• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Glädje58
    Anonym (Singeln) skrev 2011-09-16 22:34:21 följande:
    Konstigt nog känns det rätt "skönt" att få det bekräftat av någon annan också. Jaja, inte mycket att göra åt!

Samtidigt så är det bara våra tankar. Vi vet inte riktigt vad han tycker
  • Anonym (Min tur snart?)
    Glädje58 skrev 2011-09-16 22:44:23 följande:
    Så sant.

I mitt dejtingprojekt nu så har jag blivit anklagad över att vara osäker och vilja ha svar/bekräftelse på tex sms jag skickat alldeles för fort.
    Men sen visar det sig att han inte ens har fått sms jag skickat, och därför inte svarat. Vilket har gjort att jag blivit frustrerad i onödan och skrivit saker som tolkats helt fel...
    Så man vet aldrig vad som ligger bakom... 
  • Anonym (ny)
    mikipiki skrev 2011-09-16 20:58:18 följande:
    Tackar Glad Känner mig ändå helt lost och jag tror jag övertolkar allting som skrivs till mig också. Killen som jag kände att jag klickade med har inte hört av sig nu på rätt många timmar, men han har varit inloggad. Möh, han som verkade så omtänksam o fin...
    fast jag är inloggad från min mobil så det ser ut som om jag är inloggad helat iden men jag sitter inte o glor på mobilen i timmar!
    Känns som om många har bråttom o vill att killarna ska svara direkt, alla kanske inte har tid med det?
    Ta det lite lugnt, han kanske är på släktmiddag
  • Anonym (Singeln)
    Glädje58 skrev 2011-09-16 22:44:23 följande:
    Nej självklart är det så! Men du håller ju med mig, det är alltid skönt när andra gör det, haha
  • Anonym (ny)

jag har haft mailkontakt med en kille några veckor, skulle setts i veckan men det blev inställt pga att jag var sjuk. Vi verkar rätt lika och han planerar för framtiden fast vi inte ens setts
    Den där kemin säger ju dock allt...det är svårt att veta hur det funkar, hur lika man än är om man inte har någon kemi...nu satsar vi på dejt nästa vecka och hoppas att kemin finns där också

• Anonym (HP)

Nu börjar jag bli lite nervös för andra dejten idag, vi ska ses vid 16-17 så det är några timmar kvar. Han var på en fest igår och kom hem vid 2 på natten och skickade ett sms där det stod att han saknade mig och tycker om mig jättemycket och längtar tills vi ses idag. Måste fixa lite i lägenheten tills han ska komma, bädda rent i sängen

• Anonym (HP)
    Anonym (ny) skrev 2011-09-17 09:25:00 följande:
    jag har haft mailkontakt med en kille några veckor, skulle setts i veckan men det blev inställt pga att jag var sjuk. Vi verkar rätt lika och han planerar för framtiden fast vi inte ens setts
    Den där kemin säger ju dock allt...det är svårt att veta hur det funkar, hur lika man än är om man inte har någon kemi...nu satsar vi på dejt nästa vecka och hoppas att kemin finns där också

Har ni pratat något i telefon? Där brukar man ju få en rätt bra hint om ifall kemin stämmer och om man har lätt för att prata med varandra. Lycka till på din dejt nästa vecka
  • mikipiki
    Anonym (ny) skrev 2011-09-16 23:04:59 följande:
    fast jag är inloggad från min mobil så det ser ut som om jag är inloggad helat iden men jag sitter inte o glor på mobilen i timmar!
    Känns som om många har bråttom o vill att killarna ska svara direkt, alla kanske inte har tid med det?
    Ta det lite lugnt, han kanske är på släktmiddag
    Haha ingen aning, har redan tröttnat på det hela.. Känns som man börjar skriva med en massa människor, men så tar det bara stopp efter ett tag. Jag tror jag har för höga krav på hela grejen, hahaFlört
  • Glädje58
    Anonym (Singeln) skrev 2011-09-17 08:35:29 följande:
    Nej självklart är det så! Men du håller ju med mig, det är alltid skönt när andra gör det, haha
    Älskar du ja-sägare Skrattande ...

... eller är det så att vi, som oftast, blir så osäkra på våra egna känslor när det gäller kärleken?
  • Anonym (ready)

Visst är man sugen på att man vill dejta men jag tar det nog mer som "det får ödet bestämma, det får komma när det är redo för att komma" så att säga..

Som sagt.. ställer man in sig på att nu vill ja ut och dejta, då signerar man det och killarna blir rädd och håller avstånd iställlet.. så bättre att bara låta allt vara och låta det komma naturligt istället och vara sig själva och bara ha kul =)

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!