• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Glädje58 skrev 2012-06-27 22:04:01 följande:
    Det blev väldigt tydligt för mig igår. Jag var rätt så nedstämd och hade ingen ork. Så istället för gym och en powerwalk så blev det en lugn och mysig promenad ner till hamnen. Det var underbart ute, härliga dofter, fick syn på sjöstjärnor, fiskstim med flera tusen småfiskar, en ål, en ensam jycke med halsduk runt halsen som gick fritt omkring på bryggorna.

Men jag såg även en hel del par som kom hand i hand. I vanliga fall är det inget jag tänker på, men just nu när jag var nere i varv och inte gjorde något speciellt så högg det till i hjärtat. Jag kände mig ensam.

Jag upptäckte då att vilken skillnad det är när jag har full fart i min tillvaro med jobb, träning, musik och umgås med vänner, då ges jag inte chansen att sakna en partner. Därmed insåg jag hur viktigt det är att fylla sin tillvaro med saker som är roligt för en själv.
    Klart att saknaden känns mindre när man fyller sitt liv med annat. Men jag önskar att jag inte behövde fylla livet med annat utan att det hade räckt med bara mig själv. Men jag är så less på mitt egna sällskap nu börjar faktiskt tröttna på mig självFlört
  • takida
    Chromakey skrev 2012-06-27 22:14:17 följande:
    Och det att vara rädd för sitt liv osv är rent skitsnack, Jag har aldrig slagit någon i hela mitt liv, Jag har varit i slagsmål 2-3 gånger kanske när jag var 6-7 år. 
    Jag har aldrig gjort något mot henne någonsin, inte ens kallat henne något innan hon gjorde så här.
    Så jag känner mig fruktansvärt orättvist behandlad... Och som sagt hon nöjde sig inte med att förstöra mig känslomässigt, hon har bestämt sig för att förstöra min ekonomi nu också antar jag. 

Men jag misstänker hon är avundsjuk för hon vet att jag tjänar nästan dubbelt så mycket som hon gör, att jag fick (en betydande summa) aktier av jobbet för att jag ansågs essential för verksamheten osv. Nu vill hon väl ha detta också.
    Men oavsett om du inte gjort henne någonting innan så har du ju trakasserat henne med mail och sms nu? för jag antar att det är för det hon anmält dig?
    Jag tror dig när du säger att hon behandlat dig illa innan, men du har ändå en egen skuld i det hela. 
  • takida
    Glädje58 skrev 2012-06-27 22:19:22 följande:
    Det är inte så lätt att överraska sig själv. Nalle
    Jo jag är rätt bra på att överraska mig själv, lyckas göra otippade saker jämtFlört
    Men om det är bra eller dåligt låter jag vara osagt.. 
  • takida
    Chromakey skrev 2012-06-27 22:23:15 följande:
    Jag vet inte hur långt tillbaka dom kan ta fram mail, sms lär dom inget hitta på- Vi har båda iphone och kör man iOS 5 eller högre skickas det som TCP/IP data direkt mellan enheterna, jag tvivlar på att detta lagras någonstans på Apples serverar, Iallafall inte någon betydande tid. 
    Men det hjälper inte mig ivilketfall, Jag har inget försvar som lagligt håller. Det är inte olagligt att psykiskt misshandla, det är inte olagligt att ljuga, vilseleda och bedra. Jag kommer åka dit på det för jag har som sagt gjort mig skyldig till dom paragrafer som används för att skydda kvinnor från sådana som mig.
    Hon har dessutom fått en åklagare som brukar försvara kvinnor i tvister. som sagt jag förstår inget av det och ville egentligen inte dra upp det. Men nu blev jag tvungen att förklara eftersom det inte enbart är vad tex Takida trodde, även om det var så in ledningsvis.
    Jag brukar alltid säga att det blir värre innan det blir bättre, när man är i botten kan man bara gå uppåt igen. Jag hoppas att du snart kan lägga allt detta bakom dig och leva ditt liv så som du vill leva det!{#emotions_dlg.flower}
  • takida
    Glädje58 skrev 2012-06-27 22:28:30 följande:
    Jag var rätt så nere igår. På läkarkontrollen så visade sig att jag hade hudcancer på näsan. Även om jag var förberedd på något så blev jag ändå tyngd av beskedet.

Som tur var tog läkaren bort det med en gång. Det blev tandläkarbedövning på snoken och sen karva bort det. Efter det blev det en rejäl näsbränna haha... Flytande kväve på -200 grader gjorde susen. Hon hittade även något bakom ena örat så där skar hon bort en bit för analys.

Nu ser jag ut som någon har skjutit med luftgevär rakt på näsan. Ska jag vara positiv nu så är jag glad för att jag inte blev skjuten i ögat haha...

Idag känns det bra igen, även om jag har en oro för att det ska komma mer. Det är är ändå tre olika cancerformer jag har gått igenom.
    Vad tråkigt att höra att det var som du trodde. Men bra att de fick bort allt på näsan och jag håller tummarna för att det inte kommer mer{#emotions_dlg.flower}
  • takida
    Cocacola skrev 2012-06-27 22:33:19 följande:
    Slut på energi, slut på livslust
    Så känner vi alla ibland, men sen kommer energin och lusten tillbaka med buller och bångGlad
  • takida

Vilken kass start på dagen jag fick idag då jag försov mig, värsta är ju att min personal inte kommer in utan mig. Så fick ringa o väcka en kollega som fick åka och öppna för jag har ju inte närmsta vägen direkt.. När hon kom så stod där förutom personal även fyra stressade lastbilschaffisar, så hon fick ta min skit:))

• takida
    Glädje58 skrev 2012-06-28 21:27:34 följande:
    Jag tror att jag var med precis i början. Såg nu att det är snart 1-år jubileum för tråden Skål
    Så jubileum, hur ska vi fira det då?Skål
  • takida
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-28 21:41:01 följande:
    Skåååål för tråden bästa tråden EVER
    Verkligen bästa trådenGlad
    Jag ä så glad att jag "har" er alla{#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • takida
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-28 21:45:36 följande:
    Glädje haha nää litade på mitt onyktra omdöme men ska aldrig mer göra det!
    Hahaha, se det positivt, bättre att du hade en usel dejt än att du hade vaknat upp med monstret jämte dig i sängen dagen efterSkrattande
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!