svarar tänker jag direkt "vad har jag skrivit för fel nu då?"  
    Ja, vi kanske borde ta bort varandra från msn? Ska fundera på den saken.

Hur går det för dig förresten? Hade du lagt dejtningen på hyllan? 

• Anonym (ny)

JAg tycker det är lite jobbigt att han jag bara messat med verkar ha fallit för mig, tänk om det blir platt fall på lördag han säger att han inte försöker ha för höga förhoppningar men...
    jag försöker bara vara mig själv så får vi se hur det går.

vore ju trevligt att bli kär igen

Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-09-20 15:51:56 följande:
    Ingen(ting) är väl hopplös(t)? Flört

Men klart det har varit riktigt jobbigt i stunder och jag har blivit rejält ledsen och frusterad... har väl inte mått helt så bra av detta fenomen om jag ska vara ärlig.

Men just nu är det okej, vi har chattat lite här på förmiddagen och det har fungerat hyffsat. Men så fort man skrivit nåt och han inte svarar tänker jag direkt "vad har jag skrivit för fel nu då?"  
    Ja, vi kanske borde ta bort varandra från msn? Ska fundera på den saken.

Hur går det för dig förresten? Hade du lagt dejtningen på hyllan? 
    Där var hon lite fyndig minsann

Men det ska ju vara roligt i början (förutom då den osäkerheten som altid dyker upp precis i början när man inte vet var man har varandra) och mår du dåligt och tycker att din kontakt med honom har mer minus än plus - avsluta det.
    Vill du inte avsluta så borde ni åtminstone skippa msn, helt klart 

Lagt dejting på hyllan? Nej jag har lagt det mycket längre bort än så. Typ kastat upp det i luften, skjutit på det och sen spottat på alla delarna när de landade {#emotions_dlg.djavulsk}
    Förra smällen tog tyvärr för hårt. Mitt självförtroende fick sig en rejäl knäck. Inte bara av alla fula saker han kallar mig utan av att jag kunde bli lurad så. Nej. jag vet att det inte är mitt fel..men jag behöver en paus
    Anonym (ny) skrev 2011-09-20 16:05:26 följande:
    JAg tycker det är lite jobbigt att han jag bara messat med verkar ha fallit för mig, tänk om det blir platt fall på lördag han säger att han inte försöker ha för höga förhoppningar men...
    jag försöker bara vara mig själv så får vi se hur det går.

vore ju trevligt att bli kär igen
    Jag tycker det är märkligt att folk kan "falla för" nån de aldrig träffat. Och jag hade nog blivit lite besvärad om jag märkte att en kille jag aldrig träffat verkade ha fallit för mig.

Sen är det jobbigt när man märker att den andra har enorma förväntningar, orka leva upp till dom Flört

Fast detta kan så klart bli hur bra som helst! Jag försöker nog mest uttrycka att jag förstår hur du menar
  • Anonym (ny)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-09-20 18:25:58 följande:
    Jag tycker det är märkligt att folk kan "falla för" nån de aldrig träffat. Och jag hade nog blivit lite besvärad om jag märkte att en kille jag aldrig träffat verkade ha fallit för mig.

Sen är det jobbigt när man märker att den andra har enorma förväntningar, orka leva upp till dom Flört

Fast detta kan så klart bli hur bra som helst! Jag försöker nog mest uttrycka att jag förstår hur du menar
    eller fallit o fallit. han sa att han HOPPAS han faller för mig när vi ses, men han är väldigt på...det gör ju att man själv blir lite hmm vad ska jag säga, orolig att man inte ska gilla honom när han verkar trevlig i övrigt
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!