• Cosan

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Madida skrev 2012-02-23 22:53:26 följande:
    Fick ett skönt felstavat mail idag

"Vill inte fisa mina bilder för vem som helst"
    Glädje58 skrev 2012-02-23 23:08:27 följande:
    Skitbilder med andra ord
    Hahaha, vad roligt det blev Skrattande Nästan så man vill se bilderna 
  • Cosan
    Glädje58 skrev 2012-02-25 13:18:22 följande:
    Nu har jag stängt ner mitt konto på hp. Har aldrig trott på det och har nu fått det bekräftat, det är inget som passar mig. Man måste tillhöra det vackra folket och där platsar inte jag. Såg det nu igår när jag var inne på toaletten under konserten. Jag ser ut som ett miffo. Medicin som jag har tagit sen sex år har gjort att jag har tappat mina ögonbryn och är svullen i ansiktet. Jag känner inte igen mig själv. 

Lustigt, när vi bestämde oss för att separera för tre år sedan så hade hela familjen drabbats av vinterkräksjukan strax innan. Jag hade tappat en del vätska och för en gång skull så kände jag igen mitt gamla jag när det gällde avsaknaden av svullnaden. Kanske ska passa på att dejta strax efter en diarrékur :)

Håller man på med något som är fel (nätdejting), så kommer man att må dåligt av det förr eller senare. Jag känner att jag måste avbryta det, för det bryter ner mig.

Jag kommer kanske att träffa någon irl istället, hoppas på det. 

kram på er  Solig 
    Det är nog klokt, jag är dock övertygad att det finns en underbar kvinna för dig, som verkligen kommer att uppskatta alla kloka tankar du har. Men det gäller att inte köra sig i botten på kuppen så att säga. Jag hoppas verkligen du kommer att fortsätta skriva lite i tråden, jag uppskattar dina inlägg mycket Glad

Kram på dig 
  • Cosan
    Anonym (hmm) skrev 2012-03-09 00:55:33 följande:
    Kvinna! Du skrämmer mig! Inte undra på jag blir nervös! ;)
    Hahahaha, knappast Glad
  • Cosan
    Glädje58 skrev 2012-03-09 04:10:49 följande:
    Hallå Cosan, det var ett tag sedan jag hörde från dig Glad  Trevligt att ha dig här igen
    Jo har inte skrivit så mycket, men är igång och dejtar en tjej nu, tror dock inte hon kommer stå ut med mig så länge till.
    Jag fick lite ångest för några veckor sedan när jag pratat med några vänner som fått kondylom, tydligen skyddar inte kondom så bra, så jag har gått och vaccinerat mig mot skiten, vilket innebär 6 månaders avhållsamhet, än så länge har inte dejten klagat och jag är nöjd och glad med hångel.
  • Cosan
    Vanilla ice queen skrev 2012-03-09 11:24:11 följande:
    Vadå avhållsamhet i 6månader? Är det så att man inte får ha sex på ett halvår efter vaccinationen?
    Klart man får, men man har inte skydd innan dess.
  • Cosan
    Heidi1 skrev 2012-03-09 11:40:35 följande:
    Låter jobbigt det där med 6 månader utan sex.
    FjärilVingad73 skrev 2012-03-09 11:41:21 följande:
    Jag skulle fan inte klara 6 månader utan sex. Fast det finns ju sätt och sätt att ha sex förstås... Flört
    Det krävs såklart lite mental styrka Tungan ute Tanken på en vårtfylld penis gör det väldigt väldigt lätt.
  • Cosan
    Legacy skrev 2012-03-09 14:55:34 följande:
    Jag fick höra idag att jag inte har normala kvinnoinstinkter Drömmer

varför undrar ni då?

Jag råkade berätta att jag senast jag skulle diska slängde alla bestick och köpte nya istället Skäms    
    Mina bestick är mer än 30 år gamla och vårdas väl med handdiskning, vad kan detta betyda? Glad
  • Cosan
    Josun skrev 2012-03-11 21:45:36 följande:
    Skriver ett långt utförligt svar på några tankar om "världsmedvetandet" i form av Internet och sociala medier på en sajt som INTE är en dejtingsajt. Tjejen som skrivit de första tankarna är dessutom upptagen.

Hon tittar förbi min profilsida men öppnar inte ens mitt svar som jag spenderat 5 minuter av mitt liv på att skriva och har också i farten sett till att jag inte är särskilt sugen på att hålla mig seriös på nätet denna kväll åtminstone.

Alltså jag börjar bli seriöst sur på nätfolk och tjejer i synnerhet. Killar svarar för det mesta åtminstone.
    Den enkla sanningen är att det finns andra killar som skriver bättre och har bättre bilder. Det är bara att försöka bättra dig, eller lyckas leta rätt på de som kan tänkas passa ihop bra med dig. För mig har det varit ganska segt oxå, men ibland har det lyckats bli ett bra mail och då får man faktiskt ofta svar. Kommer jag inte på något riktigt bra att skriva till en kvinna hoppar jag nu helt enkelt över att skriva. 
  • Cosan
    Smecker skrev 2012-03-12 15:04:13 följande:
    Tja, vad är poängen? Varför räkna? För att skryta? Efter ett tag inser man att det bara är en siffra, det är människan man har sex med som räknas, inte antalet. Är det inte bättre att räkna hur många gånger man haft sex?
    Hm hade varit lite annorlunda om jag bara kunnat se det som en siffra för mig. För mig är det ett väldigt stort stega att involvera mig så nära någon annan människa. Den dagen jag bara ser det som en siffra har jag definitivt förändrats som människa. Bra eller dåligt? Ingen aning.
  • Cosan
    Smecker skrev 2012-03-12 18:51:12 följande:
    Du missar poängen lite tror jag. Genom att räkna så reducerar man ju personen man har sex med till en siffra. "Bara en siffra" handlar inte om att personen bara är en siffra, det är räknandet i sig som bara handlar om siffror. Och dessa siffror säger egentligen inget.
    Hahaha, missade poängen fullständigt. Precis: inte siffror utan människor. 5 grymma människor kan vara betydligt mer än 50 som man varken vet ut eller in på. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!